שתף קטע נבחר

הקורס שיכניס אתכם לעולם הדיגיטל

תגידו שלום לאנשי הבורסה הדיגיטלית. יש להם אש בעיניים ומספרים בידיים ומשכורת גבוהה בהרבה מהממוצע. חברות הדיגיטל רק מחפשות לחטוף אותם, אך ההיצע – נמוך מדיי. חברת ווב 3 ונטקראפט זיהו את הבעיה בתעשייה וכעת משיקות קורס ייעודי ובלעדי לתפקידים החמים בשוק

בשיתוף- Netcraft

 

העידן הדיגיטלי הוא מהיר ועצבני, וככזה יש לו דרישות מיידיות, דחופות ומגוונות. הוא הצליח לשנות באופן מדהים את שוק העבודה כשהותיר מאחור מקצועות ישנים ובמקביל יצר עוד ועוד מקצועות חדשים ומאתגרים. קצב המידע והפיתוח הוא כה מהיר, כך שאפילו המקצועות הנלמדים בתארים השונים מתקשים לספק את הצורך של השוק הזה.

 

כך נוצר מצב בו הביקוש לתפקידים ייעודים בתחומי הדיגיטל מצד חברות ישראליות הוא גבוה במיוחד - אך ההיצע נשאר נמוך. חברת הדיגיטל הישראלית ווב 3, בשיתוף חברת נטקראפט העוסקת בפרויקטים ומתן שירותים בתחום אפיון, זיהו את הבעיה בתעשייה וכעת הן משיקות קורס חדש, ייעודי ובלעדי לשני תפקידים חמים בשוק - International online advertising course, או בעברית: הכשרת מנהלי קמפיינים ומנהלי מדיה בעולם הפרסום הפרוגרמטי.

 

"אנחנו מרגישים צורך אמיתי מצד הקהילה מצד אחד, ומהתעשייה מצד שני לאנשים שמתמחים בתפקידים מסוימים בתחום הדיגיטל", מסביר עמרי רויטר, מנכ"ל נטקראפט. "יחד עם ווב 3 גילינו אזור מאוד גועש, שצומח בכל העולם וגדל משנה לשנה באופן משמעותי, שנקרא עולם הפרסום הפרוגרמטי. בישראל יש בו מובילות כי יש המון טכנולוגיות וסטארטאפים בארץ שהתחילו בעולם הזה". לדברי רויטר, אין שום מנגנון כיום שיודע להכשיר אנשים לתפקידים הללו מאחר ומדובר בתחום כל כך חדש: "נוצר ביקוש גדול והקורס פותר גם את בעיית התעשייה וגם נותן מקום מעניין לאנשים שמחפשים קריירה בתחום".

 

עוברים לחיים הדיגטליים. אקדמיית נטקראפט (צילום:  אקדמיית נטקראפט) (צילום:  אקדמיית נטקראפט)
עוברים לחיים הדיגטליים. אקדמיית נטקראפט(צילום: אקדמיית נטקראפט)

הדיגיטל צועד על קיבתו

שיתוף הפעולה בין שתי החברות נולד מתוך מפגש סתמי בשאוורמה שכונתית. בין ביס לביס, שיתף שחף בר גפן, מנכ"ל ווב 3, את רויטר בקשיי החברה שלו למצוא אנשים שיעבדו בתחום הפרסום הפרוגרמטי. "שחף סיפר לי שאין באמת מקום שמכשיר אנשים כאלה בשום צורה עם המיומנויות הספציפיות האלה. או שאותם אנשים עוברים כל הזמן בין החברות השונות או שמעסיקים אנשים עם מיומנויות מסוימות ופוטנציאל, ולהם עושים הכשרה".

 

ווב 3 היא חברת מדיה שפועלת בארץ כבר 10 שנים, ובשנתיים האחרונות חצתה את השוק המקומי והחלה לעבוד עם חברות בינלאומיות. "זה שינה מאוד את אופי העבודה שלנו ואת הדרישות של העובדים העתידיים שלנו", מסביר בר גפן. "תחום המדיה והפרסום הפרוגרמטי הוא תחום אדיר שנדרשת בו מקצוענות שלא לומדים באקדמיה, ויש מעט מאוד אנשים עם ניסיון בתחום הזה. גם השכר גבוה, גם אפשרויות הקידום הן אינסופיות, וגם ישנן אופציות לעבוד בחו"ל באותו תפקיד כי אלו אותן מערכות. החוסר באנשים הללו, עם אפילו התחלה של ניסיון, זה משהו שזיהינו, אז החלטנו שאנחנו נבנה את הדור הבא שלהם".

 

גם בר גפן וגם רויטר מסבירים כי התנאי הבסיסי להצלחה הוא זיקה חזקה למספרים. "צריך אנשים כישרוניים עם מספרים, שירגישו בנוח עם אקסל, שיודעים לקרוא מספרים", מסביר רויטר, "בהמחשה, זה כמו העולם של ברוקרים. יושבים מול מסכים, רואים מספרים, מזהים מגמות, ויודעים לקרוא את זה". בר גפן מפרט ואומר כי "צריך שני דברים שיעבדו אצלך ביחד. הצד השמאלי של המוח, כי אתה שוחה בהמון נתונים שמתוכם צריך למצוא ולהבין מה זה אומר על הקמפיין, ובנוסף צריך גם את האונה הימנית כי אחרי הכול מדובר במדיה ופרסום, ולהבין אם מדובר בקמפיין טוב או רע, מה יעבוד ומה לא".

 

שכר גבוה ואפשרויות קידום. שחף בר גפן, מנכ"ל ווב 3 (צילום: לאקדמיית נטקראפט) (צילום: לאקדמיית נטקראפט)
שכר גבוה ואפשרויות קידום. שחף בר גפן, מנכ"ל ווב 3(צילום: לאקדמיית נטקראפט)

עסוק במספרים

מנהל קמפיינים (Campaign Manager) אחראי על צד הביקוש בתוך עולם של בורסה דיגיטלית. הוא האיש שמגיע עם התקציב ומציע מחירים לקניית שטחי פרסום. אם ההצעה שלו הייתה הכי טובה - הוא יקנה את אותו שטח פרסום. "מדובר בתפקיד עם הרבה אנליזה, החלטות קטנות במהלך היום ואופטימיזיציה", מסביר בר גפן. "הוא מנהל בכל רגע נתון מאות קמפיינים על כמה מערכות במקביל ועובד באינטרוואלים של 24 שעות, בהם בודקים מחדש את הקמפיין באמצעות דוח מפורט וניתוחו. בסוף הוא מגיע למסקנה מה עובד מצוין וכדאי לחזק ומה עובד פחות טוב וצריך לשנות".

 

מנגד, קניין מדיה (Media Buyer) אחראי על הצד של ההיצע, הצד שבו יהיו שטחי פרסום שאפשר לפרסם בהם. "המדיה באייר'ס מסתכלים על שטחי הפרסום השונים של אתרים ברחבי העולם, ונמצאים עמם בקשר באמצעות מיילים, טלפון, סקייפ ולינקד-אין כדי להשיג הסכמים על המדיה שלהם. מנהל הקמפיינים יכולים לאחר מכן להשתמש במדיה הזאת בקמפיינים שלהם", מסביר בר גפן. גם תפקיד זה מצריך אנליזה של שטחי הפרסום והכדאיות שלהם, אך במסגרת התפקיד נדרשת גם יכולת של שכנוע ומכירה.

 

מעבר לצד האנליטי המתבקש, צריך גם לרצות להיות חלק מעולם הפרסום והמדיה. ואם כבר במספרים עסקינן, לדברי בר גפן, בוגר קורס שמתחיל לעבוד במקצוע ירוויח לא פחות מ-12 אלף שקל בחודש וניתן אפילו להגיע ל-15 אלף. "ההתפתחות היא מאוד מהירה, הן מקצועית והן מבחינת השכר, ועובד טוב ומצליח, אחרי שנה יכול לצפות גם ל-20 ו-28 אלף שקל", אומר בר גפן. "המקצועות האלה, בייחוד המדיה באייר, הם מאוד מדידים, כך שניתן למדוד את הביצועים. זה ענף שזז מהר ואם אתה מצליח ויש לך ביצועים טובים - השמיים הם הגבול, כי לכולם זה משתלם, גם למעסיק וגם לעובד".  

מקביל לעולם הברוקרים. עמרי רויטר, מנכ"ל נטקראפט (צילום: אקדמיית נטקראפט) (צילום: אקדמיית נטקראפט)
מקביל לעולם הברוקרים. עמרי רויטר, מנכ"ל נטקראפט(צילום: אקדמיית נטקראפט)
 

כמו הזאב מוול סטריט, רק בלי הפורנוגרפיה

בר גפן, בן 37, מעיד על עצמו שהוא כבר נחשב זקן בתחום. ענף המדיה הדיגיטלית הוא בעיקר ענף של צעירים שמגיעים אליו אחרי הצבא או אחרי התואר הראשון ומתפתחים בו במהירות. רויטר מסביר כי "צעירים רבים שבדיוק השתחררו נוטים לחפש את עצמם בעבודות מזדמנות, כמו מלצרות או אבטחה. במקום זה, אתה יכול להתפתח, ולעשות קורס של מספר חודשים, וכך להיכנס לתעשייה צומחת שיש לה פוטנציאל גדול שבו אפשר לעשות קריירה מצליחה ומכניסה", מסביר עמרי. "אנחנו באקדמיה מחפשים את המקצועות שמתאימים ל-2020. מקצועות שאינם בתהליך דעיכה אלא מקצועות שמי שעכשיו ילמד אותם זה יהיה לשנים קדימה, בתחום שגדל ומתפתח, תחום מעניין שיש בו כסף, עניין ודרישה".

 

עם זאת, הקורס מתאים גם לאנשים בני 30 פלוס שמעוניינים לעשות הסבה מקצועית לתחום חי ודינאמי. "כאשר הם נכנסים בגיל הזה למקצוע - זו כבר הופכת להיות הקריירה שלהם לכל החיים", מעיד בר גפן. התפקידים כוללים המון כנסים בחו"ל באווירה צעירה, לא פורמאלית, אך אינטנסיבית. "יש הרבה טונים גבוהים, דברים רצים במהירות וכסף גדול. זה מקביל לזאב מוול סטריטס רק בלי הפורנוגרפיה".

 

בין מרצי הקורס נמצא גם בר גפן עצמו, שיעביר מספר הרצאות, ואף מנהלים בכירים בווב 3. שאר המרצים הם מרצים ממקצועות בכירים מחברות שונות. מעבר לידע המקצוע, הקורס כולל גם מפגשים שמסבירים כיצד למצוא עבודה בתחום לאחר סיום הקורס. "ישנן הרצאות על איך לשפר את פרופיל הלינקד-אין שלך, שזה כרטיס ביקור בענף הזה, איך לבנות נכון את קורות החיים שלך, מי הן החברות בתחום. יתקיים גם יריד תעסוקה, שאליו יגיעו החברות בתחום כדי לאפשר להם הצצה ראשונה לבוגרים של הקורס. אנחנו בוודאות ניקח בוגרים אלינו לחברה".

 

במקביל, לנטקראפט יש חברת השמה פנימית שנקראת Netcraft People, שגם תסייע לאותם בוגרים שיוצאים לשוק. לדברי בר גפן, "מתוך התפקידים הללו אפשר כמובן להתפתח לעוד תפקידים רבים בתחום, והמקצועות הללו הם הטירונות של הענף. האנשים האלו יכירו את התחום מהקרביים שלו, וזה המפתח בעיניי".


פורסם לראשונה 19/10/2015 20:53

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אקדמיית נטקראפט
המקצועות החמים בדיגיטל
צילום: אקדמיית נטקראפט
מומלצים