שתף קטע נבחר

מרידה one twenty 9.8000 - יש בהם הכל

יצרנית האופניים מרידה במפגן יכולת מרשים, עם שלדת קרבון וקיט-קצה היישר מהחלומות הרטובים של כל רוכב

אחת הפרסומות היותר יעילות בשוק הרכב הישראלי נהגתה בסוף שנות ה-80' - "מיצובישי ויש בה הכל". סלוגן שנועד להבהיר לצרכן המקומי שהמכונית אותה הוא רוכש מציעה כסטנדרט את החלום הרטוב של רוכש הרכב המשפחתי: חלונות ומראות מופעלי חשמל, נעילה מרכזית ומזגן שבאמת מקרר. מרידה הענקית די דומה למיצובישי מבחינת המיצוב, ואופני המבחן עונים בדיוק עם הסלוגן ההוא - כי יש בהם הכל.

 

עוד על אופניים - מגזין שטח

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

one twenty 9.8000

מרידה משתמשת שנים בשלדות קרבון בדגמי קצה. משולש השלדה המרכזי עשוי מסיבי פחמן בטכנולוגיית "ננו מטריקס", בה חלקיקים זעירים משולבים בחומרי הגלם כדי לשפר את עמידות השלדה בפני מכות וחבטות - עקב אכילס של החומר הקל והחזק הזה, המסוגל לספוג כוחות רק בכיוון אחד.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

תמוכות השרשרת (קצרות, 445 מ"מ) והמושב מרכיבות את המתלה האחורי ועשויות אלומיניום. המתלה מאחור מספק 120 מ"מ של מהלך, עם מעין עיגון "צף" לבולם הזעזועים האחורי בסגנון TREK. כל זאת במטרה לאפשר עבודה יעילה גם תחת בלימה. יש גם ניתוב כבלים פנימי ועוגנים קשיחים למעצורים ולמעבירי ההילוכים. מבחינת גיאומטריה מדובר באופניים עם מרכז כובד נמוך ושאיפה לאיזון בין יציבות ותמרון.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המתלים הם פנטזיה לרוכב שטח: בחזית רוקשוקס PIKE עם מהלך של 130 מ"מ, מאחור רוקשוקס MONARCH RT3 עם מהלך של 120 מ"מ ונעילה. רוקשוקס מספקים גם מוט מושב הידראולי עם ניתוב כבל פנימי בהתקנה נקיה ויפה. מושב פרולוגו מעולה מתנוסס בראשו.

 

על העברת הכוח אחראית SRAM. יש רק מעביר אחורי הפוקד על קסטה של 11 הילוכים דרך שיפטר על הכידון. גם המעצורים מגיעים מ-SRAM, מדובר ב-GUIDE R (מערכת משודרגת ומהונדסת מחדש של AVID לשעבר). בשני הגלגלים תמצאו דיסקים בקוטר 180 מ"מ. סט הגלגלים מגיע מ-DT, עם חישוקי אלומיניום רחבים - מאד, עד כדי בעיית נשיאה על מתקן גג ברכב - המתאימים גם לטיובלס. הצמיגים מגיעים משוולבה ברוחב 2.35 בחזית ו-2.25 מאחור.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המשקל עומד על 13.0 ק"ג מוכנים לרכיבה והמחיר לצרכן, החזיקו חזק: 21.5 אלף שקלים או 19 אלף לחברי מועדון רוזן מינץ.

 

רכיבה

הסט-אפ של מתלי רוקשוק קל לכיול, אם כי התאמת הבולם האחורי דורשת הקפדה. תנוחת הרכיבה ממורכזת והכידון הרחב ממקם את הרוכב היטב. אם לדקדק, זו תנוחת AM, אגרסיבית יותר מה-XC השפופה. המשמעות היא כי קטעי קישור ועליות ארוכות, הופכים למייגעים.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

אבל למעט במקרים אלה, האופניים האלו מבריקים. המתלים מתמודדים נהדר עם רצף חבטות ממדרגות סלעים ודרדרת. הם עובדים כל הזמן, ויחד עם הגלגלים הגדולים מגהצים, מסננים ואוחזים נהדר בשטח. האחיזה טובה במיוחד גם תודות לצמיגים אגרסיביים ש"מקריבים" עצמם ונשחקים במהירות, כולל שני סנייק-בייט מעצבנים ברכיבה אחת בפארק קנדה. טיובלס, ומהר.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

איזון השלדה בפניות מהירות מצוין. האופניים "נופלים" לקו הנבחר בזריזות שאינה אופיינית ל-"29 וישמרו עליו גם אם הקרקע אינה חלקה. אותה זווית היגוי שטוחה וגלגלים גדולים מקנים המון ביטחון בגינות סלעים ומעברים טכניים, ויהפכו רוכב בינוני ל"גיבור" של החבר'ה כבר ברכיבה ראשונה.

 

 (תומר פדר) (תומר פדר)
(תומר פדר)

 

המעצורים? בסדר, לא יותר. חסרה נשיכה, מינון וקצת פחות ציוצים כשעל הדיסק יש מעט לחות משלולית מזדמנת. הייתי גם מוסיף פלטה ומעביר, ומנצל טוב יותר את מעטפת היכולת הרחבה.

 

סיכום

מרידה הפתיעה עם אופניים אגרסיביים ומרשימים מאד. כאלו שלא אהסס להירשם איתם - כמו שהם, מהקופסה - למירוץ אנדורו. שלדת קרבון עתירת פיצ'רים, קיט אביזרים של אופני חלומות ומחיר - תאמינו או לא - זול בעשרות אחוזים ממותגים "נחשבים" יותר עם קיט מקביל ושלדת קרבון. למעשה, אין לי שום בעיה להצהיר שמדובר באופני "29 מהמרשימים שיש היום בהיצע.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
תומר פדר
מרידה, ויש בהם הכל
תומר פדר
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים