שתף קטע נבחר

"ענישה היא לא חזות הכל – הכשל הגדול הוא באכיפה"

ועדת הכלכלה החלה לדון בהצעה להחמיר ענישה נגד נהגים עבריינים. היו"ר איתן כבל: "ננהל קרב עד חורמה בקטל בדרכים אבל ענישה היא לא חזות הכל – הכשל הגדול ביותר הוא באכיפה"

ועדת הכלכלה של הכנסת החלה היום בדיונים שמטרתם הכנה לקריאה שנייה ושלישית של הצעת משרד התחבורה לתיקון פקודת התעבורה. הצעה שנועדה להחמיר את הענישה נגד נהגים שייתפסו נוהגים בשכרות, מבצעים עבירות בריונות ועוד. היא כוללת גם צעדים שנועדו להתמודד עם העומס בבתי הדין לתעבורה, ובכללן לחייב את המבקשים להישפט להפקיד את הקנס מראש, וכפל קנס למגישי תביעות סרק.


יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, אמר כי "אם התכלית לא תתקיים ויהיו לנו עוד כמה אותיות מתות בספר החוקים - אני לא אהיה חלק מזה. ננהל קרב עד חורמה בקטל בדרכים אבל ענישה היא לא התכלית שעליה עומד הכל. מבלי להמעיט בכך שאדם שעבר עבירה צריך לשלם עליה". כבל הוסיף כי "אם יש חוקים ואין אכיפה ובתי המשפט מתפוצצים, זה מעקר מהיסוד את הרצון והיכולת להתמודד עם הקטל בדרכים".

 (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
(צילום: עידו ארז)
ח"כ יעקב פרי אמר כי "במקרים מסויימים יש החמרה בלתי מידתית שחורגת מעקרונות משפטיים המנחים אותנו, כמו למשל עונש אוטומטי של שלילה בגלל אי התייצבות בבית משפט. חברי הכנסת צריכים להעביר חוק צודק ויעיל, ולא רק החמרה לשם החמרה".


השופט בדימוס אבי טננבאום הוסיף כי קרוב ל-80% מהמיוצגים על-ידי עורך דין מגיעים להסדר טיעון, לעומת 40% מהלא מיוצגים. עוד אמר כי "המוחלשים שאין להם כסף ולא יודעים להתמודד עם המערכת, מקבלים את עונשי המינימום". לדבריו, החמרת הענישה תגרום דווקא לצורך ביותר תקציבים ומאחר שמספר השופטים לא יגדל אז הדבר יסתום את המערכת. דוגמה לכך הוא מערך מצלמות המהירות ואכיפת השכרות שסתמו את בתי המשפט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים