שתף קטע נבחר

בשורה לחיילים: יוכלו לנסוע בחינם ברכבת בימי ראשון

שר התחבורה הורה להנהלת רכבת ישראל לאפשר לחיילים לנסוע בחינם בימי ראשון. לפי ההסכם הקודם מ-2012 חיילים יכלו לנסוע ללא תשלום בכל השבוע, למעט בשעות מסוימות בימי א' ובחגים. ח"כ שמולי, ממובילי המאבק: "ההסכם הקודם הפלה בין אלה שיש להם לאלה שאין להם"

 

ההודעה של שר התחבורה כץ, היום ()
ההודעה של שר התחבורה כץ, היום

שר התחבורה ישראל כץ הודיע היום (יום ו') כי חיילים יוכלו לחזור לנסוע בחינם ברכבת ישראל גם בימי ראשון בבוקר. החלטה זו, שבאה בעקבות פנייתה של ח"כ מרב מיכאלי, תשנה את הסדרי הנסיעה של החיילים ברכבת, אחרי שבינואר 2012 הוחלט על ידי רכבת ישראל ומשרד הביטחון כי חיילי סדיר לא יוכלו לנסוע בחינם ברכבת  בימי ראשון בין השעות 6:00 ל-9:00 בבוקר.

 

מאז קיום ההסדר החדש שבמסגרתו חיילים נדרשו לשלם על נסיעה ברכבת בשעות העומס של ימי ראשון בבוקר, הועמדו לרשותם אוטובוסים ליעדים מרכזיים. נוצר מצב לפיו חיילים שיכלו להרשות לעצמם רכשו כרטיסים בכסף, ואילו חיילים ממעמד סוציו-אקונומי נמוך יותר נאלצו לעשות שימוש באוטובוסים.

חיילים בתחנת הרכבת. ארכיון ( צילום: הרצל יוסף) ( צילום: הרצל יוסף)
חיילים בתחנת הרכבת. ארכיון( צילום: הרצל יוסף)

ח"כ מרב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני שיזמה את השינוי, אמרה: "אני שמחה מאוד לשמוע ששר התחבורה נענה לפנייתי, בדק את הנתונים ובחר לשנות את מה שכל כך זעק לשמיים. לחיילות וחיילי צה"ל מגיע לנסוע בחינם בתחבורה ציבורית בדרכם לשרת את המדינה, בכל זמן ובכל יום".

 

השר כץ כתב כי "בהסדר המקורי, שנקבע בתיאום עם צה"ל, הייתה כוונה לייצר אלטרנטיבה נוחה עבור כלל החיילים, ולא ליצור מציאות שחייל שידו משגת משלם ונוסע ברכבת והאחרים לא. מאחר שבפועל הסדר זה לא מקוים - הוריתי לבטל אותו".

  

בצה"ל הסבירו אז כי ההסכם אינו מתבסס על עקרונות כלכליים או על צורך בהוזלת עלויות או בקיצוצים, אלא במענה לבקשת הרכבת, שסבלה מתלונות רבות של נוסעים על צפיפות ודוחק בשעות האמורות. בצבא טענו כי השינוי היה אמור לשפר את מהירות ההגעה, מאחר שחלק מהאוטובוסים בהם נסעו החיילים - כמו אלו שייצאו מתל אביב ישירות לנהריה או מנהריה לבאר שבע - ייסעו דרך כביש 6 וגם דרך מנהרות הכרמל. 

ח"כ מרב מיכאלי. פנייתה הובילה לשינוי (צילום: מוטי קמחי) (צילום: מוטי קמחי)
ח"כ מרב מיכאלי. פנייתה הובילה לשינוי(צילום: מוטי קמחי)

"אני מברך את שר התחבורה שהבין לבסוף שיש כאן מדיניות מעוותת שראתה בחיילי צה"ל הנוסעים ברכבות סוג של מטרד ובמקום לתגבר את הרכבות בחרה בפתרון הקל של השלכתם אל מחוץ לרכבת", אמר ח"כ איציק שמולי, ממובילי המאבק. "הצרה היא שההסדר שהיה הפלה בין חיילים שיש להם ומעדיפים להמשיך לנסוע ברכבת לבין אלה שאין להם ונגררים באוטובוסים. לא נפסיק את המאבק עד שאחרון החיילים בפועל אכן יוכל לעלות לרכבת. בכוונתנו להיות בתחנות ביחד עם ההורים כבר ביום א' הקרוב ולוודא שאכן כך קורה".

 

 

ההחלטה שלא לאפשר לחיילים לנסוע ברכבת בחינם בימי ראשון גרמה תגובות נזעמות מצד חיילים רבים. יש לציין כי גם כעת חיילים שיעדיפו יוכלו להמשיך ולנסוע באוטובוסים ישירות לבסיסים. שר התחבורה מנמק את דבריו גם בטענה כי במהלך השנים האחרונות (כאמור, ההנחיה החלה בשנת 2012), ביצעה רכבת ישראל רכש משמעותי של קרונות וקטרים ונפתחו תחנות חדשות - דבר שייאפשר לה להיערך בהתאם.

 

מאז שההסכם נכנס לתוקפו היו לא מעט תלונות של חיילים, שטענו כי ברכבת ישראל גבו מהם תשלום גם כאשר נסעו בימים בהם הנסיעה לחיילים היא בחינם. חלק מהמקרים היו כאשר החיילים היו בדרך לבסיסם אחרי חופשת חג, וברכבת ישראל הסבירו כי היום הראשון לאחר החג נחשב כמו יום ראשון ולכן החיילים נדרשו לשלם עבור הנסיעה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: גיל יוחנן
שר התחבורה כץ
צילום: גיל יוחנן
מומלצים