שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    פולקסווגן מתנקה: הדיזל פאסה, החשמל עדיף
    יצרנית הרכב שנתפסה מרמה בבדיקות זיהום אוויר תיאלץ לתקן למעלה מ-10 מיליון כלי רכב ולשלם קנסות עתק. כעת היא מצהירה על כוונותיה לשנים הקרובות, הכוללות בעיקר כלי רכב ידידותיים לסביבה

    פולקסווגן מעוניינת לשפר תדמית, ושולפת תכנית מגרה - התמקדות בכלי רכב ידידותיים לסביבה ותחבורה שיתופית. מתיאס מולר, מנכ"ל קונצרן הרכב פולקסווגן, אמר היום (ה') כי בעתיד יתמקד הקונצרן בפיתוח ושיווק כלי רכב חשמליים ומעורבות בתחבורה שיתופית על כל סוגיה. מולר, אשר החליף את מרטין וינטרקורן בעקבות חשיפת פרשת הטעיית בדיקות זיהום אוויר, הוסיף ואמר כי בטווח הקצר יהיה "תיקון המכוניות המעורבות בפרשת הטעיית בדיקות זיהום האוויר החשוב ביותר עבורנו, עד שהמכונית האחרונה (מתוך למעלה מ-10 מיליון, ה.פ) תהיה תקינה ותעמוד ברף הזיהום המותר".

     

    מה עשתה פולקסווגן, ואיך מתקנים: 

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    מולר הרגיע את הציבור, אם כי בעיקר את המשקיעים שספגו מהלומה קשה בעקבות צניחת מניית הקונצרן, ואמר כי מצבה הבסיסי-פיננסי של היצרנית נותר איתן. עוד אמר כי תכניות עתידיות של פולקסווגן ישונו, עם דגש על  שיווק מכוניות נקיות לחלוטין מפליטת מזהמים - חשמליות-נטענות. לדבריו, פולקסווגן תקים חברה עצמאית שתקדם פתרונות דיגיטליים לשירותי תחבורה מתקדמים, דוגמת יישומים לנסיעה משותפת (Ride sharing) ותחבורה-שיתופית (Car sharing). במקביל הצהיר כי עד 2020 תציע פולקסווגן לא פחות מ-20 דגמים חשמליים - "נהפוך את הרכב החשמלי ליעד החדש שלנו", אמר.

     

    מתיאס מולר - עוברים לחשמלי
    מתיאס מולר - עוברים לחשמלי

     

    לדברי אנאליסטים, שינוי הכיוון עליו מצהיר היו"ר מסיט את האש מטכנולוגיית הדיזל המתקדמת של פולקסווגן, עליה ביססה היצרנית את פעילותה בשני העשורים האחרונים. חשיפת פרשת הרמאות, במסגרתה התקינה החברה תוכנות המזהות בדיקות זיהום, ומאפשרות לרכב לפעול לפי התקן המחמיר באופן זמני בעוד שבפעילות רגילה הוא מזהם עד פי 40 מהמותר, הפכה את הדיזל לכמעט מילת גנאי מבחינה תדמיתית. השינוי אם כך, מובן.

     

    אלא שכדאי לזכור כי עוד ב-2010 הצהירה פולקסווגן על שינוי כיוון. בכירי היצרנית הצהירו באירוע שכותרתו הייתה "תחבורה חשמלית", כי ישיקו עד 2013 שלוש מכוניות חשמליות. מנכ"ל החברה דאז, מרטין ווינטרקורן, אמר כי "המטרה שלנו חייבת להיות מכוניות שאינן פולטות מזהמים, ונטענות באמצעות רשת חשמל המבוססת על מקורות מתחדשים". וינטרקורן אמר זאת בין היתר לאוזניהם של ראשי ממשלת גרמניה לרבות הקאנצלרית אנגלה מרקל, אשר קבעו עוד קודם לכן יעד של מכירת מיליון מכוניות חשמליות עד 2020. שנה אחת מאוחר יותר (2011), אמר וינטרקורן בוועידה בינלאומית בווינה, כי "למכונית החשמלית תהיה השפעה משמעותית על העתיד של ניידות אישית".

     

    פולקסווגן הפתיעה מומחים רבים כאשר סיימה את השליש הראשון של 2016 כשהיא (שוב) יצרנית הרכב הגדולה בעולם, ומקדימה במעט את טויוטה ו-GM. כל זאת בעיקר תודות לשוק הרכב הסיני בו פולקסווגן מבוססת היטב. לפי סוכנויות הידיעות, את 2015 סיימה היצרנית בהפסד של 5.5 מיליארד יורו, בין היתר לאחר שהקציבה סכום עתק של 16.2 מיליארד יורו לכיסוי נזקי פרשת הזיהום. לטענת מומחים, הסכום הזה צפוי לבסוף להיות גבוה משמעותית.

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "פולקסווגן מתנקה: הדיזל פאסה, החשמל עדיף"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    ynet רכב בפייסבוק
    לוח winwin
    מומלצים