שתף קטע נבחר

דה-בלאסיו נגד אובר

ראש העיר יצא למלחמת עולם נגד חברת ההסעות הגדלה בקצב מסחרר

נדמה שהקרב הגדול ביותר של ראש העיר, ביל דה-בלאסיו, בשבועות האחרונים הוא לא נגד מושל ניו יורק אנדרו קוואמו בנוגע לתקציבי בתי הספר וגם לא נגד אלבני בנושא הדיור הציבורי. יריביתו הגדולה של דה-בלאסיו היא חברת ההסעות אובר.

 

בשבוע האחרון החברה מנצלת כל במה ציבורית שעומדת לרשותה כדי לתקוף את ראש העיר על כוונתו להגביל את מספר הנהגים שהחברה יכולה לצרף לשורותיה ולמעשה להגביל את התרחבותה העסקית. מודעות בטלוויזיה, מכתבים פתוחים בעיתונים ואפילו מסרים מעליבים באפליקציה של החברה הושמשו כדי לתקוף את דה-בלאסיו.

 

משרד ראש העיר החל לפתח אסטרטגיית תגובה, שעיקרה השוואת אובר לתאגידים ענקיים כדי לייצר אהדה בציבור להצעת העירייה. "אובר היא וולמארט על גלגלים!" קרא שלט בעצרת מחוץ לבניין העירייה, שנערכה בשבוע שעבר. "לא היינו נותנים לוולמארט או לאקסון מובייל או לכל תאגיד ענק אחר לפעול בעיר שלנו בלי חוקים בסיסיים שייגנו על הציבור", כתב יאדניס רודריגז, חבר עירייה דמוקרטי שתומך בהצעה של דה-בלאסיו במאמר דעה לניו יורק דיילי ניוז.

 

בנוסף, דה-בלאסיו גייס את תמיכתם של ארגוני עובדים שמוחים על הפגיעה בנהגי המוניות ובמקביל על התנאים הרעים שנהגי אובר מועסקים בהם. במשרד ראש העיר מנסים להפוך את הדיון הציבורי לפוליטי על ידי הצבעה על כך שרוב התומכים בצד של אובר הם רפובליקנים. במלים אחרות, דה-בלאסיו וצוותו מנסים להפוך את אובר ל"נבל המושלם".

 

"בואו נודה באמת", אמר דה-בלאסיו במסיבת עיתונאים ביום שני האחרון, "אובר הוא תאגיד שמגלגל מיליארדי דולרים וכך הם גם מתנהגים, העניין היחידי שלהם הוא בשורת הרווח".

 

ההצעה של דה-בלאסיו להגבלת אובר אומרת החברה (ובעצם גם חברות אחרות כמו Ttaxi וlyft) לא יוכלו להתרחב מעבר לאחוז אחד עד לאחר השלמת מחקר מקיף שהעירייה עורכת על תנועת הרכבים בעיר. העירייה גורסת שכניסת אובר לשוק והתרחבותה המטאורית בשנים האחרונות גרמה לעלייה דרסטית בשיעור הפקקים בעיר. המחקר צפוי להסתיים באפריל 2016.

 

באובר מתרעמים על ההצעה ש"מסרסת" את גדילת החברה שכרגע מדווחת על התרחבות של 3% בכל חודש.

 

בחברה מנסים לטמא את ההצעה של דה-בלאסיו על ידי הצבעה על שיעור התרומות הגבוה שראש העיר קיבל מארגוני המוניות הצהובות, שמנהלים מלחמת השרדות בעקבות ההגעה של שירותי הסעה כמו אלו של אובר.

 

"אין שום דבר פרוגרסיבי וחברתי בהגנה על בעלי מוניות מיליונרים שמתייחסים רע לנהגים שלהם ומפלים נוסעים על פי צבעם, רק בגלל שהם תרמו לקמפיין של ראש העיר", אבר דובר החברה, מט מקנה. "ושום ניסיון של דה-בלאסיו להגדיר אותנו כרעים בסיפור הזה לא ישנה את העובדה הזו".

 

הבוס של אובר בניו יורק, ג'וש מורר, הציע לראש העיר לערוך דיון טלוויזיוני בעניין ההצעה על מנת ש"כל תושבי ניו יורק יוכלו לצפות ולשפוט בעצמם". תגובתו של ראש העיר הייתה ש"אני לא עורך דיונים עם ראשי תאגידים פרטיים בעניינים שמועילים רק לכיסם”.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים