שתף קטע נבחר

אנושיים או רובוטים: ילדי העידן החדש

הם מבינים יותר מהמבוגרים בטכנולוגיות מתקדמות ומסוגלים לעשות כמה דברים בבת-אחת, אבל יש כאלה שטוענים שבגלל זה הילדים של היום מפספסים המון, ובכלל, התעסוקה בכמה דברים היא בעיה של קשב וריכוז ויש צורך בריטלין. שלי רום שוחחה עם המתקשר זאב אבירז בנושא

העידן החדש שנכנס לתוקפו משכלל והופך אותנו למהירי מחשבה בעזרת סמרטפונים וגאדג'טים. נשאלת השאלה האם מישהו חשב על כך שמאחורי ההתפתחות הגלובלית והאפליקציות שמתחדשות בכל יום, יושב המוח של אותם 'ילדי העידן החדש'?

 

אלו הם הילדים החדשים שנולדו בארבעת העשורים האחרונים. שאנו מכנים אותם ילדי אינדיגו, קריסטל, קשת ואולי עוד שמות, מה שחשוב זה שהם אותם ילדים שמפתחים את האנושות.

 (צילום: index open) (צילום: index open)
(צילום: index open)

האבולוציה משתנה, תארו לעצמכם שבתקופת הדינוזאורים היינו מתעקשים להישאר ענקיים וגמלוניים ולא להתפתח לצורת האנושית החדשה שאנחנו מכירים. הגוף הפיזי מכיל בתוכו אחוזים גבוהים של מים שהופכים מיותרים, האנושות מתפתחת לכיוון יותר מתכתי, של רובוטיקה, ומי מאתנו שמתקשה לשחרר את העולם הרגשי,

מייצר פערים גדולים מול הילדים ומהמודל החדשני.

 

בחרתי לשוחח עם זאב אבירז, מתקשר מהמובילים בתחום, על השינוי הגלובלי בכדור הארץ, על ילדי העידן החדש, איך להתנהג איתם, האם הם צריכים לקחת ריטלין והאם צריך לעטוף אותם באהבה.

 

מה ההבדל בין הילדים שנולדים היום לבין הילדים שנולדו בשנות ה-80?

 

"הילדים שנולדים מאז שנות ה-80 ועד היום הם ילדי גרסת 'בטא'. אלו הם ילדים שנמצאים בפיתוח שמשתנה ומתפתח בהתאם להשתנות המקום שאנו חיים בו. בכל עשור יורדים ילדים משוכללים קצת יותר, כדי להתאים את האדם להתפתחות המתרחשת על פני האדמה.

 

"העידן החדש, שנכנס לחיינו בצעדי ענק, מתאר בעיקר את עליית יסוד האוויר וירידתו של יסוד המים. יסוד האוויר מתאר את קצב החיים המהיר, את הגלובליזציה, את המחשבים, הטכנולוגיה והרובוטיקה שמתפתחת. לעומת העידן הישן שהתפתח בקצב איטי, שכלל יחסי אנוש, מסגרות משפחתיות, קירבה והדדיות.

 

"הקצב של עידן המים הוא איטי, כדוגמת ההבדל בין אנייה למטוס. התודעה מתפתחת, הקצב עולה, המהירות גוברת ואנחנו צריכים להתאים את עצמינו ולהאיץ את הקצב. ילדי העידן החדש באים לקדם את המקום הזה ובכל תקופה הם יורדים בדגם קצת יותר משופר כדי להניע את המקום הזה להשתנות.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
  

"אנחנו עדיין חיים בעולם פיזי-מימי, שמכיל גופים מימיים המהווים-60% מהגוף הפיזי, לעומת ניצול המוח שהוא רק 10% - יש לנו חתיכת מסע עד שנגיע אל היעד שאליו האנושות מכוונת.

 

"בכל תקופה הילדים משתנים והופכים פחות ופחות מימיים ורגשיים ויותר אוויריים, כדי לדייק את המודל של גוף האדם ושל המוח השוהה בתוכו- מתרחשת מהפכה אבולוציונית."

 

כולם נראים אותו דבר חיצונית, איך נזהה איזה ילד יש לנו בבית?

 

"החיצוניות שלנו שייכת לעידן המים, הגופים הפיזיים שלנו עדין מורכבים ממים בעיקר. ככל שאנו מתקדמים לכיוון העידן החדש נוכל לזהות ילדים יותר גבוהים ורזים, ילדי רוח, עם אצבעות ארוכות ומשקל קל. מסת הגוף שלהם פחות כבדה והם סוג של מרחפים.

 

"ילדי העידן החדש מתוגברים ביסודות ה'אש והאוויר' ועל כן נוכל לגלות אצלם אימפולסיביות, מהירות תגובה, חשיבה מהירה. האוויר גורם לפיזור, אז קשה להם להתארגן, הם קצרי רוח, רוצים ביצוע מהיר, של כאן ועכשיו. מתקשים לשבת בשקט ומניעים את גופם בתזזית מוגברת.

 

"הרכב המוח הוא זה שמשתנה – נוכל להבחין בשני סוגים, אלו שהם יותר הומניים (שיסוד האוויר והמים דומיננטיים) וילדים שהם יותר ריאליים (שיסוד האוויר והאש דומיננטיים) ובשני המקרים האוויר עולה והמים יורדים.

 

"ילדי האינדיגו והקריסטל היו המודל הראשוני שבא לסנכרן את ההשתנות, ועם השנים יורדים ילדים מפותחים יותר שמכוונים לעתיד ותפקידם הוא לתת דחיפה אחרונה לסלק את הרגש שמאט את קצב ההתפתחות.

 

"ילדים הומניים (מלשון human – אדם) ילדים שנמשכים יותר לפסיכולוגיה, סוציולוגיה, רפואה, משפטים – ילדים שיסוד המים שלהם עדין קיים והם מתמקדים בפיתוח פנימי. אלו, לרוב, יכולים להשתלב במסגרות בית ספריות, לבלות עם חברים, להתחבר להורים.

 

"ילדים ריאליים (מלשון real) הם ילדים שמונעים משכל (אוויר) היגיון, דיוק. אלו הם ילדים פרטניים, אוטודידקטים, שיישבו מול מחשב ופחות יסתדרו במגע עם אנשים. על כן מסגרת מגבילה את ההתפתחות שלהם."

 

 (צילום: SHUTTERSTOCK) (צילום: SHUTTERSTOCK)
(צילום: SHUTTERSTOCK)

מה לגבי ריטלין, האם לתת לילדים האלה ריטלין?

 

"תרופת הריטלין נועדה להשאיר את הילדים במסגרת הישנה. כתוב במקורות ש'תרופת הריטלין משפיעה על מערכת העצבים המרכזית. היא גורמת לקולטנים במוח שאחראים על ספיגת הדופמין להאט את ספיגת הדופמין ולהאט את קצב החשיבה'.

 

"השאלה מהי אותה 'בעיית הקשב וריכוז' שמקורה בחשיבה של הדור הישן, שהרי אין לילדים האלה צורך בקשב או בריכוז כיוון שהם חושבים מהר, מבינים מהר ומגיבים מהר. הרצון להשאיר את הילדים לתפקד כמו שהיה נהוג בהיסטוריה, להאט להם את הקצב על ידי למידה בכיתות ובחברותה, מפר את הרדיקליות במוח שלהם."

 

מה לומר להורים? איך להתנהג עם הילדים האלה?

 

"האימהות צריכות להבין שהם מסתכלות על הילדים חדשים ומצפות מהם להשתלב בעולם הישן. הראייה ההורית היא מתוך רצון ליציבות מימית, להשתלב במקום עבודה, להשתלב בשיחה עמוקה. ואילו הילדים האלה מצפים מההורים שיעזבו אותם בשקט.

 

"אם האימא לא יכולה להתאים את עצמה אל הילד, שתעזוב אותו במנוחה. לילדים האלה יש מנגנון של 'אחריות אישית' הם מכווני מטרה ואינם סוטים מדרך זו ולא משנה כמה ההורים או המסגרת ממש מתעקשת, הם ילחמו בכל כוחם וזו בעצם הבעיה."

 

האם חיבוק או אהבה, יכולים לתרום?

 

"הכל תלוי בילד, יש ילדים שעדין זקוקים לחיבוק, אז כמובן לתת להם. אבל יש ביניהם עם מנגנוני אנטי לחום ואהבה. כיוון שכמות המים שלהם קטנה. הילדים האלה דוחים את האהבה. אז ההמלצה היא: תאהבו את הילד שלכם בכך שתתנו לו חופש."

 

האם להגביל את הילדים האלה בישיבה מול המחשב? או טלוויזיה?

 

"אנחנו עדיין חיים בגוף פיזי שזקוק לתחזוקה, האוויר הוא יסוד ממכר, על כן קל לשבת על מחשב ולשכוח את הצורך הפיזיולוגי. הסבר הגיוני תמיד מומלץ לילדים אוויריים ולא כוחנות או מרות.

 

"מומלץ להסביר לילדם שהגוף הפיזי שלנו מוגבל. הם צריכים לדעת שהם באו לעולם שעדין יש לו צרכים בסיסיים וצריך לטפל בגוף כדי לשמור על חיוניותו. לא יזיק להם לצאת לים, לעשות ספורט, לאכול נכון ולפנות תשומת לב לעצמי הפיזי, ילד חולה לא יכול לשבת על מחשב, על כן צריך לדאוג לכך שזה לא יקרה.

 

 (צילום: Shutterstock) (צילום: Shutterstock)
(צילום: Shutterstock)

"אם אנחנו כהורים רוצים לדאוג לילדם האלה, אנחנו יכולים להמליץ להם לשמור על התזונה שלהם, להציע להם להחליף בגדים ולא להישאר באותו בגד, להציע להם לעשות כושר וכל זאת תוך כדי הסבר הגיוני שיגרום להם להתחבר לבחירות של עצמם."

 

אז אם אנו שואלים את עצמנו, מדוע הילד שלי כזה?

 

"הילד הוא זה שבחר את ההורים ואם הוא בחר אותנו כהורים כנראה שאנחנו הכי מתאימים לו. מבחינת הצורך הקיומי והצרכים ההתפתחותיים, הסביבה התרבותית, התאמנו לו. טרם ירידתו של הילד לעולם ובהתאם למימוש התסריט שהוא כתב לעצמו, ישנו עולם סיבות גבוה. הילד בוחר בקפדנות להיוולד למקום שהכי יתמוך בתסריט חיים שלו ובהתאם לזה הוא בוחר לאן להשתייך.

 

"אז כדאי שנזכור שלא צריך לדאוג, להתאמץ או להרגיש ייסורי מצפון. הילדים החדשים מאוד אותנטיים לחיים שהם באו לממש, הם עצמאים, מכווני מטרה ומשוכללים הרבה יותר מאיתנו."

 

זאב אבירז - מרכז אבירז ללימודי רוח וחומר בהיבט חדשני

 

שלי רום - אסטרולוגיה ותודעת העל 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
זאב אבירז
צילום: מלכה ניהום
שלי רום
צילום: מלכה ניהום
מומלצים