שתף קטע נבחר

תמיכה בטרור? דגלי תנועה קיצונית באוטובוסים במזרח ירושלים

באוטובוסים של חברה ציבורית במזרח ירושלים, שנתמכת בכספי המדינה, הוצבו דגלי תנועה סלפית שאינה מכירה ברשות הפלסטינית. משרד התחבורה בודק אם מדובר בתמיכה בטרור

 

דגלי התנועה הסלפית באוטובוס במזרח ירושלים ()
דגלי התנועה הסלפית באוטובוס במזרח ירושלים

שר התחבורה ישראל כץ הנחה את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לחקור את נושא הצבת דגלי תנועה סלפית קיצונית באוטובוסים של החברה הציבורית במזרח ירושלים, שנתמכת על ידי המדינה. כץ החליט על הנחייתו לאחר שברשתות פלסטיניות הוצגו דגלים שנתלו על ידי נהגי החברה - צעד שניתן לפרש אותו כתמיכה בטרור. במשרד התחבורה ציינו כי השר הנחה במידת הצורך "לנקוט נגד המעורבים את כל הצעדים הנדרשים".

 

הדגלים שנתלו שייכים לתנועה הסלפית "חיזב א-תחריר" (מפלגת השחרור), שאחד מדגליה גם נמצא ברכבם של המחבלים שביצעו אתמול את הפיגוע בירושלים. מדובר בתנועה שפועלת בגדה המערבית ובמזרח ירושלים, ודוגלת בשיבה לאיסלאם המקורי של ימי מוחמד. התנועה אינה מכירה ברשות הפלסטינית ובעיקרה פועלת בצורה של הטפה ורווחה ללא מאבק אלים באמצעים צבאיים. לתנועה יש זרם קטן שתומך בפעילות צבאית. ב-2013 חיסלה ישראל חוליה צבאית של שלושה פעילים סלפים מיטא, שתכננו לבצע פיגועים נגד יעדים ישראליים.

דגל התנועה שנמצא ברכב המחבלים מהפיגוע אתמול בירושלים ()
דגל התנועה שנמצא ברכב המחבלים מהפיגוע אתמול בירושלים

מאור צמח, יו"ר ארגון "לך ירושלים" הפועל להחלת הריבונות בכל רחבי ירושלים, טוען כי מדובר בתנועה קיצונית שאין מקום לסמליה בארגון ציבורי. לדבריו, "הצגת סממנים של ארגונים איסלאמיים וסלפיים קיצוניים במרחב הציבורי בירושלים מהווה קו אדום של הסתה וקריאה לעידוד הטרור".

 

צמח אמר עוד כי "לא ייתכן שבחברה ציבורית הממומנת על ידי מדינת ישראל והמיועדת לרווחת התושבים יוצג דגל הטרור של תנועה איסלאמית קיצוניות כדוגמת 'חיזב א-תחריר', שבכרוז שלה שהופץ על ידי הארגון בטורונטו באוגוסט בשנה שעברה נקראו הצבאות הערביים להתאחד כדי לשחרר את כל שטח פלסטין מידי 'הכיבוש הציוני'".

 

סלומינסקי תוהה בנוגע לפער המחירים 

ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) פנה בשאילתה בנושא לשר התחבורה כץ, ותהה מדוע מחירי הנסיעה באוטובוסים של החברה במזרח ירושלים נמוכים משמעותית מבשאר חלקי העיר. סלומינסקי טען כי

מדובר בחברה ציבורית מסובסדת על ידי המדינה שמסיעה תושבים ברחבי ירושלים. לדבריו, במזרח העיר עלות הנסיעה כחמישה שקלים וחצי, לעומת שישה שקלים ותשעים אגורות בחברה שפועלת בשאר חלקי העיר.

 

במשרד התחבורה ציינו בתגובה לפנייתו של סלומינסקי: "תעריפי הנסיעה במזרח ירושלים נמוכים, אולם אינם כוללים מעבר לקווי שירות אחרים ואינם מאפשרים שילוב של נסיעה ברכבת הקלה. תעריף הנסיעה הקיים בקווי השירות העירוניים בשאר חלקי העיר יקר יותר, אך כולל נסיעת מעבר למשך 90 דקות בין קווי האוטובוס השונים והרכבת הקלה".

 

 

בהכנת הידיעה השתתף אליאור לוי
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דגלי התנועה הסלפית באוטובוס
מומלצים