שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    המערכות שיחברו את הרכב שלכם לאינטרנט
    גם גוגל, אפל ומיקרוסופט הבינו שעולם הרכב מוכן להצטרף למגמה של השנים האחרונות, שמחברת את כל החפצים סביבנו לאינטרנט. כל אחת מהן פיתחה מערכת משלה המחברת בין כלי הרכב לרשת. אז מי הן יצרניות הרכב שהצטרפו למהפכה? מה יוכלו כלי הרכב המחוברים להציע לנו, וחשוב מכל - איך ניתן ליהנות מכך בישראל?

    בשיתוף כלמוביל

     

    לא רחוק היום שבו כל דבר סביבנו יהיה מחובר לאינטרנט - כבר היום השעון החכם שלנו מציג לנו הודעות, ודוד החשמל מופעל בסמס מהדרך הביתה. גם עולם הרכב מצטרף למגמה, עם מערכות שמחברות כל חלק מהרכב לאינטרנט, לטובת שיפור חוויית הנהיגה. ענקיות הטכנולוגיה גוגל, אפל ומיקרוסופט כבר יצרו מערכות מיוחדות משלהן, בדרך לרכב מחובר לכל פועל.

     

    Android Auto של גוגל - לתת למכשיר האנדרואיד שלכם להוביל את הדרך

    בכנס המפתחים האחרון שלה, Google I/O, הודיעה ענקית הטכנולוגיה על השלב הבא ביוזמה שלה למערכת המופעלת בתוך הרכב, אשר נקראת Android Auto.

     

     

    כבר בחודש ינואר השנה הודיעה גוגל על יוזמה גלובלית בשם Open Automotive Alliance) OAA) עם יצרניות רכב גדולות לרבות יונדאי, אאודי, ג'נרל מוטורס והונדה. המערכת מספקת אינטראקציה ללא הסחות דעת, המאפשרת לבחור מוזיקה להשמעה, לבדוק את מצב התנועה ולקבל הכוונות, והכל בהפעלה קולית מלאה.

     

    היתרון המשמעותי של המערכת הוא בהתממשקות ידידותית עם מכשירי אנדרואיד - ניתן לחבר את מכשיר האנדרואיד ולהתחיל להשתמש במערכת, לרבות כל הפונקציות של אפליקציית המפות של גוגל, אבל בהפעלה קולית. ניתן גם לשלוט בהשמעת מוזיקה, התרעות טקסטואליות, ואפילו לשלוח הודעה בפקודה קולית, מבלי לעזוב את אפליקציית המפות. על פי ההודעה של גוגל, יותר מ-40 גופים כבר הצטרפו לקואליציית OAA, ועל הכביש כבר ניתן למצוא רכבים עם תאימות למערכת.

     

    CarPlay של אפל - חוויית אייפון חדשה לרכב

    יישום החיבור לרכב של אפל, אשר נקרא CarPlay, שזמין במבחר כלי רכב מציע מאפיינים דומים למדי למערכת של גוגל ואנדרואיד. ניתן לקבל הוראות הגעה, לבצע שיחות, לשלוח ולקבל הודעות, או להקשיב למוזיקה, מבלי להסיח את דעתו של הנהג מכביש. כל מה שצריך לעשות זה לחבר את מכשיר האייפון ולנסוע.

    מערכת CarPlay כוללת פקודות קוליות של Siri, המותאמות במיוחד לתרחישים של נהיגה. היא גם מתקשרת עם אמצעי ההפעלה השונים של הרכב - ידיות, כפתורים ומסך המגע.

     

     

    לשליחת פקודה קולית ניתן ללחוץ על כפתור שעל גבי ההגה, כך שלא צריך להסיר את הידיים מההגה ואת העיניים מהכביש. בנוסף, ניתן לשלוט בה ממסך המגע של מערכת המולטי-מדיה, או באמצעות הרכיבים הפיזיים ברכב אשר יכולים לתקשר עם המסך.

     

    גם אפל ממשקת את יישום המפות שלה, Apple Maps, למערכת ולרכב, כדי לקבל מידע על תנועה, הוראות הגעה וזמן הגעה משוער. המערכת גם יכולה לתקשר עם אפליקציות נוספות במכשיר, כגון אפליקציות של פודקאסטים או יישומי רדיו מובילים.

     

    כל היצרניות המרכזיות מציעות התאמה ל-CarPlay, ביניהן אלפא רומאו, ב.מ.וו, שברולט, סיטרואן, פיאט, הונדה, יונדאי, קיה, מאזדה, פולקסוואגן, טויוטה, סוזוקי ועוד.

     

    Cortana - גם מיקרוסופט רוצה להצטרך לחגיגה

    מיקרוסופט, ענקית התוכנה הוותיקה, לא הייתה יכולה להתעלם מהשוק הצומח ומהחדשנות של הרכב המחובר, ולכן גם היא שוקדת לאחרונה על רכב מחובר עם שימוש במערכת הפקודות הקוליות Cortana. ה-Cartana תזהה את ההוראות של הנהג, ואב טיפוס כבר נבנה ונבדק.

     

    המידע מהמערכת יוצג על גבי השמשה הקדמית, על מנת לעזור לנהג לקראות מיקומים קרובים או לבצע משימות כמו הזמנת שולחן במסעדה.

     

    כבר בשנת 2014 הכריזה מיקרוסופט על יוזמת "ווינדוס ברכב", שתציע אפליקציות למפות, רדיו, מוזיקה ועדכוני תנועה. Cortana היא ככל הנראה המערכת שתיישם את החזון.

     

    Cortana, המסייע הקולי של מיקרוסופט, שהותקן רק במכשירים ניידים עם מערכת הפעלה של ווינדוס פון, מהווה כיום חלק מרכזי מווינדוס 10 למחשבים נייחים וטאבלטים. החיבור לרכב, אם כך, נראה כמו הצעד המתבקש הבא עבור Cortana.

     

    נכון לעכשיו המערכת נמצאת בשלב אב-טיפוס, ולא נמסרו שמות של שותפות אפשריות לבניית רכב מחובר עם מערכת מוטעמת מבית מיקרוסופט.

     

    ומה בישראל? יונדאי מובילה את התחום עם מערכת ה-Connected Car המתקדמת

    את שוק הרכב הישראלי בהיבט של חיבור הרכב לאינטרנט, מובילה חברת יונדאי, שהשיקה בקיץ האחרון את מערכת ה-Connected Car שלה, הכוללת מערכת מקוונת המחוברת לרשת באמצעות מודם סלולרי. המערכת, שפותחה בשיתוף עם חברת מובייל גרופ, חברה מובילה בתחום ה-Embedded, מאפשרת לנוסעים לחבר את המכשירים שלהם לטובת גלישה, למשל. המערכת פועלת על מערכת הפעלה 'אנדרואיד' והיא מוטמעת באופן אינטגרלי על גבי מערכת המולטימדיה של הרכב, עם ממשק מגע נוח, אפשרות לרדיו אינטרנט, ניווט עם Waze ומסכי עזרה שונים מטעם יונדאי. גם ספר הרכב מופיע על גבי המסך, במרחק לחיצת כפתור.

     

    דויודי פיאמנטה, מנכ"ל קבוצת הרכב הפרטי בכלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, מציין כי מדובר בתוכנית הראשונה מסוגה בשוק הרכב בישראל. "אנחנו רק בתחילת הדרך", מבטיח פיאמנטה. "ממש כפי שהנושא מעסיק את הענקיות העולמיות, גם בישראל אנחנו מתייחסים להתקדמות הטכנולוגית ומנסים לחבר אותה לחוויית הנהיגה. הצלחנו להעמיד כאן בישראל מערכת מולטי מדיה מבוססת אנדרואיד ולחבר אותה לרכב עצמו, כך שהיא "מתקשרת" איתו ומקבלת חיוויים על נושאים שונים. המטרה הסופית שלנו היא יצירת סביבת רכב הדומה לסביבה הטכנולוגית של הבית או העבודה, ולדעתנו Hyundai iWay מהווה כעת נדבך חשוב בתהליך", הוסיף פיאמנטה.

     

    תחרות האפליקציות של יונדאי    (הפקה: אינטרוויזיה)

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    לדבריו פיאמנטה, מערכות מולטימדיה ברכבים חדשים הן לרוב מוגבלות, ללא תמיכה בעברית, ללא תמיכה מובנית ב-Waze ועם דיבורית לא איכותית במיוחד.

    "במערכת החדשה של יונדאי", מסביר פיאמנטה, "יש תמיכה מלאה בעברית, תוכנת Waze מותקנת מראש, דיבורית איכותית וספר רכב דיגיטלי מובנה בתוך המערכת". המערכת תותקן בדגמים החדשים של יונדאי ללא תוספת תשלום ובהמשך הדרך יהיה ניתן להתקין אותה גם בדגמים הישנים יותר.

     

    אל פיתוח המערכת התלוותה גם תחרות ייחודית, ראשונה מסוגה בענף הרכב, אותה ערכה כלמוביל לפני כחודש. התחרות קראה ליזמים צעירים, מפתחי אנדרואיד, סטארט-אפים בתחילת הדרך וכד', להציע רעיונות ליישומים אשר יוטמעו במערכת המחוברת וישפרו את חוויית הנסיעה.

     

    למשתתפים בתחרות הוקמה במיוחד חממה במתחם כלמוביל, אשר כללה אתר ניסויים ובדיקות למערכות השונות ברכבים. הזוכה במקום הראשון, אשר קיבל 100 אלף שקלים, הוא "Baby Guard" בפיתוחם של אייל וערד סרוסי, אשר מונע את השארת התינוק במושב שלו, באמצעות מתקן מיוחד על גבי הכיסא, יחד עם חיבור אינטרנט אשר שולח התרעה אל המסך.

     

    אל המקום השני עם פרס של 30 אלף שקלים הגיעה האפליקציה Kimchi Hot News, המקריאים לנהג חדשות ועדכונים חמים באופן אוטומטי. בפרס השלישי זכו במשותף אפליקציה שעוזרת לנהג לתפוס "גל ירוק", בשם Green Wave" ואפליקציית 'על הדרך', אשר מקריאה לנוסעי הרכב מידע מעניין על האתרים אשר בסמוך אליהם חולף הרכב בדרך לטיול.

     

    השלב הבא? כלי רכב ללא נהג

    המשך ישיר של חיבור הרכב לאינטרנט, הוא ייצור כלי רכב ללא התערבות נהג, על פי תנאי השטח והתממשקות מול שאר כלי רכב והסביבה. הפרויקט של גוגל כבר מפותח מספר שנים, ולטענת החברה הניסויים מוצלחים מאוד והרכבים שלהם נסעו כבר יתר ממיליון מייל, מסביב למשרדי החברה בקליפורניה ובעיר אוסטין, טקסס.

     

    כעת גם אפל נכנסת לתחום, אחרי שמועות ופרסומים מסתוריים על כניסתה לשוק. בקיץ

     האחרון, נודע כי נציגי אפל נפגשו עם הרגולטורים אשר אמורים להתיר נסיעה ברכבים ללא נהג. היעד של החברה להשקת רכב שכזה עומד על שנת 2019.

     

    ובכן, אין ספק שהכבישים של העתיד יהיו שונים, ויכול להיות סרטי המדע הבדיוני קרובים מאי פעם למימוש. עד שניכנס לרכב שינהג לבד וגם יעופף, נוכל ליהנות מיישומים ושירותים ברכב מחובר לאינטרנט, אשר ישפרו לנו את חוויית הנהיגה ויהפכו אותה לבטוחה ונעימה יותר.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "המערכות שיחברו את הרכב שלכם לאינטרנט"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים