שתף קטע נבחר

פיאט קרייזלר מואשמת: לא דיווחה על תקלות

מנכ"ל יצרנית הרכב האיטלקית ששולטת בקרייזלר פתח במגעים עם הרשויות באמריקה לאחר שנטען כי היצרנית לא פעלה בזמן לתיקון תקלות בטיחותיות

מנכ"ל פיאט קרייזלר (FCA), סרג'יו מרקיונה, הודיע על פתיחה במגעים עם רשויות הבטיחות בדרכים בארה"ב. זאת, בתקווה למנוע הטלת קנס או להפחית את גובהו, לאחר שנטען כי היצרנית לא טיפלה כראוי בסדרה של כשלים בטיחותיים שהובילו לבסוף לקריאה לתיקון של 11 מיליון מכוניות.

 

מרקיונה קיים מסיבת עיתונאים מאולתרת במהלך טקס פתיחת השיחות עם ה-UAW, התאחדות עובדי תעשיית הרכב - גוף רב השפעה ששולט בנעשה במפעלי הייצור באמריקה.

 

מנכ"ל פיאט קרייזלר, סרג'יו מרקיונה (צילום: AP) (צילום: AP)
מנכ"ל פיאט קרייזלר, סרג'יו מרקיונה(צילום: AP)

 

מרקיונה הסביר כי השיחות עם ה-NHTSA (הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים) נמצאות בתחילתן, וכי "שום דבר עוד לא נחתם". עם זאת, לדבריו החברה צריכה לשנות את הדרך שבה היא מנהלת מגעים עם רשויות החוק מכאן ואילך. מרקיונה לא פירט מה נאמר בשיחות, אך רמז שהוא מקווה שהחברה בראשה הוא עומד תצליח להימנע מתשלום קנס - שיכול במקרי קיצון להגיע למאות מיליוני דולרים.

 

"לא התאמנו את עצמנו בדרך הטובה ביותר למשטר החדש", הסביר מרקיונה, בהתייחס לגישה האקטיבית יותר בה נוקטת ה-NHTSA מאז התפוצצה פרשת מתג ההנעה של ג'נרל מוטורס. ה-NHTSA ספגה לאחר פרסום הפרשה ביקורת ציבורית חסרת תקדים, לפיה לא פיקחה כראוי על היצרנית ולא מנעה ממנה מלהסתיר תקלה שהייתה ידועה במשך קרוב לעשור. הכשל במכוניות GM הוביל למותם של 124 ולפציעתם של מאות, וצפוי לעלות ליצרנית בקנסות מצטברים של למעלה משני מיליארד דולר.

 

"אנחנו חייבים להמשיך ולעבוד עם הרשות כדי לדחוף את עצמנו לנתיב הנכון", אמר מרקיונה. ביום שלישי ה-NHTSA פרסמה הודעה ובה נכתב כי "תוצאה אפשרית אחת (של השיחות עם מרקיונה) תהיה כתב הודאה לפיו פיאט קרייזלר מוכנה לטפל בכשלים הנוגעים לנוהל הקריאות לתיקון שלה. זו עדיין אפשרות. אנחנו מקווים להכריז על המהלכים הבאים מיד לאחר שתסתיים תקופת התגובה הציבורית (שניתנה למרקיונה) אחרי שהשימוע יסתיים ב-17 ביולי".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים