שתף קטע נבחר

קיה סיד מחודשת תושק בישראל בקרוב

המשפחתית הקומפקטית של קיה עברה מתיחת פנים, ומבטיחה להציע שיפור בנוחות, בידוד הרעשים ומפרט האבזור. השיווק בישראל יחל בחודשים הקרובים, ויש בשורה לנהגי המוניות

קיה מרעננת את הסיד (Ceed), המשפחתית הקומפקטית. המכונית, שהושקה בשנת 2006 ובדור שני במרס 2012, זוכה לעדכון של אמצע החיים עם עיצוב מחודש, מנועים בתקן הזיהום יורו-6 ויותר אבזור. מחברת טלקאר, יבואנית קיה לישראל, נמסר ל-ynet כי שיווק מתיחת הפנים יחל עוד במהלך הרבעון הנוכחי (כלומר לפני תום חודש ספטמבר).

 

קיה סיד ()
קיה סיד

 

הסיד המחודשת זכה לפגושים שונים מלפנים ומאחור. מלפנים יש כעת יותר קישוטי כרום, ובגרסת השלוש דלתות (פרו-סיד) הסבכה הקדמית הופרדה מיחידות התאורה והחרטום קיבל מראה דומה יותר לדגם חמש הדלתות. מאחור ומהצד השינויים בשלוש גרסאות המרכב - האצ'בק עם שלוש או חמש דלתות וסטיישן - אינם גדולים. קיה תציע גם חישוקי "16 או "17 קלים בעיצוב חדש בחלק מהגרסאות.

 

בתא הנוסעים בוצע שינוי קליל לעיצוב, והחידוש העיקרי הוא ממשק משתמש חדש למערכת המולטימדיה (עם מסך "7). אבזור הבטיחות והמותרות שודרג, ויכלול מעתה מערכת להפחתת תת-היגוי (החלקת החרטום בפנייה) על-ידי בלימת גלגל פנימי בסיבוב. עוד נוספה מערכת לזיהוי שלטים והצגתם לנהג בתוך הרכב, התראה מפני רכב בשטח מת, התראה מפני רכב חוצה בנסיעה לאחור ומערכת עזר משודרגת לחנייה. זו תומכת כעת בחנייה במקביל ובניצב למדרכה ותסייע גם בהוצאת הרכב מהמקום בו חניתם.

 

קיה סיד ()
קיה סיד

 

הקוריאנים מבטיחים בנוסף לכך גם שיפור לנוחות וליכולת הדינמית, באמצעות כיול מתלים חדש והיגוי עם תגובה ישירה וצפויה יותר. שינוי בכיול המתלים הוביל גם לשיפור ביכולת לשמור על קו התנועה בשיוט, כך על-פי היצרנית.

 

נהגי המוניות בישראל ישמחו לדעת כי קיה התמקדה בשיפור בידוד הרעשים והפחתת רעידות בגרסאות הדיזל - אלו זוכות ליותר בידוד ברצפה ובמערכת מיזוג האוויר, בבלוק המנוע, אגן השמן ומסנן החלקיקים. בנוסף, מהנדסי היצרנית שדרגו את הקונסולה הקדמית כדי שתסבול פחות מרעידות מנוע.

 

קיה סיד סטיישן ()
קיה סיד סטיישן

 

גרסת הדיזל המשווקת בישראל, עם מגדש טורבו ונפח של 1.6 ליטר, שודרגה - ותציע מעתה 136 כ"ס ו-29 קג"מ ב-1,500 סל"ד, לעומת 128 כ"ס ו-27 קג"מ ב-1,900 סל"ד במנוע היוצא. יחידת הכוח תוצע מעתה עם תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד חדשה, במקום תיבת השישה הילוכים האוטומטית-פלנטרית. היצרנית מבטיחה גם שיפור לתצרוכת הדלק, אך לא נוקבת בנתוני ביצועים ותצרוכת דלק רשמיים.

 

מלבד מנוע זה, יוצע גם מנוע 1.6 ליטר טורבו-דיזל עם 110 כ"ס (כנראה לא בישראל), ודגמי בנזין. אלו כוללים מנוע 1.6 ליטר עם 128 כ"ס (135 כיום) ותיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, כמו גם מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.0 ליטר. זה האחרון, עם שלושה צילינדרים, יוצע בגרסאות 100 ו-120 כ"ס ומומנט מרבי של 17.5 קג"מ בשני המקרים. נכון לעתה לא ברור אם יוצע בישראל.

 

קיה פרו-סיד ()
קיה פרו-סיד

 

בפסגת ההיצע קיה תוסיף לשווק את דגמי ה-GT, גרסאות ספורטיביות עם מנוע 1.6 ליטר ו-204 כ"ס. אלו זכו לטורבו חדש ושיפור קליל בביצועים (כעת 7.6 שניות ל-100 קמ"ש במקום 7.7), ולבלמים משודרגים. דגמי ה-GT, שמוצעים בפרו-סיד (דגם השלוש דלתות) ובגרסת החמש דלתות לא נמכרים נכון לעתה בישראל.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים