שתף קטע נבחר

ההתמכרויות הקטנות שלי - ואיך רונלדו קשור לכל העניין

חברת הרבלייף מבקשת לשדרג לכולנו את רמת החיים עם מוצרים שמאפשרים לנו לצרוך את הסיבים, החלבונים והמינרלים שאבדו בתזונה המודרנית, ואפילו גייסו את רונלדו כפרזנטור. רק אל תדברו איתם על שיטת הפירמידה

עולם שוחרי הבריאות והספורטאים נחלק לשניים: אלה שאוהבים את האוכל שלהם נקי - כלומר לא מעובד, לא משומר וקרוב ככל שניתן לגרסתו המקורית, ואלה שאוהבים לצרוך אותו בגרסת הקוויקי, באמצעות שייקים וחטיפי חלבון שמבטיחים לקבץ את כל הוויטמינים, המינרלים והפרוטאינים לביס או לשלוק. אני, לדאבוני, משתייכת לקבוצה השנייה. לא כי איני מאמינה ב"אוכל אמיתי", כזה שנאכל כפי שהטבע התכוון, ישר מהאדמה ולא ישר מהמפעל, אלא כי אני עצלנית, ומנהלת אורח חיים תזזיתי שבו השכמה מוקדמת תנוצל לריצת בוקר, ולא לחיתוך סלט לפני העבודה.

 

רובנו חוטאים בחטא הקוויקי, עסוקים מכדי לעבור בשוק ולהגיע למשרד עם שקית ירקות שאותם נחתוך רגע לפני הביס; רעבים מדי בכדי להמתין בסבלנות עד ששייק הקייל-ספירולינה-תרד-ונענע יצא מהבלנדר וממהרים מדי בכדי לחשב יחסי פחמימות-חלבונים-שומנים בארוחות הביניים שלנו. מסיבות אלה בדיוק אני מסרבת לכעוס על עצמי מדי חודש, עת פירוט הויזה שלי מוכיח ששוב הוצאתי מאות שקלים על חטיפי ותוספי חלבון - תחליפי ארוחות שאותם אני מעדיפה לצרוך ״על הדרך״ שכן אני יודעת שאחרת לא אצרוך אותן כלל.

 

אוהבי הג'ובות בשירות הבריאות

כחלק מחוסר הרצון שלי להסתיר את פגמיי ולהשתייך למועדון הנכון, בשנתיים האחרונות אף הגדלתי לעשות והתמכרתי בגלוי למוצרים של חברת הרבלייף - חברה שזוכה מהצרכן הישראלי לכתף קרה ולדעות קדומות בשל שיטת השיווק השנויה במחלוקת שלה שזכתה לכינוי ״שיטת הפירמידה״. במסגרת שיטת שיווק זו, המוצרים של החברה שנוסדה בשנת 1980 על ידי מארק היוז והגיעה לארץ בתחילת שנות התשעים, לא ישבו על מדפי חנויות הספורט והטבע אלא נמכרו על ידי ״סוכנים״ פרטיים - אנשים מהשורה עם דיי ג׳וב שביקשו לעשות עוד כמה ג׳ובות מהצד; חלקם מתוך אמונה אמיתית במוצר וחלקם מתוך, ובכן, אהבה לג׳ובות. מיותר לציין שכשמפיץ עם עודף מוטיבציה דוחף ללקוחות מוצרים שלא מתאימים להם תוך הבטחות כי יקומו בבוקר ויגלו שהם קלאודיה שיפר - מאבד הצרכן את אמונו במותג. וחבל - כי מאחורי השיטה הזו עומד מותג עם לא מעט מוצרים איכותיים - מחטיפי חלבון, דרך אבקות להכנת שייקים כתחליף לארוחה או כמנת התאוששות לאחר אימון ועד מוצרי טיפוח. מוצרים שבהחלט יכולים להחזיר לחברה את כבודה האבוד בישראל, כך מקווה הרבלייף העולמית.

 

בנסיון לפייס מחדש את הקהל הישראלי, הוטסתי על ידי הרבלייף ללוס אנג׳לס על מנת לפגוש באנשי המקצוע העומדים מאחורי המוצרים, לבקר במפעלי החברה ולהבין את תפיסת העולם של המותג, זו שנחבלה כתוצאה מהבחירה בשיטת השיווק. עם כל הכבוד למראה המרומם של כרטיס טיסה ללוס אנג׳לס, לא בטוח שהייתי מתלהבת אילולא ניסיתי את המוצרים על בשרי בשנתיים שקדמו להזמנה וחוויתי שיפור ביצועים באימונים שלי, הכוללים הרמת משקולות, רצועות TRX, ריצה, ביקראם יוגה, פילאטיס ואיגרוף. לא בדיוק אורח החיים שאפשר לקיים ללא תזונה נכונה ומאוזנת.

 

רונלדו בחזית

המפעלים של הרבלייף בלוס אנג׳לס נראים כמו כל מפעל. לא משהו לכתוב עליו הביתה, מלבד העובדה שמועסקים בו גם היפסטרים, שנאלצים לחבוש כובע גם על הזקן. מנגד, הדרך שבה החברה נתפסת בלוס אנג׳לס שונה לחלוטין מהדרך שבה תופס אותה הצרכן הישראלי. מעבר לעובדה שהיא נותנת החסות לקבוצת ה-LA GALAXY ומשתמשת בשירותיו של רונלדו כפרזנטור מאז 2013 (שאף מעורב בליין המוצרים ״herbalife24״ עם אבקת CR7 שפותחה בהתאם לדרישותיו הפיזיות ומיועדת לנשים וגברים המקיימים אורח חיים אתלטי), היא מקפידה להעניק ערך מוסף קהילתי לחבריה. אימוני כושר עם מאמני החברה מתקיימים מדי שבוע בחופי האזור ללא תשלום, וברחבי העיר קיימים 1,300 מועדונים שבהם המקומיים יכולים להגיע, לשתות שייק ולהתמנגל עם חבריהם. פרט חשוב כשמדובר במחוזות העניים יותר של לוס אנג׳לס, שבהם האוכלוסייה נוטה לבחור במקדונלדס כמיקום מועדף לארוחת בוקר. על שיטת השיווק של החברה כבר לא מדברים פה, שכן המעורבות הקהילתית והיכרות האוכלוסייה עם המוצרים יצרה מצב שבו היא אינה משמעותית או רלוונטית. אגב, בישראל מעניקה הרבלייף חסות לסגל האולימפי של אולימפיאדת ריו 2016 ואולימפיאדת טוקיו 2020, כמו גם לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית.

פיתחו לכבודו אבקה. רונלדו (צילום: יח"צ) (צילום: יח
פיתחו לכבודו אבקה. רונלדו(צילום: יח"צ)
 

ראוי להדגיש כי מוצרי החברה לא מבטיחים שינוי ללא מאמץ. ספרו לי היכן קיים המוצר שמוחק בליסה לילית של צ׳יפס במיונז, גבינת חלומי מטוגנת וקרפ עם נוטלה - ואני מתחתנת עם בעליו. אך לאלה מאיתנו הנוטים לפסוח על ארוחות, לנשנש עוגיות כארוחות ביניים ולחוש רעב תמידי - הם בהחלט מציעים פתרונות תומכי אורח חיים בריא, כאלה שעשירים בסיבים, בחלבונים, בויטמינים ובמינרלים - מבלי להיות עשירים מדי בקלוריות.

 

ההתמכרויות הקטנות שלי

אז לאחר שדגמתי את מרבית מוצריהם, אני יכולה להמליץ על כמה עבורכם. למשל אבקה להכנת משקה שיבולת בטעם תפוח - כף אחת של אבקה מהולה במים מספקת 5 גרם סיבים תזונתיים (המהווים 20 אחוז מהקצובה היומית המומלצת) משיבולת שועל, תפוחים, תירס, פירות הדר וסויה. אל תתנו למראה של המשקה המתקבל להטעות אתכם: הוא אמנם לא ניחן במראה אסתטי במיוחד (סוג של אפרוריות ירקרקה השמורה לעובש), אבל טעמו נהדר ומחירו הקלורי נמוך - 15 קלוריות לכוס.

 

יש גם את חטיפי החלבון המגיעים במגוון טעמים שווים כמו וניל שקדים, שוקולד בוטנים ולימון (ללא טעם הלוואי של מי הגבינה המאפיין את מרבית החטיפים שניסיתי) ומכילים 140 קלוריות ו-10 גרם חלבון - בדיוק מה שאלוהי הקרדיו היתה מאחלת לכם בסוף האימון. הם אמנם מכילים סוכרים ושוקולד, אך הרכב החלבון מאפשר להם להספג לאט יותר, כך שהם לא מקפיצים את רמות הסוכר בדם.

 

נוטים לפסוח, כמוני, על ארוחת הבוקר? לכו על תחליף ארוחה בטעם קרם עוגיות - אבקה להכנת שייק חלבונים ביתי עשיר בטעם וניל ועוגיות, שאותו אפשר להכין עם מים, חלב ותחליפיו, תלוי ברמת הסמיכות הרצויה. מנת אבקה מהולה במים מכילה 217 קלוריות, מתוכן 18 גרם חלבון, תוך שילוב מאוזן בין פחמימות, ויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים שיעניקו לכם ספתח חיובי ליום ויאפשרו לגוף להתאושש משנת היופי.

 

ויש לחברה גם מוצרי יופי. כך למשל מסכת חימר מטהרת עם מנטה שכוללת ויטמין B3, ויטמינים נוגדי חמצון C ו־E, אלוורה,חימר מינראלי, שמן רוזמרין ושמן מנטה. מעבר לעובדה שהיא סופחת את השומנים מהעור ומכווצת את הנקבוביות, היא גם מהווה פתרון נהדר לקיץ המהביל הודות לאפקט שמן המנטה, המותירים את הפנים רעננות כאילו הרגע נכנסו למקפיא.






 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יח"צ
השייק כבר מוכן. אז מה אם הוא מזון מעובד?
צילום: יח"צ
ד"ר רק שאלה
מומלצים