שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "עסקים כרגיל": ישראל ביריד התיירות בברלין
    עץ שזורק תפוזים, כותל שדוחף פתקים, "בירה חומוס", דראג קווין ועוד שלל אטרקציות קיבלו את פני המגיעים לביתן הישראלי ביריד התיירות הגדול בעולם, ITB. בפן היותר רציני אומרים אנשי התיירות הישראלים: "המצב אולי לא טוב, אבל ביחס לשכנים הקטסטרופה לא נוראה". וגם: הישראלים כובשים את ברלין. כך זה נראה משם

    ימים לא פשוטים כלל עוברים על המדינה, ורצה הגורל ודווקא אתמול (ד') נפתח בברלין יריד התיירות הגדול בעולם, ITB. אז למרות הקשיים למכור את ישראל כיעד תיירותי לעולם, התמלא הביתן הישראלי אתמול בשלל מבקרים ותיירנים מכל העולם שבאו לשמוע, לעשות עסקים וליהנות מהגימקים שהציע הביתן לאורחים. צפו בדיווח של ynet מהביתן הישראלי ביריד:

     

    ישראל ביריד התיירות בברלין

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

    אז איך מוכרים את ישראל - אפילו עכשיו - לעולם? בלא מעט גימיקים. בין היתר פגשנו בדוכן הישראלי עץ אנושי המשליך תפוזים ישראליים על העוברים והשבים, דראג קווין (אריה עושרי) שפועל במרץ לקידום התיירות למצעד הגאווה ביוני, זוג "תיירים"-שחקנים שקיבלו את פני האורחים ואפילו כותל אנושי שנתבקשנו לכתוב פתק ולהשליך אל כיסו. ממש כמעט "עסקים כרגיל".

    בפן הרציני יותר, אומרים העושים במלאכה כי המשימה לא פשוטה במיוחד. מי שאולי קצת יותר קל לו הוא ד"ר איציק מזרחי מ"עיר עולם" התל אביבית, שמשווק את בירת התרבות והחוף של ישראל. "עדיין מדובר ביעד חופשה מדהים, עם חיי לילה נונ-סטופ, וגם הגאווה והתיירות הקולינרית שזה תחום חדש שאנחנו מתמקדים בו. תיירות טבעונית למשל זו נישה תיירותית שזיהינו ואנחנו הולכים להתמקד בה בשנה הקרובה".

     

    איך מתמודדים עם התדמית וחוסר הרצון של אנשים להגיע בכלל בפעם הראשונה לתל אביב, לפני שהם מתאהבים בה?

     

    "אנחנו משתדלים לתקשר את זה במדיה ובחומרים הפרסומיים", אומר מזרחי. "תל אביב היא לא מה שהיא נתפסת. מסוכן היום כמעט בכל העולם".

    ובאותו עניין, אומר יוסי פתאל מלשכת מארגני התיירות הנכנסת ואחד מאנשי התיירות הוותיקים והמנוסים בארץ: "אף אחד מהסוכנים שבאים לבקר אותנו מהעולם לא מדבר על האירועים הביטחוניים בארץ. רק אנחנו מדברים על זה ואפילו כמעט מכריחים אותם לדבר על זה. מבחינת האווירה המצב הביטחוני לא נמצא בכותרות וזה לא באמת מעניין את העולם".

     

    כובשים את ברלין

    ובתוך כך, נתונים חדשים המתפרסמים במסגרת יריד התיירות ITB בברלין על ידי לשכת התיירות הגרמנית מלמדים כי מספר לינות הישראלים בגרמניה מציב אותנו במקום החמישי בעולם - מחוץ לאירופה,  ובמרחק רב לפני מדינות שתושביהן ידועים כתיירים של העולם הגדול.

     

    על פי הנתונים, בשנת 2015 נרשמו 993 אלף לינות של ישראלים בגרמניה, נתון המגלם גידול של 14.2% בהשוואה לנתוני שנת 2014. הנתונים מתייחסים ללינות בבתי מלון ובאתרי קמפינג רשומים ולא לדירות שכורות כדוגמת אלה המוזמנות ב-AirBNB. עוד מתברר כי הגידול בלינות ישראלים בגרמניה היה לאורך כל חודשי השנה ובחודש דצמבר האחרון נרשם גידול של 13.2% בלינות ישראלים בהשוואה לחודש המגביל אשתקד. המדינות, מחוץ לאירופה, שאזרחיהן רשמו מספר לינות גדול מישראל היו ארצות הברית, נסיכויות המפרץ הפרסי (ביחד) ויפן.

     

    גם במספר כניסות תיירים לגרמניה ישראל נמצאת במקום גבוה מאוד, בכל הקשור לתיירים שגרים מחוץ לאירופה. על פי הנתונים בשנת 2015 הגיעו לגרמניה 311 אלף ישראלים, גידול של 11% בהשוואה לשנת 2014. ישראל נמצאת, במספר התיירים הבינלאומיים שהגיעו לגרמניה ממדינות שמחוץ לאירופה, במקום השישי אחרי ארצות הברית, סין והונג קונג (ביחד), יפן נסיכויות המפרץ ואוסטרליה.

     

     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ""עסקים כרגיל": ישראל ביריד התיירות בברלין"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים