שתף קטע נבחר

מבחן אופניים - טרק fuel EX8 29

האופניים האלה מבטיחים לעשות הכל, מצוידים היטב ומרגישים חסונים כמו ברינקס. האם הם באמת מתאימים לכולם?

לקראת 2016 עדכנה יצרנית האופניים Trek את גרסת אמצע-הדרך של משפחת Fuel, ושטפה אותה עם כמויות מסחריות של עדכוני גיאומטריה, טכנולוגיה ואבזור. קפצנו על ההזדמנות לרכוב עליהם.

 

עוד על רכבי פנאי ושטח, אופניים וכל השאר   

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)
 

 

על 29 וכל השאר

שיכוך מלא וגלגלי "29 הם שני המאפיינים המזוהים ביותר עם Trek. וסדרת Fuel המיועדת לרוכבי שבילים - XC אם תרצו - עושה בשניהם שימוש ומציעה (בישראל) שש גרסאות בטווח מחיר בין 9,000 שקלים ל-EX5 ל... קחו נשימה עמוקה, 42 אלף שקלים ל-EX9.9 עם שלדת קרבון ואבזור קצה. הפעם בחרנו ב-EX8, אמצע הדרך פחות או יותר, המכילים הרבה מאד מהחידושים ששולבו בדגם השנה.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

לאופניים שלדת אלומיניום עם גיאומטריה מעודכנת. זווית היגוי שטוחה יותר (68.8 מעלות), ציר הנעה נמוך ב-4.0 מ"מ וטכנולוגיית Boost המאפשרת עמידות טובה יותר בפיתול ומרווח גדול יותר בין צמיגים לשלדה. עוד תמצאו ניתוב כבלים פנימי, מתלה אחורי עם נדנדת מגנזיום, מתלה ABP אקטיבי תחת בלימה ו-120 מ"מ של מהלך. בחזית יש מזלג Fox עם 120 מ"מ של מהלך ושלושה מצבי שיכוך, מאחור מותקן Fox נוסף עם שלושה מצבי שיכוך ואפשרות לשלוט בשיכוך החזרה (ריבאונד). הגלגלים מגיעים מבונטראגר - מותג הבית של טרק - עם נאבות, חישוקי אלומיניום וצמיגי "29 ברוחב 3.0 מאותו מותג.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

להנעה בחרו בטרק קיט מעורב של שימאנו. מעביר אחורי XT עם מצמד, ולפנים מעביר ד'אור. אלו פוקדים על 10 הילוכים מאחור ושתי פלטות לפנים באמצעות שיפטרים SLX. גל ההנעה הוא Press חלול במיטב האופנה. על הבלימה אחראית מערכת הידראולית (אך בסיסית) של שימאנו. ראוי לציון מוט מושב הידראולי מ-KS עם ניתוב כבל פנימי, וכן כידון סופר-רחב (750 מ"מ). משקל האופניים עומד על 14.2 ק"ג, והמחיר על 15 אלף שקלים.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

מאיץ לאט, משייט מהר

אחרי כיול מהיר וקל לכיוון לחצי אוויר בבולמי הזעזועים וזוויות המנופים, יצאנו לרכיבה ראשונה בשבילים פתוחים. כמו אופני 29 אחרים, גם כאן ההאצה איטית למדי, תוצאה של משקל גבוה ויחסי העברה ארוכים. אבל לאחר שצברתם מהירות, קל מאד לשמור עליה. כאן נכנסים למשחק מתלים הסופגים ומסננים שיבושים קלים וקלים פחות באופן מרשים מאד. היציבות הכיוונית - שוב, תודות לחישוקים הגדולים - מעולה ותנוחת הרכיבה מצוינת.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

רכיבה שנייה בסינגלים של בן שמן - ה"מכה" של הרוכבים במרכז - חושפת את היכולת גם במעברים טכניים, מסלעות, וזיגזוגי עצים. ניכר כי השינויים שעברו על הדגם השנה התאימו אותו יותר לרכיבה אגרסיבית. אפשר לתקוף ולדרוס כמעט כל מכשול, כאשר הגלגלים הגדולים והמתלים ארוכי המהלך - בעיקר האחורי - עושים עבודה נהדרת.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

ובכל זאת, היינו מחליפים למזלג 34 מ"מ עם שיכוך יותר מדויק, ואת הדיסק הקדמי בגדול יותר. ובכלל, משדרגים  לרמת רכיבים גבוהה יותר, למשל מעביר הילוכים קדמי. סגר ציר הגלגל האחורי מאד בולט והמשקל העצמי הגבוה מעייף לאורך זמן. וכן, אנחנו יודעים שכל אלה עולים הרבה כסף.

 

 (פז בר) (פז בר)
(פז בר)

 

סיכום

אלו אופניים שיכולים לעשות כמעט הכל - למעט XC ו-AM בקצוות. הם יהיו מצוינים למי שרוצה לעלות "לשלב הבא" אחרי שמיצה את חווית אופני הכניסה. הם עשויים נהדר ומצוידים בהרבה טכנולוגיה עדכנית וסקסית לחובב המתפלש במגזיני אופניים. מצד שני הם מספיק טובים כדי להציל רוכב מתחיל מטעויות של טירונים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים