שתף קטע נבחר

כך מנגישים מידע רפואי באינטרנט לחברה הערבית

שיתוף פעולה בין משרד הבריאות, מיקרוסופט, עמותת תפוח ושירותי בריאות כללית - גרם להגדלת הנגישות של מידע מקוון בקרב החברה הערבית. מטרת המיזם, שבו משתתפים כיום כ-10,000 איש ב-50 יישובים, הינה קידום אוריינות דיגיטלית, תוך חשיפה לעולמות תוכן חינוכיים

לא רק בעברית - משרד הבריאות, מיקרוסופט, עמותת תפוח ושירותי בריאות כללית מנגישים מידע רפואי באינטרנט לחברה הערבית: שר הבריאות יעקב ליצמן, מנכ"לית מיקרוסופט ישראל שלי לנצמן, מנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס, יו"ר תפוח דב קוטלר, מנכ"לית תפוח - דפנה ליפשיץ, ראש עיריית רהט טלאל אל-קרנאווי ועוד השתתפו השבוע באירוע הגמר של מיזם Get It Online בפארק קרסו למדע בבאר שבע. מיזם Get It Online התמקד השנה בהנגשת מידע רפואי באינטרנט לחברה הערבית בישראל.

 

 (צילום: בעז פרדקין) (צילום: בעז פרדקין)
(צילום: בעז פרדקין)

 

מיזם Get It Online נולד כיוזמה משותפת של מיקרוסופט ועמותת תפוח, במטרה להגדיל את הנגישות של מידע מקוון בקרב החברה הערבית. מטרת המיזם, שבו משתתפים כיום כ-10,000 איש ב-50 יישובים והחל לפני כשנתיים, הינה קידום אוריינות דיגיטלית, תוך חשיפה לעולמות תוכן חינוכיים. זאת באמצעות שימוש במשחק אינטראקטיבי מקוון בשפה הערבית.

 

הפרויקט הייחודי בהשתתפות משרד הבריאות כלל ארבעה מסלולי תוכן: תזונה נכונה, פעילות ספורטיבית, בריאות השן ובדיקות תקופתיות. המשחק ארך כשבועיים וכלל סדרה של שאלות טריוויה העוסקות בנושאי התוכן האמורים ככלי להגברת הידע והמודעות. כל משתתף קיבל קוד אישי ייחודי ויכול היה לשחק במשחק מספר בלתי מוגבל של פעמים כשכל תשובה נכונה אפשרה לו לצבור נקודות. בתקופה הקרובה יורחב הפרויקט לרמה לאומית.

 

הפרויקט הופעל בשיתוף בבתי הספר ובמרכזים הקהילתיים וב-130 מרפאות נבחרות של שירותי בריאות כללית באזור הדרום, הצפון וחיפה אשר נרתמו ליוזמה והצוותים במרפאות חילקו עלונים המזמינים את הציבור לקחת חלק במשחק והופנו למידע ותכנים בריאותיים באתר כללית.

 

שר הבריאות ליצמן אמר: "אני רואה חשיבות רבה מאוד בקידום הבריאות של האוכלוסייה וברור שקיימת עדיפות להתחיל בקרב קהל הילדים. חינוך לתזונה נכונה ופעילות גופנית מביא לשיפור משמעותי במצב הבריאותי ומונע תחלואה. משרד הבריאות שם את נושא צמצום הפערים בבריאות בסדר עדיפות גבוה במיוחד ופעילות זו הצליחה להגיע תוך שבועיים לאלפי ילדים מהמגזר הבדואי ולהביא להעלאת המודעות לנושאים חשובים אלו. בכוונתנו להמשיך עם התוכנית ולהנגיש אותה לכל הילדים במדינת ישראל".

 

מנכ"לית מיקרוסופט ישראל, שלי לנצמן, הוסיפה: "אנו שמחים לעבוד עם מגוון אוכלוסיות ולסייע בהנגשת כלים ידידותיים לחיפוש מידע שימושי בכל נושא. שיתוף הפעולה הפורה עם משרד הבריאות, עמותת תפוח וקופת חולים כללית במסגרת המיזם מרחיב את היריעה לעולם המידע הרפואי - ויש בו כדי לתרום לרווחתם של המשתתפים בקרב האוכלוסייה הבדווית בדרום הארץ".

 

מנכ"לית תפוח - דפנה ליפשיץ,  אמרה: "יתוף הפעולה הייחודי של תפוח עם חברת מיקרוסופט ומשרד הבריאות במיזם Get On Line מהווה דוגמה להשפעה הרחבה, המשמעותית והמוצלחת שיש לטכנולוגיה על איכות חייהם של אלפי ילדים, צעירים ומשפחות בישראל בכל תחומי החיים"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: בעז פרדקין
באירוע הגמר של מיזם Get It Online
צילום: בעז פרדקין
מומלצים