שתף קטע נבחר

משחקים השבוע: פחד, זעם ומלחמת הכוכבים

Untill dawn יגזול לכם כמה שעות משחק, אבל ישאיר אתכם ערים גם אחר כך. מאד מקס המשחק לא מבוסס על הסרט ולא מספיק טוב. וגם: האם באטלפרונט מלחמת הכוכבים כבר מבצעי? מיליוני שחקנים יבדקו זאת השבוע

אחרי החגים זה ממש עכשיו, וזה זמן טוב לנקות את השולחן (או להוסיף עליו כמה המלצות מיום כיפור) עם סקירת כמה מהכותרים הבולטים של העת האחרונה. סקירת מטאל גיר פאנטום פיין (המדהים) תגיע בשבועות הקרובים.

 

 

המפחיד

Untill dawn (בלעדי ל-PS4, יצא בסוף אוגוסט, קיבל ציון ממוצע של 80) הוא הרבה דברים. הוא קודם כל משחק הרפתקאות-אימה לא רע, לא מספק הרבה אתגר ופוטנציאל לא מספיק ממומש. מצד שני הוא מהווה ניסיון מעניין וכן חוויה מומלצת, בזכות פעילותו בכמה רבדים. הערה: מפחיד, אבל לא לכל אחד. הסצנות מגעילות ודוחות ברמת סיוט ברחוב המסור. ראו הוזהרתם.

 

 

החלטתם להמשיך הא? מעניין. האם הפחד מניע אתכם?

המשפט למעלה מתאר בערך את הקונספט בו בחרו היוצרים של המשחק הזה להעביר את ההתרחשות, או יותר נכון לתבל אותה. בין הפרקים של הסיפור מופיעה דמות של פסיכולוג ששואל את השחקן (אותנו) - שאלות. הבחירות שלנו ישפיעו על המשחק.

 

הייתם בסרט הזה

הסיפור הראשי מציג חבורת צעירים שמגיעה למלון מבודד בסופת שלגים. ההתרחשות היא מזן "סלאשר", כלומר, צעירים נטבחים על ידי יישות או יישויות, ז'אנר שזכה לעדנה בשנות השמונים של המאה הקודמת וחזר בנימת אימה פרודית עם סרטי הצעקה. המשחק לא חוסך במחוות או אפילו ציטוטים של סרטי אימה, אולם לא בנימה מבודחת. הוא ממש מתקיים במרחב שבין הפרודיה לדבר עצמו כסיפור אימה מודרני.

 

סלשר.  ()
סלשר.

 

במשחקיות נמוכה

במשחק אנחנו שולטים בכל פעם בדמות אחת מתוך ששת הצעירים שהגיעו למלון. המכניקה של המשחק פשוטה: הרפתקת הצבע והקלק. הוליכו את הדמות, הביטו אם דבר מה מנצץ, הרימו אותו בלחיצה, פתחו את הדלת וכן הלאה. לא אמורים להיתקע יותר מכמה דקות.

  

 

אפשר לכנות את זה משחקיות נמוכה, או אפילו משחק שמתקרב להיות "סרט אינטרטקטיבי", למרות שהוא לא שם - זה עדיין משחק. בהקשר הזה, 8 שעות אמורות להספיק ולא מצאתי סיבה לחזור לעשות את זה שוב, למרות שאפשר: בחירות שלנו משפיעות על מהלך הסיפור אז אולי נרצה לנסות לקבל תוצאות אחרות. המשחק לא אומר לך אם פעלת טוב או רע הוא פשוט מציג סיפור. בנוסף, אין שום דרך לשמור את המשחק או לחזור אחורה. נגעת נסעת כמו שאומרים. רוצה לנסות שוב? בסוף.

 

האלמנט המשחקי החשוב ביותר לטעמי במשחק הוא הפסיכולוג. השיחה איתו אינטראקטיבית ומשפיעה על מהלך המשחק. הוא ישאל אותנו למשל האם דבר מה מפחיד אותנו ועל התשובה יבססו את ההתרחשויות הבאות. ההרפתקאה לא באמת שונה עם בחירות אחרות של הפסיכולוג, ולא ברורה המשמעות שלו מבחינה אלגוריתמית אבל זה מפחיד.

 

בטח משהו (מפחיד) בילדות
בטח משהו (מפחיד) בילדות

 

מה שעוד עובד במשחק הזה הוא העטיפה. הגרפיקה מצוינת המשחק כצפוי לכזה שנכתב עבורה וגם לא מאתגר מבחינת המהירות או הצרכים שלו פועל ללא דופי על PS4. הסאונד - נדבך חשוב של אימה עושה את העבודה וכמו כן השחקנים. משחק טוב ומפחיד.

 

המשחק הבא: מקס הלא כל כך מרוצה

 שני הדברים שחשוב לדעת לפני שאתם משחקים Mad Max (שיצא בתחילת ספטמבר לכל פלטפורמות החדשות וקיבל ציון ממוצע של 70): הוא לא מבוסס על הסרט שיצא לאחרונה, הוא לא מספיק מעניין, למרות שהוא משתדל.

 

 

מדובר במשחק אקשן מכות ונהיגה עם הרפתקאות בעולם פתוח בתפאורה של העולם המדברי הדיסטופי הפוסט אפוקליפטי, שהוצג לראשונה בסדרת הסרטים משנות ה-80 בכיכובו של מל גיבסון, וכעת עושה מטרים ראשונים עם השחקן טום הרדי. המקס שלנו ניתן לקיסטום (שיער, עיניים, זקן) כדי להיראות דומה למי שתרצו מביניהם, או לצו האופנה בפלורנטין.

 


 

הפרחת המשחק

האקשן של המשחק יכול להיות על הכביש או על הקרקע. בנוגע לנהיגה יש מירוצים מסוגים שונים ומני נשקים כמו טילים וצלצל. המשימות יכולות להיות הריסה של מבנים או כיהוד מוצבים. ככל שהמשחק מתקדם נהיה חייבים לשדרג את הרכב, אחרת  לא נוכל להשלים משימות. כלומר, או שזה יהיה מאוד קשה ובלתי אפשרי או שפשוט לא יתנו לנו.

 

כך,  אנחנו בכל מקרה כל הזמן בתהליך של איסוף גרוטאות מתכת כדי לשלם איתן במוסך כדי לשדרג את הרכב. זה מעין מעגל של השגת שדרוגים כדי להשלים משימות וחוזר חלילה. גם לא הצלחתי להתרגש,התוספות לא מספיק משמעותיות ומורגשות כדי שהשחקן ירגיש עונג לאחר שהשקיע כמה שעות באיסוף.

 

המכות הן בצורת "הגנה מתקפה". כלומר, נותנים אגרוף או בעיטה עם כפתור מסויים, ומעל האויב שזומם לתקוף - יופיע סימון כשאנחנו צריכים להתגונן. במידה ונעשה את זה בזמן ולא הותקפנו במקביל על ידי אויב אחר אז נחזיר לו מכה. הפתרון לרוב הבעיות שעשויות להתעורר: גלגול. הם שוב באים? עוד גלגול.

 

לחץ על Y כעת.  ()
לחץ על Y כעת.

 

המנגנון הזה די פופולרי ונראה בצורה מוצלחת במשחקי בטמן ארקהם ואססינס קריד. כאן הוא בינוני - לא מוסיף על משחקים אחרים ולא מספיק מגוון ודינמי. אין מספיק סוגי אויבים ומכות.. 

 

בקרבות המכוניות נצטרך להזיז את יריבנו מהכביש ולנגוח בהם, לירות עליהם או לחסום להם את הרכב, לחכות שהם יצאו מהאוטו ואז להכות אותם. גם כאן בנהיגה - לא מספיק מעניין. בנוסף, הפיזיקה של הנהיגה קצת מוזרה. אנחנו מתעופפים באוויר יותר מדי.

 

 יש גם בעיה טכנית: לפעמים יש צניחות פריימים די מסיביות וממש קשה לשחק. לא הבנתי למה זה קורה בקונסולה (Xbox One) ריסט מלא פתר את העניין.

 

מקסימום

אני לא מתעכב על הסיפור, שלא כל כך הצליח להחזיק אותי קשוב. המשחק גם דורש ממך לקרוא גם חומרים ולראות סרטונים לא מספיק טובים. אולי זה יותר יתאים למעריצי המותג ובין כה הם מכירים אותו.

 

זה ככה גם לגבי המשחק בכללותו, אני לא רוצה להגיד שהוא רע. הוא פשוט לא טוב. יש בו את כל המרכיבים למשחק בעולם פתוח, אבל משהו לא משתלב. זו המשחקיות הלא מספיק חדשנית והסיפור, ואולי היה מספיק אפילו אם היה עוד עוד משהו מעניין לעשות, אולי עיצוב שהיה מרגש יותר ובטח מערכת קרב. ככה זה די שממה.

 

 

לסיום, חדשות

  • הרמוניקס משיקה השבוע את רוקבנד 4 לפלטפורמות PS4 ו-Xbox One. מדובר על כותר ראשון למשחק הקצב מזה חמש שנים. הם הוא מתאים לזמן החדש? בכל מקרה, בכלים המאובקים שנשארו לכם מהדור הקודם תוכלו להשתמש כמו שהם ב-PS4 ועם מתאם בפלטפורמה של מיקרוסופט.

 

 

המתחרים - גיטאר הירו יוציאו את המשחק שלהם ב-23.10 באופן חוצה פלטפורמות.

 

  • מיום חמישי הקרוב יכולים בעלי מחשב אישי חזק, PS4 ו-Xbox One להשתתף בבטא של באטלפרונט מלחמת הכוכבים. מדובר על ניסוי בן 4 ימים בו יוכלו שחקנים להשתתף בשלושה סוגי משחק: 

20 נגד 20 בשלג של כוכב הות'. המטרה של המורדים להשמיד את הציוד האימפריה - הלכי AT-AT.

8 נגד 8 - מורדים נגד לוחמי אימפריה על שליטה בנקודות.

משימת הישרדות עם חבר או לבד על הכוכב טטואין.

 

 

 יציאת המשחק המלא: 17.11. יהיה הכוח לחכות עמכם.

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים