שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    9 מזונות שיעזרו לכם לשפר את חיי המין
    רוצים לשפר את חיי המין, בלי להשתמש בתרופות? לפניכם המזונות וצמחי המרפא שיעזרו לכם להשיג זאת – ובדרך ישפרו גם את מצבכם הבריאותי

    בשיתוף אינפומד

     

    אז ומתמיד חיפש המין האנושי דרכים לשמור על הנעורים, על חדוות החיים ועל המיניות. חיפוש זה, שמעולם לא נפסק, בא לידי ביטוי גם כיום במודעות הגדלה לאנטי-אייג'ינג ושיפור איכות החיים.

     

    בשנים האחרונות בולט השימוש בתרופות כמו ויאגרה, סיאליס או לוויטרה לשיפור האון המיני אצל גברים ולאחרונה אף התבשרנו על כך שאושרה גם תרופה לנשים, שנועדה לסייע לשיפור התשוקה. אך האם התרופות הן הפתרון האמיתי, או שיש דרכים אחרות לשפר את אחד התחומים החשובים ביותר לחיים מספקים?

     

    פנינו לקבל תשובות מוסמכות מד"ר משה אולשבסקי, מומחה בנטורופתיה ורפואה סינית, מראשוני המטפלים והמורים ברפואה טבעית בישראל ומי שהכשיר דורות של אנשי מקצוע בתחומים השונים של רפואה משלימה.

     

    "מחקרים רבים מוכיחים שמיניות וזוגיות תורמות רבות לבריאות הגוף והנפש ובדרך זו גם מאריכות את תוחלת החיים ומעלות את איכותם", מסביר ד"ר אולשבסקי. "זהו אחד הנושאים המרכזיים שקשורים לבעיות רפואיות שונות.

     

    לדוגמה, מחלות שפוגעות בלב או בכלי דם משבשות את התהליכים הפיזיולוגיים שקשורים למיניות, הפרעות ושינויים הורמונליים כתוצאה מהגיל משפיעים על החשק המיני. דיכאון וחרדה, שמגיעים למימדי מגיפה בשנים האחרונות, מדכאים גם את הליבידו, העניין במין".

     

    האם תרופות המודרניות יכולות לפתור את הבעיה?

    "למרות שהתרופות יכולות לעזור, חשוב לתת את הדעת גם על תופעות הלוואי שהן עלולות לגרום", קובע אולשבסקי. "לדוגמה, תרופות אלה עלולות לגרום לירידה בלחץ הדם ולאיבוד הכרה.

     

    השימוש בתרופות גם מגביל, כי אסור לשתות יין אם נוטלים אותן. תרבויות קדומות השכילו לקשר בין התזונה לבריאות הגוף והנפש וידעו לנצל את מה שהטבע העניק כדי לשפר גם את המיניות והפוריות. גם מחקרים מדעיים בתקופתנו מוכיחים שלתזונה לקויה ולאורח חיים לא מאוזן יש חלק מכריע בהתפתחות המחלות השונות. ולהיפך, ניתן למנוע מחלות רבות באמצעות אכילה ושמירה על אורח חיים בריאים".

     

    מה לאכול כדי לשפר את היחסים (צילום: shutterstock)
    מה לאכול כדי לשפר את היחסים(צילום: shutterstock)

      

    אילו מזונות עשויים להשפיע על תפקוד מיני?

    לדברי ד"ר אולשבסקי בנוסף לאכילה מאוזנת, שתמיד מומלצת, כדאי להוסיף לתפריט כמה מזונות שיש להם השפעה על מצב הרוח, המערכת ההורמונלית, בריאות כלי הדם והחיוניות בכלל. לדוגמה:

     

    1. קקאו

    בתרבות האצטקים, קקאו נחשב ל"מאכל האלים" ולמעורר מיני והיה מכונה גם "דם הלב". זאת משום שהקקאו הגולמי עשיר במגנזיום ומכיל ריכוז גבוה של נוגדי חמצון, ולכן תומך בפעילות הלב וכלי הדם. הוא עשיר גם במינרלים ובחומרים המעלים את רמות הסרוטונין, מתווך עצבי שקשור למצב רוח והרגשה טובים.

     

    2. קשיו

    אגוזי קשיו מכילים מגוון רחב של שמנים, חלבון צמחי ומינרלים. מרכיביו של הקשיו, במיוחד המגנזיום שהוא מכיל, יכולים למנוע מחלות לב כליליות, להרגיע, לחזק עצמות ודפנות כלי דם ואפילו לסייע לשמירה על מצב רוח טוב.

     

    3. אסאי

    מקורם של גרגרי האסאי מהאמזונס והם מכילים נוגדי חמצון, מינרלים, ויטמינים וחומצות שומן מסוג אומגה. האסאי מכיל גם רזברטרול, שמגביר ייצור אנרגיה בתאי הגוף ומשפר את תפקוד השרירים והיכולת לעמוד במאמצים גופניים ולבצע פעילות אירובית.

      

    4. רימון

    לרימון מייחסים תכונות של פוריות ואריכות ימים. אך בשנים אחרונות התפרסמו מחקרים רבים שמוכיחים כי הרימון תומך במערכת החיסון ונוגדי החמצון שבו מונעים נזקי כולסטרול גבוה, מחזקים את דפנות כלי הדם, פועלים להורדת לחץ הדם ובכלל יעילים למחלות לב וכלי דם.

      

    5. גרעיני דלעת

    מכילים אבץ, החיוני לייצור הורמון הטסטוסטרון. לטסטוסטרון תפקיד מפתח בדחף המיני. בנוסף, גרעיני דלעת הם מקור לאומגה 3 וחומצות שומן אחרות המאזנות את המערכת ההורמונלית ומרגיעות את מערכת העצבים.

      

    6. אבוקדו

    עץ האבוקדו נקרא לפי האצטקים "עץ האשכים". עם קדום זה האמין שפרי האבוקדו, שמכיל שומנים טובים, ויטמינים E ו-B6 והרבה חומצה פולית, הוא בעל סגולות לשיפור הפוריות והמיניות, והוא מעודד גם חשק מיני אצל נשים וגברים.

      

    7. גוג'י

    במסורת האסיאתית תותי גוג'י נחשבים למאכל שממריץ את המערכות בגוף ומחזק את התפקוד המיני. תותי גוג'י מכילים חומצות אמינו, אבץ, ברזל וויטמינים המגבירים ייצור טסטוסטרון. בנוסף, הגו'גי משפרים סבולת ומצבי רוח ומצד שני גם מפחיתים את השפעות המתח, שקשור ישירות לפגיעה בחשק המיני ובתפקוד. חשוב לציין שהגוג'י אינו מתאים לאנשים שנוטלים את התרופה קומדין, תרופות לסוכרת ולהורדת לחץ דם גבוה.

     

    8. צ'ילי

    פלפל הצ'ילי מכיל קפסאיצין, שאחראי לטעם החריף. הצ'ילי מגרה את קצות העצבים וכך עשוי להעלות את רמות האנדורפינים, חומרים המופרשים במוח באופן טבעי, שגורמים לתחושת אופוריה ומצב רוח טוב וכך משפרים את חיי המין.

      

    9. פולן דבורים

    פולן דבורים, במיוחד עם מזון מלכות, הוא אחת מההשלמות התזונתיות העתיקות ביותר. הוא נחשב למחזק מערכת חיסון, מעודד אנטי-אייג'ינג ומשפר תפקוד מיני.

      

    אילו צמחי מרפא ניתן להמליץ לשיפור התפקוד והתשוקה?

    לדברי ד"ר אולשבסקי, צמחי מרפא עשויים לסייע במצבים רבים גם לאנשים בריאים וגם לאלו שלוקים במחלות:

     

    1. ג'ינסנג

    הג'ינסנג הוא אחד הצמחים הידועים בתחום שיפור המיניות. שמו המדעי "פאנאקס", שמשמעותו "מרפא כל" ביוונית. הג'ינסנג משמש כאדפטוגן - משפר יכולת הסתגלות וזיכרון. בין היתר, הג'ינסנג משפיע על בלוטת האדרנל ומשפר את התגובה למצבי סטרס, מגביר את רמות האנרגיה והאון המיני הגברי.

      

    2. מאקה

    השם העממי של מאקה הוא "הג'ינסנג הפרואני", למרות שאינו ממשפחת הג'ינסנג. שורש המאקה מאזן הורמונלית ומתאים לגברים ונשים כאחד, מעורר ליבידו ועוזר לנשים בתסמיני גיל המעבר.

      

    3. אנג'ליקה סינית (דונג קוואי)

    הצמח זכה לכינוי "הג'ינסנג הנשי" בזכות התאמתו לטיפול בבעיות שונות הקשורות במערכת הרבייה הנשית. דונג קוואי ידוע כיעיל במחלות לב וכלי דם, דלקות במערכת עיכול כאבי ראש ועוד.

      

    4. אסטרלגוס

    מוגדר לפי הרפואה הסינית כצמח המחזק את הטחול, הריאה הצ'י והדם. מחזק את המערכת החיסונית, יעיל למצבי חולשה ועוזר להסתגל למצבי לחץ.




     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "9 מזונות שיעזרו לכם לשפר את חיי המין"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מחשבוני בריאות
    פורומים רפואיים
    מומלצים