שתף קטע נבחר

הדיזל מזהם? הונדה הולכת על מימן

חודשים לאחר שהחל השיווק של טויוטה מיראי עם מנוע מימן, הונדה מפרסמת תמונה ראשונה של המתחרה

מכונית מימן שנייה - הפעם של הונדה. חודשים ספורים אחרי שטויוטה החלה בשיווק המיראי, מכונית מימן סדרתית ראשונה, הונדה מפרסמת תמונה ראשונה של המתחרה שלה. למכונית החדשה עדיין אין שם, והיא מכונה פשוט "FCV" - ר"ת של Fuel Cell Vehicle, רכב תא-דלק, על שם מערכת ההנעה מתודלקת המימן. עדיין לא ברור אם שם זה ישמש גם את הדגם הסדרתי.

 

 

מכונית המימן של הונדה ()
מכונית המימן של הונדה

 

היצרנית לא מפרסמת מפרט טכני כלשהו לגבי הדגם או מערכת ההנעה, מלבד נתון הטווח - שיעמוד לטענת היפנים על יותר מ-700 ק"מ בין תדלוקים. בהקשר זה כדאי לציין כי בניגוד למכוניות חשמליות מבוססות מצברים, מכוניות תא-דלק מתודלקות באופן דומה לרכבי בנזין ודיזל, כלומר בתחנת דלק באמצעות חיבור הרכב למשאבת דלק עם פיה דומה. פירוש הדבר גם שהתדלוק מתבצע בתוך דקות ספורות.

 

 

מכוניות המימן של טויוטה והונדה הן מענה לדרישה ממשלתית ביפן, במסגרתה חברות שונות התגייסו להעברת המדינה מתלות באנרגיה גרעינית, לפחות באופן חלקי, לטובת אנרגיות בטוחות וידידותיות יותר לסביבה. זאת בעקבות אסון רעידת האדמה והצונאמי שפקד את המדינה לפני מספר שנים.

 

במסגרת תוכנית ממשלתית, הוצעו תמריצים שונים למכוניות ידידותיות לסביבה, ונעשה מאמץ תשתיתי מערכתי להגברת השימוש במימן כמקור אנרגיה עיקרי. התוכנית סייעה לזירוז הגעת הטכנולוגיה לכביש לאחר שנים ארוכות של מחקר ופיתוח, שנבלם בדרך כלל בשלב העלות-תועלת - במילים אחרות יצרניות הרכב לא ראו לנכון להשיק מכוניות מימן, בעיקר בגלל עלות הובלת הדלק לתחנות ובעיות תשתית נוספות שדרשו טיפול ברמה המדינתית.

 

מכונית המימן של טויוטה, המיראי: 

 

לאורך השנים הונדה ויצרניות אחרות השיקו רכבי ניסוי שונים המתודלקים במימן, מקצתם אף שווקו במספרים מוגבלים במדינות שונות - בעיקר קליפורניה, גרמניה ויפן. טויוטה מיראי נחשבת למכונית המימן הסדרתית הייעודית הראשונה, והונדה צפויה להיות הבאה בתור - לאחר שכבר שיווקה בעבר דגמים בייצור מוגבל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים