שתף קטע נבחר

הסטודנטיות הגולשות מכות גלים בעולם ההסברה

אחרי ההצלחה של עמוד האינסטגרם של סטודנטים מישראל Hot dudes and Hummus, מגיע תורן של הנשים: hot surfer girls tlv. והכול לשם ההסברה הישראלית

בחודשיים האחרונים רעשה וגעשה הרשת מקמפיין למיתוג ישראל של ארבעה סטודנטים מהמרכז הבינתחומי הרצליה במסגרת קורס מיתוג מדינות במכללה. עמוד אינסטגרם שמתבסס על רעיון פשוט אך מוצלח – תמונות של גברים ישראלים אוכלים חומוס. העמוד כולל תמונות של גברים במדים, גברים עם כיפה, גברים בים ועוד – כשכולם אוכלים חומוס, טעם הרחוב הישראלי המוכר. עמוד האינסטגרם, שאחריו עוקבים כבר 24 אלף משתמשים, הפך כה ויראלי בזמן כה קצר עד שהוא זכה לסיקור תקשורתי באתרים שונים בעולם, ביניהם הדיילי-מייל. לאחרונה יצא לפועל קמפיין מיתוג חדש על ידי שתי סטודנטיות במסגרת אותו קורס, אך הפעם ההסברה הישראלית היא מהכיוון הנשי.  

 

 

העמוד נקרא hot surfer girls tlv ובו תמונות של בנות גולשות בזוויות שונות ובחופים שונים. "פתחנו את עמוד האינסטגרם לפני שבועיים ויש לנו כבר כ-1,200 עוקבים", מספרת הסטודנטית אפרת סער, צלמת במקצועה וגולשת מקצועית, "יש הרבה מאד גולשות שרוצות להופיע בעמוד שלנו ומזרימות לנו תמונות כל הזמן. יש תור ארוך". את הקמפיין יצרה סער יחד עם הסטודנטית ליאת מנשה. "בחרנו להציג את ישראל כהיהפך מהדימוי האסוציאטיבי העולה מצפייה במהדורות החדשות ברחבי העולם", מסבירה מנשה, "לא אזור סכסוך ומוכה אלימות, אלא כמקום תוסס וצעיר". 

 

 (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hot surfer girls tlv) (צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hot surfer girls tlv)
(צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hot surfer girls tlv)

  

בינתיים, מספרות השתיים, יש הרבה פרגון מכל העולם, כולל בנות שהן לא מהארץ שמתייגות את עצמן בתמונות. "עוקבים אחרינו גם עמודי גלישה מדובאי והתגובות מכל עבר מאד חיוביות", הן אומרות. "הבחירה לייחד את הפרויקט לנשים משרתת למעשה שתי מטרות מקבילות: האחת שיווקית והשנייה ערכית. מבחינה שיווקית ברורים היתרונות בפרסום תמונות של נשים גולשות וכאן המקום גם לציין שכל התמונות שמתפרסמות נשלחות אלינו על ידי הגולשות עצמן ואין כל כוונה להחפיץ את הנשים אלא ההיפך הגמור להאדיר את יכולתה של האישה, גירל פאוור סטייל. המטרה הערכית תדמיתית היא ליצור דיסוננס של תפישת מעמד האישה במזרח התיכון, המשוללת זכויות ועטופה ומכוסה מכף רגל ועד ראש, לאישה הישראלית, העצמאית, שנמצאת בעמדת שליטה, אדון לגופה ומשדרת עוצמה ובטחון עצמי".  

 

"יש הרבה מאד גולשות שרוצות להופיע בעמוד שלנו"  (צילום: אינסגרם hot surfer girls tlv ) (צילום: אינסגרם hot surfer girls tlv )
"יש הרבה מאד גולשות שרוצות להופיע בעמוד שלנו" (צילום: אינסגרם hot surfer girls tlv )

 

השתיים מקוות כי בעזרת הפרויקט שייחשף לרבים דרך חשבון האינסטגרם, תהיה השפעה חיובית על התדמית של מדינת ישראל בעולם. הבחירה בתל אביב נעשתה עם קריצה לעולם הטיולים והתיירות, כפי שהיעד ישראל מסומן בלוח הטיסות ברחבי העולם. הבחירה בעולם הימי הגיעה לשתיים באופן טבעי. סער גדלה באילת, ומכאן החיבור החזק לים מגיל צעיר. "התחלתי לגלוש קייט סרף לפני 14 שנה כשגרתי בבירת הרוח, מאווי שבהוואי, ולאורך השנים הייתי גם מדריכת קייט. בשנתיים האחרונות, בנוסף לקייט, אני משתדלת לפחות פעמיים בשבוע לפתוח את היום בחתירה על סאפ בלב הים בגורדון".  

 

מנשה, עובדת בחברת הייטק, גדלה בנתניה סמוך לחוף הים. הקשר שלה עם הים החל באהבה לחופים ולנופי מישור החוף, אך בצלו היה החשש מכניסה לים גלי או התרחקות מהחוף. לפני מספר שנים גברה המשיכה לים על החששות והתנסתה בחתירה על גלשן סאפ. "ההתנסות הפכה לתחביב שצמח לדרך חיים וכיום אני חותרת מספר פעמים בשבוע בחוף הצוק ואף השתתפתי בתחרות סאפ בתל אביב בקיץ 2015", מספרת מנשה. לפני כשנה נחשפה לעולם גלישת הגלים וגילתה סוג נוסף וממכר של אהבה לים. בחורף האחרון יצאה עם בן זוגה לטיול גלישה בסרילנקה ומאז משלבת חתירה על סאפ וגלישה על לונגבורד. "אנחנו מאוד מתרגשות מהפרויקט ומהפוטנציאל הטמון בו ושואפות להמשיך ולתת לגולשות המוכשרות והמדהימות שיש בארץ פלטפורמה לחשיפה בינלאומית, שבה יוכלו להתגאות בביצועים ובהישגים שלהם", מסכמת מנשה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hot surfer girls tlv
פרגון מכל העולם
צילום: מתוך עמוד האינסטגרם hot surfer girls tlv
מומלצים