שתף קטע נבחר

מבחן אופניים BH אקספרט 29 - עושים עליה

דגם הכניסה של המותג הספרדי יכול לשמש אתכם ככרטיס כניסה לעולם אופני ההרים, אך גם כפתרון יומיומי למדוושים מכורים. וכל זאת בלי לאתגר את כרטיס האשראי

חברת BH (ר"ת Beistegui Hermanos) נוסדה ב-1909 בחבל הבאסקים הספרדי כיצרנית נשק. רק ב-1919 ואחרי מלחמת העולם הראשונה, הוסיפה לפס ייצור האקדחים והרובים גם אופניים. כמו אז, גם כיום היא מייצרת במפעל שבספרד את כל החלקים הדרושים: שלדות, חישוקים, כידונים, שפיצים, מושבים ועוד. מערך יוצא דופן בעולם האופניים, הממוקד בשווקי ספרד ופורטוגל. 

 

עוד על אופניים: מגזין שטח - www.automag.co.il

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

אקספרט 29

למבחן ראשון החלטנו לקחת דגם קרוס-קאנטרי עממי, המוצע בגרסאות "29 ו-"27.5 בשלוש רמות איבזור. האופניים שהגיעו לידינו הם גרסה 7.5 הבסיסית ביותר, עם שלדת אלומיניום בעלת צינורות בעלי פרופיל זוויתי יוצא דופן. גם הגימור חריג - בחלקה העליון של השלדה הריתוכים וההלחמות נעלמים מתחת לשכבת הצבע, בתחתון התפרים נראים היטב.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

ראש היגוי חרוטי נועד להוסיף קשיחות לשלדה ולחיבור עם מזלג רוקשוקס, ויש תומך מושב מעוגל ותומכות שרשרת בשני חלקים, שנועדו להרים מעט את הציר האחורי, לקרבו למרכז המאסה ולהנמיך את ציר ההינע. האיבזור ההיקפי מגיע רובו ככולו מ-BH וממותג בהתאם.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

הכבלים מנותבים מתחת לשלדה ונעזרים במסילות פלסטיק ו"מחליקים" יעילים. האיכות הכללית טובה מאד, הגימור נאה למדי ולמעט מדבקה אחת על תמוכת השרשרת הימנית - הרוב נראה איכותי ועמיד. משקל האופניים עומד על 13.9 ק"ג והמחיר הוא 4,900 שקלים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

  

רכיבה

משקל עצמי נמוך מ-14 ק"ג עבור אופני הרים בסיסיים זה נתון טוב, לכך כדאי להוסיף גם גיאומטריית שלדה עדכנית עם תמוכות שרשרת קצרות (440 מ"מ), זווית היגוי של 70 מעלות, מוט עליון ארוך וציר הינע (קרנק) מונמך. הניסיון כאן הוא ליצור אופני "29 שנוסכים בטחון ויציבים במהירות, מבלי להקריב יותר מדי בתחום זריזות התמרון וקלות הנפת גלגל באוויר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

בהתאם, שבילים פתוחים חביבים במיוחד על הדגם הזה. בהיצע: 30 הילוכים ומעביר אחורי שימאנו SLX עם מצמד (נדיר בחבילה בסיסית כזו), אך מעביר קדמי נחות (שימאנו אף הוא) בעל פעולה לא תמיד מדויקת, כולל כשלים בהעברת הילוך תחת-לחץ. התאוצה איטית יחסית, אך מרגע שהמהירות נבנית קל מאד לשמר אותה ולשייט בקצב מהיר. הכידון צר יחסית (660 מ"מ) אך גובהו וזוויתו מייצרים תנוחת רכיבה זקופה וטובה לרוכבים מתחילים, אך פחות נוחה לתוקפי סינגלים נמרצים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

מזלג הרוקשוק יעיל למדי, ומאפשר קביעת עומס קפיץ ונעילה מלאה. הוא מצליח לבודד יפה את שיבושי השבילים ולספוג היטב דילוגים ונחיתות. במספר קטעי רכיבה מהירים ביער להב, הופתעתי לגלות קשיחות צדית מרשימה והיגוי מדויק המאפשר שינויי כיוון מהירים מרבית הזמן. חישוקי אלומיניום וסט צמיגים של מישלין תרמו רבות לחווית רכיבה חיובית.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

אפרופו חיובית, BH משתמשת בבלמים הידראוליים של שימאנו M396, עם דיסק 180 מ"מ בחזית ו-160 מ"מ מאחור. הקליפרים הלבנים - תוספת נאה למראה - ומיקום הקליפר האחורי בין קורות השלדה מרשימים, אך פעולתם פחות משכנעת עם מחסור מזדמן בעוצמת בלימה, מינון ומשוב. כדאי לציין כי בעבר היה לנו ניסיון טוב עם המעצורים הללו, וייתכן שמדובר באירוע נקודתי.

 

ועוד נקודה לציון. האופניים האלו אינם מיועדים להתמודד עם רכיבה טכנית, ולמרות שכנראה לא ירגישו נחותים מבחינת זריזות, יכולתם לתקל גינות סלעים ומדרגות מוגבלת מאד.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

סיכום

מותג BH עושה עליה לישראל ומציע דגם רב-גוני במחיר נוח גם אם לא סופר-זול. הם הם מציעים חבילת איבזור טובה, גיאומטריה מודרנית ואיכות כוללת מצוינת, ומסוגלים לתפקד כאופני שטח ראשונים, או לשמש כתחליף רב-משימתי לאופניים עירוניים. נסו אותם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים