שתף קטע נבחר

החבילה מעליאקספרס מחכה לכם בסופר

40 מיליון החבילות שהזמינו הישראלים ב-2015, לצד זינוק בסחר המקוון בכל העולם, הולידו צורך בפתרון יצירתי: מסירת דואר בסופרים, רשתות ועסקים קטנים

בשיתוף דואר ישראל

 

אם פעם היינו צריכים לטוס לחו"ל כדי לרכוש דברים שם, הרי שהיום, עם הטכנולוגיה המתקדמת והיכולת שלנו לראות מה קורה בטיימס סקוור בכל שעה ביממה מבלי לזוז מהבית, האינטרנט הפך לזירת הקניות ה-כמעט עיקרית שלנו והציבור הישראלי לא מפסיק להזמין ברשת. נתוני 2015 של דואר ישראל, המתפרסמים כאן לראשונה, מראים כי הישראלים מצאו תחביב לאומי חדש: סחר מקוון. למעשה, בשנה החולפת מסרו בדואר 40 מיליון חבילות - חמש חבילות לכל תושב בממוצע - ועלייה של 40% בהשוואה ל-2014.

 

יותר מרבע מהחבילות (כ-11 מיליון חבילות) נמסרו ללקוחות במהלך חגיגת הקניות של נובמבר-דצמבר המתחילה ביום הרווקים הסיני, עוברת דרך הבלאק פריידי והסייבר מאנדיי שלאחריו, ונגמרת בחגיגות הכריסטמס. במהלך יום הרווקים הסיני, דיווחה ענקית הקניות עלי אקספרס כי הישראלים לבדם הזמינו מיליון פריטים.

 

והישראלים לא לבד - אם ב-2010 שוק הסחר המקוון (E-commerce) במדינות ה-OECD עמד על כ-3% בממוצע מכלל הסחר הקמעונאי, הרי שב-2015 הוא הכפיל את עצמו ועומד על 6% כיום.

כולם מזמינים מהאינטרנט (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
כולם מזמינים מהאינטרנט(צילום: shutterstock)

תחזית הצמיחה העולמית למדינות ה-OECD צופה עלייה של 12%. בישראל, אגב, המגמה חדה עוד יותר ועל פי הדו"ח אם ב-2010 תפס שוק הסחר המקוון כ-1% מכלל הסחר הקמעונאי, הרי שכיום הוא שווה לממוצע ה-OECD ועומד על 6%.

 

חנות בתוך חנות

כדי להתמודד עם העלייה המתמשכת בכמות החבילות בכל העולם, החלו במנהלי הדואר בעולם לחפש פתרונות יצירתיים, ומצאו אותם ממש מתחת לאף: מסירת דואר ללקוחות בסופרמרקטים, חנויות, עסקים קטנים ורשתות קמעונאיות שונות.

 

הרעיון פשוט: מוסרים את הדואר ללקוח במקומות שאליו הוא מגיע בכל מקרה, ובכך חוסכים ממנו להגיע במיוחד לסניף הדואר. מרכזי המסירה, במתכונת של חנות בתוך חנות, פועלים באירופה ובארצות הברית מזה מספר שנים והפכו לחלק מהשגרה של התושבים.

 

בעקבות ההצלחה, הגיעו מרכזי המסירה גם לישראל ובחודשים האחרונים פתחה חברת דואר ישראל 180 מרכזי מסירה ברחבי הארץ בשיתוף עם שופרסל, אופיס דיפו, קבוצת קניוני עזריאלי, קניוני BIG ועסקים קטנים. מרכזי המסירה פתוחים בנוסף לסניפים, בשעות פעילות נרחבות יותר, ומאפשרים לקבל את החבילה במהירות, ביעילות ובנוחות.

 

"נוצר כאן מצב שבו כל הצדדים מרוויחים", אומר מנכ"ל חברת דואר ישראל, דני גולדשטיין. "לקוחות דואר ישראל יכולים לקבל דואר בנוחות ובמהירות ללא צורך בהגעה לסניף ובקרבה למקום מגוריהם ואילו העסקים שעימם אנחנו עובדים נהנים מעלייה בתנועת הלקוחות לאורך כל שעות היום. לנו חשוב לשים את הלקוח במרכז ולמלא את צרכיו באופן המיטבי ביותר. מרכזי המסירה בהחלט מותאמים לצורך לקבל את החבילות במהירות, בקרבת מקום ובשעות ארוכות יותר".

 

צריך ביצים, חלב, לחם ו.. לא לשכוח את החבילה! (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
צריך ביצים, חלב, לחם ו.. לא לשכוח את החבילה!(צילום: shutterstock)
  

"מוסרים יותר מ-300 חבילות ביום"

רינה צוברי, תושבת קרית ים, לא הבינה מדוע היא מתבקשת להגיע לחנות לחומרי בנייה הממוקמת דקות הליכה ספורות מביתה. "בהתחלה היה נראה לי מוזר שמפנים אותי לפה, אבל תוך שתי דקות הייתי בחוץ עם החבילה ומאז זה כבר הפך לריטואל קבוע בדרך חזרה מהעבודה".

מאיר גלנץ בעלי החנות י.מ לבנאי, כבר רגיל למבטים התמוהים של הלקוחות. "אכן, בהתחלה אנשים לא מבינים מה רוצים מהם, אבל זה עובד טוב. שיתוף הפעולה מקדם את שני הצדדים, ואנשים מרוצים מהשירות הזה. אנו מוסרים יותר מ-300 חבילות מדי יום".

 

גם אדם מזון, בעליה של החנות "בא לי" בשכונת גילה בירושלים מגלה שביעות רצון מהמהלך ."החנות שלנו ותיקה ומוכרת לכל תושבי השכונה, כך ששיתוף הפעולה אכן התאים והוכיח את עצמו". לדבריו, מדי יום הוא מוסר למעלה ממאה דברי דואר וחבילות ללקוחות, ומספר על כך שהם שבעי רצון מהמהלך החדש.

בדיקות מקיפות

 

כאמור, מרכזי המסירה בארץ פועלים בדומה למקובל באירופה ובעולם.

נציגי הדואר מגיעים לבתי העסק עם הדואר הממוין, ובמקביל נשלחות ללקוחות הודעות הקוראות להם להגיע לקחת את החבילה ממרכז המסירה. בעלי העסק מאחסנים את החבילות בנפרד משאר המוצרים הנמכרים בו, ורק לבעלי החנות או לעובדים מטעמו יש גישה אליהם.

 

בטרם הפתיחה והתחלת שיתוף הפעולה עם בית עסק, מבוצעות בדיקות מקיפות כדי לוודא שהעסק אכן יספק שירות מיטבי ללקוחות. מלבד זאת, נערכות ביקורות שוטפות בנוגע לאופן פעילותו של העסק וטיב השירות שהוא מספק.

 

בעקבות התגובות החיוביות הן מבתי העסק והן מהלקוחות עצמם, פועלים כיום בדואר להרחבת שיתוף הפעולה ואיתור בתי עסק נוספים. לאור זאת, מומלץ כי תשימו לב למקום המדויק שאליו אתם מתבקשים להגיע (סניף או מרכז המסירה) וזאת על מנת שתוכלו לקבל את החבילה שלכם ביעילות ובמהירות. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: סי די בנק
החבילה שלכם מחכה ברשימת הקניות
צילום: סי די בנק
מומלצים