שתף קטע נבחר

עסקים קטנים: סומסום מלא תקווה

סומסום קייטרינג מטירת-כרמל, שהשתתף בעבר במסלול החברתי של תחרות "עסקים קטנים‭,"‬ מייצר כריכים וסלטים למכונות ומעסיק בני נוער בסיכון: "אין דבר מרגש מלראות את הצוות מתבגר כאן" . בעלי עסק חברתי? גם אתם יכולים להשתתף בתחרות

בשיתוף בנק הפועלים

 

סומסום קייטרינג, המייצר כריכים וסלטים למכונות אוטומטיות, קייטרינג קל לכנסים ואירועים, וגם ארוחות ארוזות לטיולים, הוא חממה קהילתית המעסיקה נוער בסיכון בטירת-כרמל. בלב המרכז לנוער בסיכון בעיר, נמצא מפעל קייטרינג ייחודי המעסיק כיום 20 נערים. עבורם התעסוקה היא כלי לרכישת מיומנויות עבודה, תפקוד ואחריות, כמו גם עזרה בפרנסת המשפחה.

 

 

המיזם החברתי השתתף ב"עסקים קטנים" מס' ‭,7‬ בשנת ‭.2013‬ בעליו ומייסדו הוא מנכ"ל העמותה למען הקשיש בעיר אלי ברגר. הסמנכ"ל עדי יצחקי הגיע לעסק מעט אחרי התחרות.

 

מה עשתה לכם החשיפה מאז ההשתתפות בתחרות?

 

יצחקי: "המון. עד התחרות היו לנו ‭20-15‬ לקוחות קבועים, ואחריה נוספו לנו לפחות ‭,12‬ חלקם חברות גדולות במשק. לקוקה-קולה למשל הכנסנו שתי מכונות כריכים, ואנחנו ממלאים בהן ‭250-200‬ כריכים ביום. מבחינתנו, ככל שיש יותר לקוחות אנחנו יכולים לתת יותר משרות לנוער בסיכון. לכן לצד הכנת הכריכים והאוכל, עיקר העבודה שלנו הוא לנסות להוסיף לקוחות‭."‬

 

עם אילו קשיים מתמודד עסק כזה?

 

"תפעול עסק חברתי מלווה בהרבה קשיים כלכליים. מיזם שמושתת על עובדים לא מקצועיים הוא איטי יותר בתפוקות לעומת צוות מיומן, ויש גם בעיית איחורים בהגעה למשמרת.

 

"מלבד זאת, אנחנו מקפידים על חומרי גלם איכותיים וטריים מדי יום, מה שמצריך הוצאות גדולות על פיקוח, ומקשה להתמודד בענף המזון התחרותי. כיוון שהעלויות גבוהות יותר, צריך לתמחר תפריטים גבוה יותר מהמתחרים. לספ קים גם פחות נוח להוריד סחורה אצלנו במרכז, כי אין פה תנאים של מפעל רגיל.

 

"למרות הכל, בתרומה לקהילה יש סיפוק אדיר. אין דבר מרגש מלראות את הצוות מתבגר כאן. כבר יצא לנו גם לשלוח לצבא 8 עובדים, שזו פסגת הסיפוק. מסיבות הפרידה שאנחנו עורכים להם לקראת הגיוס מראות שכל הצדדים הרוויחו, ולזה אין מחיר‭."‬

 

יש לכם טיפ למיזמים חברתיים נוספים?

 

"אנחנו אמנם עדיין לא רווחיים, ומחכה לנו עוד דרך ארוכה, אבל צריך סבלנות ואסור לוותר. המטרה מקדשת הכל. המון אנשים טובים בדרך רוצים לעזור, ורק צריך להגיע אליהם. הניסיון שלנו מוכיח שככל שהחשיפה גדלה, יותר לקוחות רוצים לסייע לעסק. אני מאחל שיצטר - פו יותר ויותר מיזמים למען הקהילה. זה חשוב ביותר‭." ‬

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים