שתף קטע נבחר

קנס שיא לפיאט-קרייזלר: 105 מיליון דולר

יצרנית הרכב האיטלקית-אמריקאית הודתה בטיפול לקוי בתקלות בטיחות, ותשלם קנס חסר תקדים לרשויות באמריקה

פיאט-קרייזלר תידרש לעמוד בפיקוח של שלוש שנים על-ידי הרשויות האמריקאיות ותשלם קנס חסר תקדים של 105 מיליון דולר. זאת לאחר שהגיעה להסדר בתום חקירה ממשלתית, במסגרתה נבדק הטיפול שביצעה בלמעלה מ-20 תקלות בטיחות שכללו 11 מיליון כלי רכב.

 

דודג' ראם - הלקוחות יוכלו להחזיר (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
דודג' ראם - הלקוחות יוכלו להחזיר(צילום: רועי צוקרמן)

 

הדטרויט ניוז מדווח כי היצרנית האיטלקית-אמריקאית הודתה במסגרת ההסדר בכך שעברה על החוק, לאחר שלא תיקנה את המכוניות במהירות הנדרשת בשלוש קריאות לתיקון נפרדות. היצרנית גם הסכימה לרכוש חזרה לא פחות מ-578 אלף טנדרים ממותג ראם (Ram) מלקוחות, אחר שהצטברו עדויות לפיהן בחלק מהמקרים בעלי הטנדרים נדרשו להמתין יותר משנה וחצי לתיקון בגלל בעיות אספקה של חלקים.

 

"ההסדר מחייב את פיאט קרייזלר לקחת אחריות לכשלונות העבר שלה", כך הצהיר שר התחבורה האמריקאי אנתוני פוקס. "הוא דוחף אותם לתקן כלי רכב לא בטוחים או להורידם מהכביש, וכולל צעדים משמעותיים לשמירה על האמריקאים בטוחים יותר מכאן ואילך". לדבריו, "הקנס נועד ליידע את היצרניות שנפעל נגדן אם הן לא יקיימו את ההתחייבויות שלהן לתקן תקלות בטיחות חמורות".

 

פיאט 500, נשק המכירות והתדמית של המותג האיטלקי בארה"ב:

 

הקנס שהושת כולל 70 מיליון דולר שישולמו ישירות לרשויות, 20 מיליון דולר לטובת קידום נושאי בטיחות (למשל לצורך רכישה של מכוניות פגומות ותמריצים ללקוחות לביצוע התיקון) ו-15 מיליון דולר נוספים במידה והיצרנית תוסיף לפעול באופן לקוי. היצרנית חייבת להוציא את מלוא תקציב הבטיחות (20 מיליון) בתוך שלוש שנים.

 

הקנס חסר התקדים הוא לא עניין של מה בכך עבור היצרנית - שהוקמה בשנת 2009 לאחר שקרייזלר יצאה מפשיטת רגל ופיאט השתלטה עליה. מדובר בסכום בגובה ההכנסות לרבעון הראשון של פיאט קרייזלר (101 מיליון דולר). עם זאת, ביצרנית הצליחו להתחמק מהקנס המרבי שניתן היה להשית עליהם במקרה הזה - יותר מ-700 מיליון דולר - 35 מיליון בעבור כל אחת מ-23 הקריאות לתיקון שנחקרו.

 

המכוניות אותן לקוחות יוכלו למכור חזרה לפיאט קרייזלר, כוללות את דגמי ראם מהשנים 2012-2008, דודג' דאקוטה מהשנים 2011-2009, ודודג' דוראנגו וקרייזלר אספן משנת 2009. המחיר שישולם לבעל הרכב יהיה מחיר הרכישה המקורי, בניכוי "הפחתה מתקבלת על הדעת בגין ירידת ערך". מי שלא הספיק לבצע את הקריאה לתיקון, יזכה לבונוס בגובה 10% משווי הרכב. לאחר רכישת המכוניות, היצרנית תורשה לתקנן ולמכור אותן מחדש.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פיאט קרייזלר אוטומובילס FCA
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים