שתף קטע נבחר

פולקסווגן: נטפל בתרבות הארגונית שהובילה לדיזלגייט

יו"ר ומנכ"ל יצרנית הרכב הגדולה באירופה, עדכנו במצב פרשת זיהום האוויר ממנועי הדיזל והתחייבו למנוע מהישנות מקרים דומים בעתיד - אך לא הפנו אצבע מאשימה כמעט כלפי אף אחד

תרבות לקויה של רצון לעמוד ביעדים בכל מחיר, זו הסיבה העיקרית לכך שמכוניות פולקסווגן זיהמו הרבה יותר מכפי שהוצהר. כך, בתמצית, אפשר לסכם את מסיבת העיתונאים הארוכה שקיימה בפולקסווגן, בראשות יו"ר קבוצת פולקסווגן האנס דיטר פוטש, ומנכ"ל הקבוצה החדש מתיאס מולר, שנכנס לתפקידו לאחר שמנכ"לה הקודם נאלץ להתפטר. השניים חזרו והבטיחו כי התרבות הארגונית שהובילה לכך שהיצרנית ייצרה מכוניות עם תוכנת רמייה לבדיקות זיהום אוויר, תטופל ותחלוף מן העולם.

 

 

 

לדברי פוטש, מהנדסי היצרנית ודרג הניהול הזוטר, לא הצליחו לעמוד ביעדי זיהום האוויר הקשים שהטילה ממשלת ארה"ב, ובמקום לדווח למעלה כי נדרש תקציב וזמן פיתוח נוספים, בחרו בפתרון הקל של התקנת תוכנת רמייה. זו איפשרה למכונית להציג נתוני פליטת מזהמים - ובפרט NOx (זיהום מסוג תחמוצת חנקן) שנמצא במרכז הפרשה - טובים במהלך בדיקות מעבדה, ובו בזמן להציע ביצועים טובים בתנאי אמת. התוכנה גרמה לכך שבעוד שבבדיקות הזיהום רמות ה-NOx היו נמוכות, בתנאי אמת הפליטה עמדה על קרוב לפי 40.

 

הליך התיקון המלא במנועי 1.6 ליטר דיזל: 

 

פוטש התחייב כי החברה לא תחסוך במאמצים כדי לאתר את האנשים שאחראים לרמייה, שלטענתו מהווים "קבוצה קטנה" מתוך כ-600 אלף עובדי החברה. פוטש הרחיק ככל שניתן את מנהלי החברה מאחריות במסיבת העיתונאים המיוחדת - שנערכה רק לטובת עדכון מצב בחקירת המקרה. עם זאת, הוא הודה שהיו חלקים בפולקסווגן ש"סבלו הפרת חוקים" כאמצעי לפיתוח מכוניות העומדות בתקני זיהום אוויר.

 

לדבריו, המרמה לא הייתה טעות חד-פעמית, אלא "שרשרת של טעויות", עובדה המסבירה כיצד תוכנת הרמייה הגיעה לקרוב ל-11 מיליון מכוניות מדגמי פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט עם מנועי 1.6 ו-2.0 ליטר דיזל.

 

מסיבת העיתונאים המלאה - יו"ר פולקסווגן, האנס דיטר פוטש: 

 

מנכ"ל פולקסווגן, מתיאס מולר: 

 

יו"ר פולקסווגן הוסיף כי תשעה בכירים הושעו עד כה כתוצאה מהסקנדל, כך שלרשימה נוסף בכיר מאז העדכון הקודם. פוטש סירב עם זאת להעריך האם בכירים נוספים עשויים למצוא עצמם מסובכים בפרשה.

 

מנכ"ל פולקסווגן, מתיאס מולר, הסביר כי הפרשה היא "הזדמנות" ליצרנית לבצע שינוי מבני שנדרש מזה זמן רב, אך לא יצא לפועל בגלל מאבקי כוח ביצרנית. כחלק מכך לחבר המנהלים הצטרפו שישה חברים חדשים, ושבעה מתוך 12 ראשי מותגים הוחלפו. בכדי למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד, מולר החליט להעביר יותר סמכויות וכוח ניהולי לבכירים אזוריים וראשי מותגים. פרטים על תוכנית זו יפורסמו ברבעון הראשון של שנה הבאה וייושמו שנה לאחר מכן.

 

מולר גם שם קץ לשמועות לפיהן פולקסווגן מעוניינת למכור אחד או יותר ממותגיה בכדי לגייס כסף לטיפול בפרשה. "אין כל סיבה שהיא להיפטר מהנכסים הללו", אמר. "לא ניתן למשבר לשתק אותנו. למרות שהמצב הנוכחי חמור, החברה הזו לא תישבר בגללו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אחד ממנועי הדיזל המעורבים בפרשה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים