שתף קטע נבחר

9 טעויות עיצוב במשרד

בחירת נכס שלא מתאים לעסק, עיצוב אקראי ללא תכנון מוקדם, עומס של רהיטים ופריטים בחלל, תאורה חלשה מדי - ומה עוד?

בשיתוף אתר "הספקים "

 

בחירת משרד שלא מתאים לאופי העסק, מטבח קטן מדי שלא מאפשר אינטראקציה נעימה בין העובדים, תאורה גרועה וכיסאות לא נוחים שלא מתאימים לגובה השולחן. אם אתם אוהבים את העובדים שלכם ורוצים להגביר את התפוקה שלהם, הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם בעת עיצוב המשרד. כי עיצוב נכון הוא לא רק עניין אסתטי ומיתוגי, אלא גם הבית השני של העובדים, המשפיע על החיבור שלהם למקום העבודה. הנה כמה דברים שכדאי לחשוב עליהם לפני שיפוץ של משרד.

 

עוד כתבות מאתר "הספקים"

אלבום מיוחד לעסק: הדרך להנציח את פעילותכם

הדרכת בטיחות, זו החובה שלכם

10 רעיונות לערב חברה לא שגרתי

 

בחירת נכס שלא מתאים לעסק  

יש גבול למה שאפשר לעשות בעזרת עיצוב פנים. הכול מתחיל מהשלד של המשרד, ממיקומו ומהנתונים הבסיסיים שלא ניתן יהיה לשנות. "לפני שנכנסים למשרד ושוברים את הראש איך לעצב אותו, כדאי לוודא שהוא מתאים לצרכים שלכם", מציעה אורנה ברקת, מעצבת פנים. "כדאי לבדוק שחלוקת החלל בו מתאימה, שהגודל שלו מתאים, תוך חשיבה לטווח ארוך, על מצב שבו העסק יגדל בהמשך. צריך לקחת בחשבון שלעתים מפרסמים את שטח הברוטו של המשרד, אבל בפועל שטח הנטו שלו הרבה יותר קטן".

 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)

 

בנקודה זו כדאי לשים לב לגובה התקרה, למשל. ברקת: "גובה התקרה משפיע מאוד על תחושת המרחב ועל האווירה של העסק. תקרה נמוכה, למשל, תתאים למשרדים ולקליניקות שרוצים לשדר אינטימיות. משרד יוקרתי או חלל שאמור לשדר עוצמה, יצריך תקרה גבוהה יותר".

 

דלפק קבלה מיותר ולא מאויש 

האם אתם באמת זקוקים לכזה או שזהו בזבוז עצום של שטח מבחינתכם? אם כן, זכרו שכשמו כן הוא הקבלה היא המקום שבו אתם מקבלים את הלקוחות שלכם. זה המקום שבו ייקבע הרושם הראשוני וכדאי להשאיר רושם ראשוני טוב. זה המקום שבו תוכלו להביע בצורה הכי טובה את המסר של העסק שלכם. לעומת זאת, אם המשרד קטן יחסית, זה יכול להיות שטח מבוזבז.

 

 

ברקת: "ישנם משרדים שבהם יש הכרח לדלפק קבלה מרשים, כמו משרדי עורכי-דין למשל. וישנם משרדים שבהם אין באמת צורך בדלפק קבלה וניתן להסתפק בפינת ישיבה בכניסה שמשדרת פחות פורמאליות ולנצל את החלל הזה לפינת המתנה שהיא מעין סלון שמקבל את המבקרים בצורה נעימה יותר ופחות מנוכרת. הכול בהתאם לאופי העסק, לכמות המבקרים בו ולאווירה שתרצו ליצור".

 

עיצוב אקראי ללא תכנון מוקדם  

המשרד הוא כרטיס הביקור של העסק. ברקת: "זו בפירוש טעות להתעלם מעניין המיתוג. ברגע שמקום העבודה אינו ממותג, אז זה גורם להפסד של שטח שיווקי פרסומי מול הלקוחות ומול העובדים שמרגישים פחות חיבור לעסק. זה מאוד חשוב בשלב התכנון לבנות מראש את התדמית. לעתים, זה לא כרוך בהוצאה מיוחדת, אלא פשוט בחשיבה על כך מראש".

 

 

ברקת מוסיפה: "זה יכול להיות החל מבחירת הריהוט, הכיסאות וצבע הקירות על פי צבעי הלוגו של החברה. לא חייבים כיסאות שחורים, למשל. אלו דברים שממילא רוכשים, ועם חשיבה מראש ניתן ללא עלות נוספת להעביר את האופי של העסק ולחבר את העיצוב למסרים של החברה. כמובן שזה צריך להיעשות במידה, ולא כשטיפת מוח שתשתלט על החלל בצורה מוגזמת".

 

מטבח קטן מדי

מי לא מחכה לשעה הזאת בצהריים שבה אפשר להתרחק מעמדת המחשב ולאכול ארוחת צהריים בנחת? ברקת: "זו טעות לעצב משרד כך שהמטבח קטן מדי ולא מאפשר למספיק אנשים לשבת בו. אם אין פינה מסודרת לישיבה, העובדים אוכלים מול עמדת המחשב שלהם וזה הרבה פחות נחמד. האינטראקציה סביב שולחן משותף חשובה מאוד בסביבת העבודה. שולחן מרווח מאפשר לעובדים ללבן הרבה דברים בצורה יותר נעימה במטבח, שהוא חלל פחות פורמלי ומטבע הדברים מאפשר פתיחות מסוג אחר".

 

אקוסטיקה גרועה  

סביבה רועשת מדי לא מאפשרת לעובדים להתרכז ולעבוד בצורה יעילה. "אקוסטיקה טובה היא אחד הדברים החשובים במשרד", אומרת ברקת. "אם יש התלבטות בין תקרה גבוהה ומעוצבת לבין סביבת עבודה שקטה ונעימה, אני ממליצה שהאקוסטיקה תכריע. שקט עדיף על פני עיצוב, מבחינת איכות העבודה של העובדים והתפוקה שלהם. כדאי להקפיד על תקרה אקוסטית, על קירות מבודדי רעש, על שטיחים שסופגים את הרעש ועל חלונות מבודדי רעשים – אם המשרד קרוב לרחוב סואן ורועש".

 

אופן ספייס עם מעט מדי פינות ישיבה

סביבת העבודה המודרנית הולכת יותר ויותר לכיוון של אופן ספייס. בסביבה כזו הרבה יותר קשה לקיים שיחות פרטיות, ויש צורך גדול יותר לפינה שקטה שמאפשרת התנתקות.

 

 

ברקת: "אני באופן אישי נגד קירות גבוהים מדי שמפרידים בין העובדים, כי אז יש לעובדים תחושה שלא רואים אותם והם מדברים בקול רם מדי. כדאי גם להקפיד על אלמנט אקוסטי בין השולחנות, שיאפשר יותר פרטיות ולהימנע מחלל גדול מדי. ניתן לחלק את החלל כך שבכל חדר יהיו כ-6 אנשים ולא מעבר לכך. אמנם אופן ספייס תופס פחות שטח מאשר חדר לכל עובד, אבל חשוב לזכור בשלב העיצוב למקם יותר שטחים ציבוריים. כדאי להקיף את האופן ספייס בפינות ישיבה, ובחללים שיאפשרו לאנשים לקיים בהם שיחות פרטיות".

 

תאורה חזקה או חלשה מדי 

ברקת: "תאורה חלשה מדי תגרום לעובדים להרגיש במערה חשוכה ותגרום לעייפות מוגברת. לעומת זאת, תאורה פלורוסנטית חזקה מדי יכולה לגרום לתחושת חוסר נוחות. חשוב שהתאורה תתאים למספר העובדים ולגודל החלל. בבחירת גוון התאורה כדאי לטעמי לשלב תאורה בגוון צהוב שמשדרת יותר חמימות ותחושה ביתית, והיא פחות מנוכרת מהתאורה הפלורוסנטית הלבנה שמשדרת ניכור ותחושה של בית-חולים. הטרנד מבחינה עיצובית הוא ערבוב בין גופי תאורה ישנים לצד חדשים".

 

עומס של רהיטים ופריטים בחלל

הכיוון העיצובי הולך לקו יותר מינימליסטי. ברקת: "אני מציעה להימנע משידות עמוסות קלסרים ואווירה משרדית מדי. זה חונק ונותן תחושה של משרד לא מעודכן. ניתן להסתיר אותם במחסן או בארונות סגורים ומעוצבים. האחסון יכול להיות הרבה סמוי ולא מורגש בחלל. כדאי מראש לבחור צבעוניות שתמתג את המשרד גם מבחינת ריהוט. בחירה מדויקת של רהיטים, חלוקת החלל בעזרתם ובחירת גוונים מראש תשפר את מראה המשרד, ללא כל ספק".

 

התעלמות מהצורך של העובדים בנוחות

עובדים רבים נמצאים שעות ארוכות מול עמדת העבודה שלהם. המשרד הופך להיות הבית השני, ולעתים חוסר מחשבה יכול לגרום לנזקים בריאותיים לעובדים.

 

 

ברקת: "חשוב להתאים את גובה הכיסא לשולחן ולבחור בכיסאות ארגונומיים. כיום ניתן לרכוש כיסאות נוחים ואיכותיים בעלות של כ-400 שקל לכיסא. זה עדיף בהרבה על פני בחירה של כיסא מעצבים שאינו נוח, אלא רק נועד לקשט את המשרד".

 

מחפשים מעצבי משרדים? לרשימה

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים