שתף קטע נבחר

HALO 5: יפה, מעניין, ממכר

הבלעדי של מיקרוסופט מספק חוויה תחרותית מעניינת ומאתגרת שארוזה בעטיפה גרפית מלוטשת. קחו את המאסטר צ'יף לסיבוב סולו ואז בואו להרוג במשחק המולטיפלייר. נדבר בעוד כמה חודשים

המשחק HALO 5 (שיצא בסוף אוקטובר, ציון ממוצע: 85 ושובר גם שיאי מכירות) הוא בדיוק מה שמשחק אקשן-יריות-בגוף-ראשון צריך להיות בדור החדש. כמשחק בלעדי של מיקרוסופט ל-Xbox One הוא אפילו יכול להטות את הכף לטובת הקונסולה הזו - עם כל כמה שאני אוהב את Bloodborne המעולה של המתחרים. היילו עושה את זה עם קמפיין לא רע ליחיד, ומשתדל היכן שבאמת חשוב: המולטיפלייר. המחיר: כל הזמן הפנוי שלכם.

 

 

מולטיפלייר הוא דבר שבאמת חשוב כי כשעושים אותו נכון במשחק שכזה, אורך החיים גדל. יש משחקים ליחיד ששווים קנייה, יש מעניינים, אין לטעמי כאלו שיעסיקו מישהו יותר משבוע - שבועיים. אולי FARCRY ודומיו שמתרחשים בעולם פתוח.

 

מה שכן, לכמה שזה נמשך, העולם הלינארי (כלומר, יש מסלול אחד להתקדמות וסדר) של היילו מספק חבילה שהיא קודם כל ויזואליות מדהימה. אין משחקי קונסולה שנראים ככה על מסך הטלוויזיה - נקודה. זו גם התנועה החלקה ב-60 פריימים לשנייה, גם הצבעים הבוהקים, העיצוב של השלבים והנשק, אבל בעיקר העיצוב של האויבים שבנויים מקטעים אווריריים של שריון סביב ליבה זוהרת - עיצוב גרפי מרשים.

 

 

מבחינת משחקיות: למשחק כמה אספקטים שמשדרגים את חווית ה-FPS המסורתית של ריצה הסתערות וירי בשלב סגור - כלומר, אין מרחבים שניתן לבחור לנוע בתוכם. המוצלח מבין האמצעים, הוא באמצעות חגורת סילון: אפשר לזוז לכל הכיוונים במהירות באוויר או ביבשה. ניתן גם לעמוד באוויר ולירות כמה שניות, לרוץ ולתת מכת כתף לאחר ריצה. הכי מוצלח: עוצרים באוויר, מסמנים ונוחתים על האויב בתנופה. בום.

 

בנוסף, המשחק מציג, כמו בבאטלפילד, כיתה תחת הפיקוד שלנו: שלושה לוחמים שמסתערים על החייזרים, ואנחנו מפקדים עליהם. זה לא אסטרטגי מדי: אנחנו אומרים להם בסימון לאן ללכת ויכולים לסמן מטרה להתקפה. רק לשלושתם ביחד. הפונקציה העיקרית שלהם, לפחות במשחק שאני שיחקתי (רמה בינונית "NORMAL"), הייתה שהם באים להחיות אותי כשאני מת. לא באמת הזדקקתי להם ולפעמים גם התעלמתי מקיומם ונתתי להם למות. הם חזרו בשלב הבא ולא נראה שהאירוע השפיע עליהם.

 

היה רק מקרה אחד בשלב האחרון שניצבתי על נקודה גבוהה, ונראה לי שיצרתי מצב בו הכיתה מקיפה את האויבים ומייצרת אש כשאני צולף מרחוק. אני לא בטוח אם זה במקרה או לא. בכל מקרה: נראה שהכיתה מהווה לרוב בסך הכל עניין קוסמטי ו"שמירת מקום" לחברים שלנו שמשחקים ב-CO OP (לא ניסיתי).

 

מחכים לו למטה.  ()
מחכים לו למטה.

 

שלבי הנהיגה וההטסה: בהיילו חייבים לתת לנהוג וכרגיל יש לנו את רכב השטח לארבעה עם המקלע, אפשר לנהוג ואפשר לקרוא לחברים לבוא לאייש. אפשר גם לומר להם לתפוס רכבים. שלב הבנשי (החללית ליחיד) מעולה בעיני וחבל שלא ארוך יותר או שאין עוד שלבים כאלה.

 

מה קורה

הסיפור מציג התרחשות דרמטית של הספרטנים ובני האדם בהובלת שני גיבורים ששניהם על העטיפה: מאסטר צ'יף מימין, והבחור הפחות מוכר ג'יימסון לוק. אנחנו נשחק עם שניהם. לא שזה משנה: אתם יודעים, כולנו נראים אותו הדבר בגוף ראשון.

 

 

יש לך משהו כחול בעיניים.  ()
יש לך משהו כחול בעיניים.

 

אני לא מצליח להתחבר מאוד לסיפור אבל חייבים להדגיש שלא ממש הקשבתי או התרכזתי בקטעים הסינימטיים. מדובר בסופו של דבר בסרט מד"ב גנרי שמעלה בצורה בסיסית ושטחית סוגיות של אינטליגנציה מלאכותית וגוונים של מאבק בין טוב ורע. מצד שני גם אין פה יומרה. בסופו של דבר אלו יומיים מלאי יופי ללא אתגר בדרך למנה העיקרית ברשת.

 

משימה ראשונה בסינגל:

 

מולטי: אדום וכחול

המשחק מרובה המשתתפים שומר על רמה גרפית גבוהה, אבל בצורה פחות אסתטית. זה נראה בהתחלה דהוי, במיוחד על רקע הקמפיין היפהפה ליחיד. בהמשך נבין שזו החלטה טובה. כשנכנסים למשחק, בזמן שאתה מרסס אויב מההאוויר בתנועה הצידה, לא אכפת לך מהקומפוזיציה של הרקע של שניכם. המשחק הזה, כמו קודמיו, עשוי לספק חודשים על חודשים של משחק ופלטפורמה טובה להוספת מפות ושדרוגים: בימים הקרובים יקבלו כל השחקנים 4 מפות משחק חדשות ועוד תוכן. בדצמבר יגיעו כלים לטובת בניית מפות על ידי שחקנים.

 

 

בסופו של דבר התחרות היא שעשויה כאן נכון: לצד רגעי התרחשות אפיות, יש כאן משחק מותח ומאוזן מלא מהפכים עם שילוב של התקדמות אישית.  המשחקיות נשענת גם כאן על תוספות הגוף ראשון: מכת הכתף והנחיתה. כיף. 

 

לא כל המצבים מוצלחים - זה אולי עניין של טעם. מבחינתי אין דבר שישתווה לניצחון אישי במשחק ירי של כולם נגד כולם (Free for all), אבל נהניתי גם לשחק במצב של משחק של מוות אחד, או טבח הדדי (SLAYER) של שתי קבוצות ושני דגלים שעשויים טוב. הכוונה היא שאזורי המשחק מספיק קטנים כדי שלא תחפש הרבה זמן קורבנות וגם לא יוצרים מצד שני מצב בו כל זריקת רימון מסתיימת בפגיעה.

 

יש שמעדיפים להיראות כמו זבוב.  ()
יש שמעדיפים להיראות כמו זבוב.

 

בנוסף מוצגים גם מצבי WARZONE. העניין כאן הוא מפה גדולה והרבה זמן עם קבוצה של 24 איש (12 נגד 12) לכ-12 דקות משחק. ההתמודדות פה משלבת קבוצה יריבה של לוחמים שנשלטים על ידי שחקנים מול חייזרים מרושעים ברמה גבוהה, כך שזה גם משחק CO OP. אני לא יודע כמה כולם משתדלים לנצח או פשוט רוצים לנהוג בכלי הרכב ועל הדרך לצבור נקודות לעצמם.

 

היילו מתדלק נכון את מערכת ההתקדמות של השחקן - שמקבל דברים בעלי ערך, אבל שלא מבטלים את המשחק - ההתמודדות שלשמה התכנסנו שהיא החשובה מכל. 

 

הקניות נעשות (כמו בטומב ריידר החדש) בדרך שמשלבת בין נקודות משחק לכסף אמיתי ולקניית שקיות הפתעה מסוג BLIND BOX. ככה זה עובד: השחקן יכול להשתמש בנקודות משחק או לשלם סכומים המגיעים לעד 15 שקלים אמיתיים כדי לקבל חבילת "קלפים" שמקנים לו שדרוגים קוסמטיים או נשק מתקדם בנקודות הצטיידות במפות הגדולות (אני לא רואה צורך לשלם).

 

מערכת שינויי ההופעה מושקעת מאוד וכוללת אפשרויות לשינוי צבע השריון, הפוזיציה, הקסדה, המין וכדומה.

 

מתאר אותי הכי נכון.  ()
מתאר אותי הכי נכון.

 

 

 

 

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים