שתף קטע נבחר

הנומרולוגיה של החופש: מה הייעוד של הילדים שלכם?

מה הקשר בין תאריך הלידה לפעילות המומלצת עבורו בחופש הגדול? ביום בו מצויינת תחילת החופשה הארוכה מבית הספר, אורית של רפאל מעניקה לכם הצצה לעולמו של הילד שלכם

זהו, החופש הגדול כבר נכנס בדלת הכניסה אל ביתנו, לא דרך החלון, לא בדממה דקה, אלא בצהלה גדולה של הילדים. אנו ההורים עומדים מולם קצת מאותגרים, כי הרי לנו אין חופש גדול מהעבודה, סבא וסבתא לא תמיד יכולים, ואנו צריכים לספק לחם ושעשועים.

 

אין לי נוסחת קסמים מה לעשות איתם, למעט ההבטחה שהם גדלים, ועוזבים את הבית וזה משמח אך גם עצוב יותר מהחופש הגדול שהגיע אל פתחינו.

 

לכל ילד או ילדה יש דרך משלו לחוות את החופש הגדול. קחו את תאריך הלידה של הילד לדוגמא: 31.3.1993 - חברו את כל המספרים תגיעו ל-29, את ה-29 תחברו שוב עד למספר הקטן ביותר ותגיעו ל 2.

 

המספר הזה הוא נתיב חייו של אדם, מספר גורל, מספר הדרך. מספר זה מרמז מה עלינו ללמוד ומהם האתגרים בחיים וההזדמנויות, מה הייעוד שלנו. ניתן להעזר במספר זה על מנת להבין מהי הדרך המתאימה של כל ילד או ילדה למצות בצורה הטובה ביותר את החופש הגדול.

 

ילדי האחד

כשיגדלו ייעודם יהיה הנהגה, ניהול, עבודה בעמדות מפתח, מאחר ויש להם נטיה במהלך יחסי עבודה וזוגיות לכפות את דעתם ואת רצונותיהם, חשוב שילמדו לנהל מבלי לשלוט, לתת גם לאחרים להביע עצמם בתהליך.

 

חשוב להם לפעול על מנת להשיג את מטרותיהם. הם חלוצים, בעלי אמביציה, נחושים, כנים וישירים. מקדמים פרויקטים ובעלי רעיונות.

 

חשוב לא לתת לשטף הרעיונות שיש להם לבלבל אותם ולגרום להם לקפוץ מרעיון לרעיון

מבלי לבדוק ולממש כל רעיון עד תומו. כדאי שיעבדו כעצמאיים או בעמדות ניהול. חשוב לא להיות אנוכיים.

 

ילדי האחד מוצאים את החופש שלהם דרך היותם מנהיגים, מובילים, מנהלים, מיישמים את הרעיונות של עצמם. לכן שפע הרעיונות לחופש צריך להבדק בקפידה יחד איתם, חשוב לעזור להם לבחור רעיון אחד ולממש אותו, חשוב לבחור כל פעילות שתקדם את יכולת המנהיגות שלהם ותלמד אותם שיתוף פעולה מהו.

 

ילדי השתיים

כשיגדלו יעודם יהיה לעבוד עם שותפים תוך שיתוף פעולה ועבודת צוות. הם כבר היום בעלי כושר שכנוע. עליהם להשתמש בדיפלומטיה כדי להביא איזון.

 

הם אינטואיטיביים, רגישים, מכילים, קשובים, אימהיים, חשוב להם לאזן בין ניגודים. בגלל יכולתם לראות את חוסר האיזון בסביבתם יש להם נטיה לביקורת, עליהם להיזהר מיתר ותרנות, מביישנות, מחוסר אחריות. הם חולמניים (השפעת הירח), מתאכזבים ופגיעים.

 

ילדי השתיים מוצאים את החופש שלהם דרך היותם קשובים, רגישים, דיפלומטיים, מיישמים עצמם דרך חברים, חברויות ועבודת צוות. בחופש הגדול חשוב למצוא להם פעילויות בהם הם יכולים לחזק את יכולתם בעבודת צוות, לממש את חלומותיהם בהקיץ, לבוגרים יותר כדאי לאפשר קורסים שקשורים בשגרירים צעירים ובייצוג של רעיונות. חשוב לא לאפשר להם יחסי תלות בעיקר עם האמא ולעצור כל רכבת הרים רגשית בתחילת דרכה.

 

ילדי שלוש

לכשיגדלו ייעודם יהיה לתפקידי שרות ועזרה לזולת בריפוי, בעידוד. הם שחקנים, מוסיקאים, משוררים וסופרים בעלי דמיון, הם מלאי התלהבות ואופטימיות. נועדו שלא לשכוח את הילד שבתוכם. בגלל נטייתם לפזר כוחות חשוב שיקפידו לשמור על ריכוז. ויש להם נטיה למשוך יתר תשומת לב.

 

ילדי שלוש מוצאים את החופש שלהם דרך היותם יצירתיים, מלאי שמחת חיים מיישמים עצמם דרך כתיבה ובעתיד לימודים גבוהים. עם ילדי השלוש חשוב למצוא מקומות בהם יוכלו לממש את יכולת המשחק שלהם, קורסים של כתיבה יוצרת לצעירים, ולקרוא הרבה, גם היום יש ספרים נפלאים שאיתם ניתן למשוך את לבם.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

ילדי הארבע

לכשיגדלו ייעודם יהיה לחיות מתוך חשיבה אנליטית על מנת שיוכלו לבנות מיסודות לגג בצורה מסודרת הם מעשיים שמרניים מה שיביא אותם להצלחה במסחר, תעשיה ובניה.

 

חשוב שישמרו על איזון, ויפעלו ממקום של מעשיות, הם מסודרים, לא לשמוח בטרם עת לא בארון הבגדים, ולא במשחקים הפזורים בחדר הילדים, הסדר הוא סדר מחשבתי, תוך תשומת לב לפרטים הקטנים. יש להם נטייה לפעול באיטיות שנובעת מעודף יסודיות, עקשנות, חוסר גמישות.

 

ילדי ארבע מוצאים את החופש שלהם דוקא כשהחופש מסודר ומאורגן והם יודעים את שעתיד להיות. הסדר הזה מאפשר להם תחושת ביטחון. כך שלא משנה באיזו קייטנה הם יהיו ומה יהיו הבילויים שתארגנו עבורם, חשוב לשמור על סדר יום, ועל תוכנית ברורה, וכדאי לעזור להם ללמוד גמישות בהתנהלותם עם אחרים.

 

ילדי החמש

לכשיגדלו יעודם יהיה לפעול ממקום של חשיבה אנליטית, יכולת הבחנה וביקורת. הם בעלי גמישות מחשבתית, רטוריקה והמילה הכתובה הן יסוד ובסיס לעשיתם. בעלי רצון לצבור ידע לכן מעדיפים קורסים על לימודים גבוהים.

 

קיים בהם צורך בשינויים תכופים, הם יוזמים, אוהבי חופש וחוסר מנוחה תמידי ממריץ אותם. הם עתידים להיות פיזיים הגוף חשוב להם. יש להזהר יש להם נטיה לפזיזיות.

 

ילדי חמש מוצאים את החופש שלהם דרך היותם חופשיים, פיזיים, הם מיישמים את עצמם דרך סקרנותם ללמוד, לראות עולם, להנות. ילדים אלו יהנו מפעילויות ספורטיביות, פעילויות עם בעלי חיים, מפעילות שיכולה ללמד אותם לדבר לפני קהל, מריבוי פעילויות שימלאו את סקרנותם, וכמובן נסיעות לטיולים בארץ ובחו"ל. כדאי לא לאפשר לנטיה שלהם לביקורת לקלקל את מצב הרוח.

 

ילדי השש

לכשיגדלו ייעודם יהיה לעזור למשפחתם, לבנות בית ומשפחה משלהם, הם יגדלו להיות אנשים שניתן לסמוך עליהם, הם מוכשרים, יציבים, יודעים לשמור על האינדבידואליות שלהם. צדק חשוב להם, מחפשים שלמות, איחוד והרמוניה. נאמנים, רומנטיים, עיבוד תהליכים מהווה בסיס חשיבה, אוהבי מוזיקה ואומנות.

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

עליהם להיזהר מהססנות, וקיים בהם קושי בקבלת החלטות. ילדי שש מוצאים את החופש שלהם דרך עזרה לסביבה, וטיפול באחרים. לכן בקיץ חשוב לתת להם אפשרות ללמוד אסטטיקה מהי, בציור באומנות באדריכלות, לאפשר להם להתנדב עם ילדים אחרים, ולתת מקום לקבלת החלטות עצמיות, ולא לעודד את הססנותם.

 

ילדי השבע

לכשיגדלו ייעודם יהיה לחיות חיים של חיפוש אמת. הם יגדלו להיות בעלי יכולת ניתוח אנליטית יש להם כושר חשיבה תוך הפנמה, והם מעדיפים לעבוד לבד. לא יודעים להתנהל עם כספים וחשוב מאוד שילמדו. אנשים מעודנים, פרטיות חשובה להם, הודפים כל ניסיון לחדור לחיים הפרטיים לכן מקימים חומות גבוהות בינם לבין הסביבה.

 

הם ביישנים, מתחברים לאט, נאמנים ויציבים, בעלי אינטואיציה ודימיון, מתרגשים בקלות, דאגנים. כל נושא בו הם נוגעים נלמד לעומק. יש להם פחד להיכשל, והם בעלי נטיה לבזבזנות.

 

ילדי שבע מוצאים את החופש שלהם דרך היותם יסודיים, חולמניים, וחיים את העולם הפנימי העשיר שלהם. הם יהנו בקיץ מלמידה בתחומי המדעים, מחקר, וחשיפה להבנת הדתות השונות. חשוב ללמד ילדים אלו להתנהל נכון עם כסף, ומהו תקציב.

 

ילדי השמונה

לכשיגדלו ייעודם יהיה לממש את שני ה-0 מהם בנוי ה-8 חייבים ללמוד לאזן בין החומר לרוח. ה-0 התחתון החומרי מסמל בית, משפחה, עבודה, בניית עסקים והתנהלות נכונה עם כספים. ה-0 העליון קורא להם להשתמש בחומר כאמצעי לחיות חיים מלאי תוכן.

 

הם מאורגנים, עקביים מעשיים, בעלי כוח פנימי המגיעים למטרתם, יעילים, תחרותיים, הם בעלי עומק רגשי ונפשי, מלאי סבלנות והם לוקחים אחריות.

 

ילדי שמונה כמו ילדי הארבע מוצאים את החופש שלהם דוקא כשהחופש מסודר ומאורגן והם יודעים את שעתיד להיות. הסדר הזה מאפשר להם תחושת ביטחון. כך שלא משנה באיזו קייטנה הם יהיו ומה יהיו הבילויים שתכינו עבורם, חשוב לשמור על סדר יום, ועל תוכנית ברורה, וכדאי לעזור להם ללמוד פחות עקשנות בהתנהלותם עם אחרים.

 

ילדי התשע

לכשיגדלו ייעודם יהיה לאהוב אהבה אוניברסלית, הם צריכים להקדיש עצמם לשרות לזולת. להיות מלאי רוחב לב, לוחמי צדק ומתנדבים,

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

 

לעיתים הסביבה רואה בהם "פראיירים", אבל הם נותנים כי הם מרגישים מהנשמה שזה מה שהם רוצים לעשות, גם אם הם לא תמיד יודעים להסביר את הנתינה. הם בעלי דימיון, אדיבים, בעלי בטחון עצמי, דינמיים.

 

ילדי תשע מוצאים את החופש שלהם דרך עזרה והתנדבות. אז אפשרו להם להתנדב עם חיות עם קשישים או לבעלי הבגרות הנפשית בבתי חולים.

 

נכון, אין כאן רשימת קייטנות מומלצות, אבל הורים שמאמינים ביעוד, בדרך חיים של הרוח, יוכלו לעזור לילדם או לילדתם לכוון את עצמם לקראת

הייעוד שלהם. סך תאריך הלידה הוא רק חלק ממערך שלם של מפה נומרולוגית, ועם זאת הוא יאפשר לכם להבין את מה שאתם יודעים אינטואיטבית על הילד.

 

אתקן במעט את אימרתו של אלברט אינשטיין - שלטון דמוקרטי אמיתי הוא אותו שלטון, המותיר בידי הילד מספיק חופש, ובו בזמן דואג לכך שלא יעשה שימוש רע בחופש הזה.

 

אם עדין יש לכם פרפרים בבטן כי הילדים בחופש אז תזכרו (אינני יודעת מי כתב את האימרה הבאה): "גם השעה הקשה ביותר נמשכת לכל היותר שישים דקות". אז גם החופש הגדול הארוך ביותר נמשך רק 60 ימים.

 

חופשה מהנה.

 

אורית של רפאל

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מה הילד שלכם יעשה בחופש?
צילום: shutterstock
צילום: שקד כוכבי
אורית של רפאל
צילום: שקד כוכבי
מומלצים