שתף קטע נבחר

קידום מכירות: אילו מתנות כדאי לתת ללקוח?

איך מתאימים את סוג המתנה לסוג העסק, האם כדאי להטביע לוגו או להסתפק במדבקה, איזה טעויות נפוצות בשלב המיתוג ומה המתנות החמות לקיץ?

בשיתוף אתר "הספקים"

 

אם אתם בעלי עסק ושוקלים לקראת הקיץ לרכוש מוצרים פרסומיים שיעזרו לכם בקידום מכירות, הנה כמה דברים שכדאי לכם לדעת.

 

עוד בנושא:

כל הדרכים למיתוג העסק בעונת הקיץ 

להגדיל מכירות לעסק ב-4 צעדים פשוטים

9 דרכים יעילות לשגשג בזמנים קשים

 

האם צריך להתאים את סוג המוצר הפרסומי לסוג העסק?

"לא תמיד חייב להיות קשר בין סוג העסק לבין מתנת הקד"מ (קידום מכירות)", מסבירה רוני הורוביץ מחברת דן יבוא. "זהו מוצר פרסומי שאמור לתת הרגשה טובה ללקוחות שמקבלים אותו. זה יכול להיות מוצר קטן יחסית, זול ושהוא חלק משגרת היומיום של רובנו, כמו עט, מחזיק מפתחות, כובע, דפי ממו לשולחן, מחברת, יומן או חולצה. אלו מוצרים מתכלים שתמיד אנו צריכים לרענן את המלאי שלהם. לעומת זאת, זה יכול מוצר יוקרתי יותר, שאמנם יחולק למספר מצומצם יותר של לקוחות, אבל יכול להיות יותר יוקרתי ולהגביר את תחושת החיבור לעסק ולשמר לקוחות".

 

 

אם אתם לא רוצים לבחור מוצר מתוך מלאי קיים של מוצרים, אלא לתפור מוצר בחליפה מיוחדת לקמפיין הספציפי שאותו אתם מעלים, זה אפשרי. "הרעיון שעומד מאחורי זה, הוא שמי שיקבל את המוצר, יקבל מוצר שהוא בעצמו חלק מהפרסום ולא רק הטבעת הלוגו של החברה עליו" אומרת אלה הראל, מחברת UNICO.

 

הראל מוסיפה: "לא תמיד חייבים ללכת רחוק עם בחירת מוצר מהפכני. זה יכול להיות טוויסט קטן במוצר מוכר, שעושה את כל ההבדל. למשל כחלק מפרסום לחברת תרופות שהגדילה את גודל הכדור שלה ורצתה לפרסם זאת, ייצרנו עט ענק בגודל של 40 ס"מ ובקוטר של 4 ס"מ, עם מיתוג שם החברה עליו. לחברת אשראי שרצתה לפרסם את קרנות הסל שלה עיצבנו מעמד לכדורסל שהוא משחק שולחני למשרד שמאפשר לקלוע לסל, והוא גם מחזיק לדפי ממו. לרוב זה יהיה משחק מלים שיוצר מוצר חדש עם מיתוג החברה עליו. למשרד ממשלתי שרצה לקדם בריאות ואיכות סביבה, ייצרנו בקבוקי פלסטיק שבסיום השתייה הם נהיים בגודל של דף וניתן למלא אותם, והם גם עמידים בפני הקפאה במקפיא. אין סוף לאפשרויות. לרוב זה ישתלם החל מכמות של 1,000 יחידות, שכן מתחת לכך, העלות לכל יחידה תהיה גבוהה יותר מאשר מוצר רגיל שכבר מוכן וצריך רק למתג אותו".

 

מה לא כדאי לעשות? הורוביץ: "הדבר הכי חשוב הוא להימנע ממוצר מתפרק באיכות ירודה. במקרה כזה עדיף שלא לתת בכלל מתנה מאשר לתת מתנה שאין לה שום ערך פרט פרסום של המוצר. היא יכולה להוציא שם רע לחברה, ושכרה ייצא בהפסדה. לכן, בעת ההזמנה חשוב אולי לרכוש כמות קטנה יותר, אבל לחשוב לא רק על המחיר, אלא גם על איך המתנה תיתפס בעיני הלקוח שמקבל אותה. צריך גם לזכור שזה מוצר שמאוד יכול לקדם את החברה, והלקוחות בעצם משמשים כפרסומת מהלכת. אם מחלקים מגבת, תיק לים, צידנית, בקבוק, או כובע - אנשים הרי הולכים איתם לים, והפרסומת בעצם עושה שירות גם לאותו העסק ולא רק בקשר שלו מול אותו לקוח שקיבל את המתנה".

 

האם כדאי להסתפק במדבקה עם לוגו החברה או להשקיע במיתוג המוצר בצורה מקצועית יותר? הורוביץ: "הטבעה של לוגו משתלמת באופן כללי רק מ-50 יחידות ומעלה. מי שמדביק לוגו של החברה עם מדבקה פוגע בעצמו. הפרשי המחיר נמוכים יחסית, שכן עלות פיתוח מדבקה הוא כשקל למדבקה, ועלות הטבעת לוגו בצורה מקצועית עולה כ-2 שקלים. עבור החברה הדבר החשוב בעניין הוא שהשם שלה יופיע על המוצר".

 

אילו טעויות עושים בהטבעת לוגו בצורה שפוגעת במוצר? הורוביץ: "ישנם מקרים שממש לא נכון להטביע כלל לוגו, ובטח שלא בעברית. אם למשל מחלקים מזוודות או כיסוי לדרכון, בוודאי שזו טעות שיהיה עליו לוגו ענק בעברית, כי פחות מומלץ להסתובב בחו"ל על כיתוב ענק בעברית. פעמים רבות גם בחירת הלוגו לא מתאימה ביחס לגודל המוצר. אם מטביעים לוגו גדול מדי על החולצה ולא לוקחים בחשבון איך הוא יראה כשהחולצה תילבש. חשוב לבצע הדמיה לפני הדפסת לוגו על כמות גדולה של מוצרים. חשוב שתהיה פרופורציה נכונה בין גודל המוצר לבין גודל הלוגו. בכל מקרה, חשוב מאוד שהכול יהיה מסוכם בכתב מפני שבתהליך המיתוג הרבה אנשי מקצוע שונים לוקחים חלק בתהליך, ואם מתפספס פרט אחד קטן, אף אחד מהצדדים לא יהיה מרוצה. לכן, כדאי להקפיד על כל הפרטים הקטנים, לעשות הגהה ולכתוב בבירור מה הצבעים הנדרשים".

 

מה השיקול העיקרי בבחירת סוג המוצר? הורוביץ: "לרוב המוצר נבחר בהתאם לתקציב שהוקצה לכך. מנהל הרכש, מנהל השיווק או מנהל משאבי האנוש בוחרים מבין מאות מוצרים את המוצר שהכי יתאים למטרה ולפורום שבו יחולק המוצר. יש חברות שמחפשות זיקה בין המוצר לבין סוג העסק שלהם, אבל זה לא מחייב. בתקופת הקיץ, לאנשי שטח למשל ניתן לתת בקבוק ספורט. אם מחלקים מוצר בכנס עם עמדת מכירה ייחודית אפשר לחלק מוט סלפי, כדי לעודד את המבקרים בכנס להצטלם על-יד העמדה, ובכך להשיג מטרה נוספת".

 

מה הסכום המקובל למוצר? הורוביץ: "מרבית בתי העסק מגבילים את עצמם לתקציב של 15 שקל, לפני חישוב המע"מ. מי שמעוניין להשקיע יותר יכול להקפיץ את ערך המוצר משמעותית. בעלות של 30-20 שקל למשל, ניתן לרכוש מוצר שהצרכן הממוצע ירכוש אותו בעלות של 100-80 שקל. במקרה כזה, המתנה תיחשב עבורו להרבה יותר יוקרתית, משום שהוא ממילא לא יודע מה השווי שלה עבור העסק שרכש אותה בסיטונאות. כשהמוצר יותר יקר עבור הלקוח, יש לו גם ערך סנטימנטלי יותר גבוה. לרוב יש סף של 500 יחידות להזמנה, ובמקרים של כמויות גדולות במיוחד, ככל שהכמות גדולה, המחיר למוצר בודד יורד. אם זו רשת שמזמינה 60 אלף מתנות קטנות לכל הילדים שנכנסים למסעדה, היא כמובן תרצה לבחור במוצר זול יחסית. אם לעומת זאת היא רוצה לפרגן לכל אחד מבעלי הזיכיון מתנה לחג, היא יכולה בעלות של 150-140 שקל לרכוש מזוודות שהשווי שלהם בשוק הוא 400-300 שקל. במקרה כזה, כמות המזוודות תהיה קטנה משמעותית, ולכן קל יותר לבחור במתנה עם ערך גבוה יותר".

 

מחפשים מומחים לקידום מכירות? לרשימת המומלצים

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים