שתף קטע נבחר

לטוס מאירופה לאוסטרליה ב-90 דקות

ה-SpaceLiner שמפתחת סוכנות החלל הגרמנית יכול לנוע מאירופה לאוסטרליה ב-90 דקות וגם לקחת איתו 50 נוסעים. במקרה חירום, הנוסעים יופרדו מהרכב ויוחזרו לכדור הארץ

עם הטכנולוגיה הנוכחית, המצוייה ברשותנו כיום, מסע מאירופה אלוסטרליה נמשך כ-30 שעות. מדובר על יותר מיום שלם שמוקדש לנסיעה. סוכנות החלל הגרמנית DLR החליטה להרים את הכפפה ולמצוא פתרון לבעיית הנסיעה האיטית: ה-SpaceLiner.

כלי הטייס הזה, הנמצא בהתפתחות, ינוע ברחבי הגלובוס מהר יותר ממהירות הקול, במטס גבוה יותר מהסטרטוספירה. בעזרת מנוע הרקטה שלו, כלי הטייס הזה יכול לנוע מאירופה לאוסטרליה ב-90 דקות, ויש בו מקומות ל-50 אנשים. לטיסה בו יש שני שלבים: המראה אנכית ואחריה הנעה של כ-80 קילומטר מעל שטח פני כדור הארץ.

 

הכוח הדרוש לצורך הנעת כלי הטייס הזה הוא 11 מנועי רקטות נוזליים, תשעה מהם יפעלו על מנת לחזק את כלי הטייס באטמוספירה. מנהל הפרויקט מרטין סיפל, טוען שהרכב יהיה מסוגל להאיץ ל-25 פעמים מהירות הקול בעשר דקות. המנועים יופעלו על ידי חמצן ומימן נוזליים, והמשאב היחיד שיבוזבז לצורך ההנעה יהיה מים.

 

 (צילום: DLR) (צילום: DLR)
(צילום: DLR)

 (צילום: DLR) (צילום: DLR)
(צילום: DLR)


לכלי הטייס יש גם תכונת בטיחות מעניינת: במקרה חירום, הקטע בו יושבים הנוסעים מופרד מהרכב ויכול לחזור אל כדור הארץ. בסוכנות החלל הגרמנית הבהירו ששלב זה נמצא בפיתוח ועדיין לא ברור איך הוא יפעל. בנוסף, לא ידוע כיצד הרכב יגן על הנוסעים מפני ההתחממות הרבה שנוצרת מנסיעה באופן זה. כלי הטייס הזה יהיה זמין, אם בכלל, רק בעוד 30 שנים.

 

אחד הדברים שיכולים לגרום לכשלונו של הפרוייקט הזה היא העלות של מסע בחלל. מספר מנועי הרקטות המיוצר מידי שנה הוא מאוד נמוך והעלות גבוהה. עם זאת עלייה בשיגורים מסוג זה מידי שנה תגדיל את כמות הייצור ובסופו של דבר תביא להוזלת העלות. סיפל הכריז שהוא מאוד אופטימי לגבי הפרויקט, שאמור להיות התשובה הגרמנית למטוס הסילון המסחרי הראשון של חברת איירבוס, הקונקורד 2.0. יש לציין שגם הקונקורד מתוכנן לעוד 30 שנים, והוא צפוי להכיל רק 20 מושבים.

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: DLR
אז קופצים לאוסטרליה?
צילום: DLR
מומלצים