שתף קטע נבחר

"Uber" יכולה להיות הפיתרון לפקקים שצפויים במרכז"

מנכ"ל Uber בישראל, יוני גרייפמן, אמר ערב תחילת העבודה של הרכבת הקלה: "הרגולטור צריך להחליט האם המטרה שלו היא להטיב עם ציבור הנוסעים ולצמצם את הפקקים או אם המטרה שלו זה להגן על מונופולים ישנים"

העבודות להקמת המסלולים של הרכבת הקלה מתקרבות ואיתם הפקקים הצפויים. לקראת תחילות העבודות אמר היום (ד') מנכ"ל Uber ישראל, יוני גרייפמן:

״Uber יכולה להיות הפיתרון לפקקים שצפויים במרכז הארץ בעקבות העבודות על הרכבת הקלה".

 

מנכ"ל uber, יוני גרייפמן (משמאל) בוועידת התשתיות ()
מנכ"ל uber, יוני גרייפמן (משמאל) בוועידת התשתיות

 

במהלך הפאנל הפותח של ועידת התשתיות, שעסק בהתמודדות עם העומס בכבישים, אמר גרייפמן: "אנחנו יודעים שאחד הדברים שיצמצמו את מספר כלי הרכב על הכביש זה תחבורה שיתופית. בחו"ל 50% מהנוסעים העידו שהם משתמשים בתחבורה שיתופית כגורם משלים לנסיעה באוטובוס ורכבת. התחבורה השיתופית פותרת בצורה מלאה את סוגיית השילוביות בין אמצעי התחבורה הציבוריים, וממקסמת את הניצול בתשתיות הקיימות. השירות המוביל שלנו בסן פרנסיסקו היום זה uberPOOL המאפשר לשני נוסעים ויותר לחלוק נסיעה במסלול דומה. בחודש אחד של נסיעות בסן פרנסיסקו נחסכו מיליון קילומטר על הכביש! זה הפחתה משמעותית בכמות כלי הרכב על הכביש".

 

לגבי הפעלת השירות בישראל והחשש של נהגי המוניות, אמר גרייפמן: ״Uber בעד רגולציה, אבל רגולציה שמתאימה לזמן הנוכחי, לא כזאת שנקבעה עוד לפני שהיו בכלל טלפונים. הדבר החשוב ביותר הוא להבטיח את בטיחותם של הנוסעים והנהגים ובו בזמן לאפשר את פתיחת השוק לתחרות ולצמצם את מספר כלי הרכב על הכביש. הרגולטור צריך להחליט האם המטרה שלו היא להטיב עם ציבור הנוסעים ולצמצם את הפקקים או אם המטרה שלו זה להגן על מונופולים ישנים.

 

"אנחנו מבינים את החששות של נהגי המוניות, אבל אנחנו רואים שמאז שהתחלנו לפעול מספר הנסיעות בלוס אנג'לס יותר מהכפיל את עצמו - יש יותר נסיעות והנהגים לא נפגעו. מה שאנחנו לומדים ממדינות אחרות זה שהמונופול של בעלי מספרי המוניות נפגע, אבל גם לזה מצאו פתרונות ברחבי העולם, ואני בטוח שאפשר למצוא פתרון גם בישראל. הנחת הבסיס צריכה להיות שהתחבורה צריכה לשרת את הציבור, אם יש רצון אמיתי להוזיל את עלויות הנסיעה ולהטיב עם הציבור הכללי ולא עם המונופול, אז יש דרכים לעשות את זה. משרד התחבורה יכול להמשיך להתעלם אבל המחיר זה לא להביא את החדשנות לישראל ובסופו של יום מי שנפגע זה הציבור", אמר גרייפמן.

 

כמענה לשאלה בנושא בטיחות הנסיעה ב Uber הוסיף גרייפמן: "הכללים בנסיעה השיתופית מחמירים על ההנחיות הקיימות כיום לנהגי מוניות. הטכנלוגיה מאפשרת לנו לבקר הכול ולהגביר את הבטיחות - כל נסיעה מתועדת, לנוסע יש אופציה ללחצן מצוקה ששולח קריאה מיידית לחמישה אנשים ויש אפשרות חיבור לרשויות. אני בטוח שבשבוע אחד אני מקבל יותר ביקורות וחוות דעת על נהגי המוניות והרכבים שנוסעים איתנו, ממה שמשרד התחבורה מקבל בשנה, וזה מבטיח את איכות השירות ואת ביטחון הנוסעים".

 

בפאנל השתתף גם מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, שאמר כי במשרדו פועל צוות עבודה שבוחן כיצד להסדיר את הנושא ואת שינויי החקיקה הנדרשים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ירון ברנר
אזור העבודות באזור רחוב אלנבי
צילום: ירון ברנר
מומלצים