שתף קטע נבחר

יאללה, חגיגה: מסיבת פורים במשרד

היתרון בעריכת מסיבת פורים או כל מסיבה במשרד הוא לא רק הרצון לשמח את העובדים. יש גם אינטרס עסקי ברור. אז מה כדאי? קבלו כמה רעיונות

בשיתוף אתר "הספקים"

 

נזכרתם מאוחר מדי שהשבוע חל פורים ונשארו לכם רק שלושה ימים להרים מסיבת פורים במשרד? מה אפשר לעשות? תוכלו לערוך מסיבות "עשה זאת בעצמך", שבהן העובדים יתחפשו ויהיה כיבוד ואלכוהול עד-דלא-ידע. אם אין לכם כוח לכאב הראש, תוכלו לשכור שירות של חברת הפקות, לשלם על הפקת האירוע כמה אלפי שקלים (שלרוב גם ייחשבו להוצאות משרד).

 

היתרון שבארגון מסיבה הוא לא רק הרצון לשמח את העובדים כמצוות החג. ישנו גם אינטרס עסקי ברור. עובד מרוצה הוא עובד שמרגיש תחושת שייכות חזקה יותר למקום העבודה שלו ומשקיע יותר. הוא שם בשגרת יומו האפורה, אבל גם בימי החג העליזים.

 

עוד בנושא:

10 רעיונות לערב חברה לא שגרתי

כיצד לבחור ספק להפקת אירוע עסקי

טרנד חם: עיצוב הזמנות יוקרתיות

 

כולנו רוצים להרגיש בבית גם בעבודה, וחלק מיצירת אווירה משפחתית וגיבוש בין העובדים הוא שבירת השגרה והרצינות שמאפיינת מקומות עבודה בדרך-כלל. בנוסף, אם יש לכם לא מעט עובדים, והם יפיצו בפייסבוק את תמונותיהם מהמסיבה, אתם למעשה עושים לעצמכם קידום עסקי. תוכלו להזמין גם צלם מקצועי ולהעלות את התמונות לדף העסקי שלכם. כי מי לא ירצה להיות מתויג עם תמונה מקצועית שמנציחה את התחפושת שבה השקיע?

 

אז איך מתאימים את סוג המסיבה לסוג העסק ולטעם העובדים? אביתר רונן מעיר זהב הפקות מסביר: "לרוב מנהל משאבי האנוש במשרד מזמין את האירוע וקובע גם את אופי האירוע. אם אני חושב שיש טעות בבחירה, אני אגיד. לעתים בתי עסק טועים ומזמינים אירוע שנועד לכישלון מראש. הטעות הנפוצה היא להזמין מסיבה שבה אין אף אטרקציה. שכירת מקום, והבאת כיבוד זה לא מספיק. זה משעמם. אנשים לא תמיד מבינים שכל התכנסות אנושית זקוקה ליד מכוונת. למנחה, למישהו שקובע את לוח הזמנים ומספק את התוכן. גם אם מתכננים

 אירוע בנאלי כמו תחרות תחפושות - צריך מנחה שיקרא לכל עובד להציג את התחפושת שלו ויכריז על המנצח. מנחה טוב הוא המפתח לאירוע מוצלח. זה לא סביר שמישהו מטעם המשרד ינחה. לרוב, נדרש מישהו חיצוני. ההשקעה הכספית במנחה שווה יותר מכל הוצאה אחרת באירוע".

 

מבין כל סוגי ההפעלות, איזו הכי מגבשת את העובדים? רונן: "מניסיון שלי, הדבר הכי מגבש הוא כשמחלקים את העובדים לקבוצות ומקיימים תחרות. ברגע שיש לקבוצה מטרה משותפת, כולם פועלים יחד למענה. זה מבטל את 'הבדלי המעמדות' בחברה. בדקות הראשונות לעתים יש מבוכה קלה וכולם מהוססים, אבל אחרי כמה דקות מתחילים לצחוק ולראות צדדים אחרים אחד בשני. העובדים לומדים לעבוד יחד, זה מסייע בהורדת המחיצות ויש בזה ערך גדול מאוד לארגון".

 

מה מזמינים לאירוע פורימי קלאסי? רונן: "דבר ראשון צריך להחליט אם האירוע הוא רק לעובדים או גם לבני המשפחות שלהם. אם האירוע הוא רק לעובדים צריך להחליט אם הוא נעשה בשעות העבודה או בשעות הערב. ההמלצה שלי היא אם עורכים את האירוע במשרד, כדאי שזה יהיה לקראת סיום שעות הפעילות, כדי שהעובדים לא יצטרכו לחזור לעבוד לאחר מכן. אטרקציה טובה היא להביא סדנה כלשהי למקום העבודה (או למקום אחר ששוכרים). ניתן להביא ברמן שיעביר לעובדים סדנת ערבוב משקאות ברוח החג. ניתן להציב עמדות של אטרקציות (ליצן, מאייר קריקטורות, מאפר). אם יוצאים לשטח ניתן להביא את העובדים לבר בשעות אחר-הצהריים לסדנת משקאות בשטח ולא בתוך המשרד. ניתן לצאת לסיור יקבים. אני מאוד ממליץ על אזור שפלת יהודה שמשופע ביקבי בוטיק ובמבשלות בירה".

 

ומה לאירוע עם משפחות? רונן: "מאוד מומלץ לבחור ביום פורים שממילא ההורים עובדים בו והילדים בחופש. זה פוטר את ההורים מהצורך למצוא סידור לילדים וגם מאוד מגבש בין העובדים ומשפחותיהם. חשוב לדאוג לליצן או לבדרן לילדים, לשלב פינת משחקייה ואטרקציה שקשורה לאיפור. ניתן לשכור מסעדה גדולה לאותו היום, אם אין אולם אירועים בבית העסק. אחת הבעיות בפורים מדי שנה היא שמזג-האוויר לא צפוי. לכן, בייחוד אם מתכננים אירוע מראש כדאי שהוא יהיה במקום מקורה".

 

רעיונות למסיבות במשרד

אם מתחשק לכם לארגן 'ערב נושא' לפורים תוכלו להכריז על נושא ולבקש מהעובדים להתחפש ברוח אותו נושא. למשל, תוכלו לבחור במסיבת אוסקר, לפרוש שטיח אדום פוסטר מאחורה, להזמין שני צלמים ולהפוך את כל האירוע לחגיגה באווירת הוליווד. תוכלו לחלק פסלוני אוסקר בתחרויות השונות שתערכו, ולאפשר לעובדים לתת את 'נאום חייהם' בצחוק.

 

רעיון נוסף הוא לארגן מסיבת חיות. הדבר הכי קל להתחפש אליו הוא לחיה כלשהי. לרוב העובדים יהיו שאריות של תחפושות בבית, ושני מאפרים באירוע יוכלו להשלים את החגיגה עם איפור בהתאם לתחפושת של כל עובד.

 בא לכם להתפרע? לכו על מסיבת זומבים שבה כל עובד יתחפש לזומבי, או על מסיבת פיג'מות שבה כל עובד יגיע פשוט בפיג'מה משעשעת. תוכלו לספק להם אביזרים כמו נעלי בית מופרעות או מצנפות.

 

אם אין לכם זמן לשכור מקום חיצוני, או שאתם מעדיפים שהאירוע יהיה בשעות העבודה (או לקראת סיום שעות העבודה) תוכלו להביא די ג'יי, לשנות את תאורת המשרד ולארגן שעה כיפית של מוזיקה, ריקודים, אלכוהול וכיבוד במשרד. כי לפעמים זה כל מה שצריך בשביל להרגיש את אווירת החג, וזה בוודאי עדיף מכלום.

 

משלוחי מנות או כיבוד?

תמיד אפשר לחזור לתקופת הגן ולבקש מכל אחד להביא משלוח מנות. אם אתם חוששים שהעובדים לא ישקיעו בכך, תוכלו פשוט להתארגן ולארגן את סידור הכיבוד בצורה של משלוחי מנות שכל אחד מהם ארוז קצת אחרת ולחלק לעובדים.

 

הכינו כמות גדולה יותר ממספר העובדים ואז תוכלו לפתוח את משלוח המנות הנוספים ולאכול יחד. אין משהו יותר כיפי בלקבל משלוח מנות מאשר לשלוח ידיים אל צלחות הכיבוד. ואם בכלל מתחשק לכם לפנק את העובדים, תוכלו בעלות נמוכה יחסית לקנות במרוכז כמות של בקבוקי יין מחנות המשווקת יינות בכמות מסחרית, ולפרגן לכל עובד בקבוק משלו עם הקדשה. לפעמים בהוצאה זניחה ניתן לשמח עד השמיים את העובדים. זה משדר אכפתיות, רוחב לב ותשומת לב אישית.

 

מחפשים ספקים מומלצים למשרד? לרשימה המלאה

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
פורים שמח. ארכיון
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים