שתף קטע נבחר

לא נתפס: 167 אלף מכוניות חדשות נמכרו בחצי שנה

שוק הרכב הישראלי שובר שוב שיא מכירות, עם קצב מסירות שנתי של 330 אלף מכוניות חדשות. מתחילת השנה נרשמה עליה של 16% לעומת שנת השיא אשתקד

חשבתם ששיא המכירות של 2015 לא ישבר? טעיתם. מתחילת השנה נמכרו 167 אלף מכוניות פרטיות ומוניות חדשות, זינוק של כ-16% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. זהו מספר המכוניות הגדול ביותר שנמכר במהלך חצי שנה בישראל, עם קצב מכירות של יותר מ-1,000 מכוניות חדשות מדי יום. תנאי הלוואה נדיבים - לעיתים ללא ריבית או הצמדה - אותם מעניקים יבואני הרכב לרוכשים, אחראים לזינוק החד. בנוסף, היבואנים נהנים מצמיחה ניכרת במכירות של רכב חדש מוזל על-ידי חברות הליסינג ("0 ק"מ").

 

 (צילום: אבי מועלם) (צילום: אבי מועלם)
(צילום: אבי מועלם)

 

בהקשר זה כדאי להזכיר כי לאחרונה דורש בנק ישראל מהבנקים לדווח על אשראי שהעניקו לרכישת רכב, כשם שנעשה באשראי לנדל"ן, צעד שעדיין לא ברור כיצד ישפיע על השוק. יש לציין גם כי באופן היסטורי, המחצית השנייה של השנה חלשה יותר מהראשונה. בכל מקרה נראה כי גם אם תורגש האטה מסוימת, שיא המכירות של כל הזמנים שנקבע אשתקד - 256 אלף מכוניות חדשות - צפוי להשבר השנה.

 

המכונית המשפחתית הנמכרת ביותר מתחילת השנה - בהתאם לפופולריות הגואה של רכב פנאי קומפקטיים (ג'יפונים) - היא קיה ספורטאז', עם 7,700 מכוניות חדשות, לעומת 7,400 יחידות שנמכרו מיונדאי טוסון, האחיין המוטורי והמתחרה הקרוב. זאת למרות שמחירם (סביב ה-140 אלף שקלים) גבוה בכ-10,000 שקל ממכוניות משפחתיות פופולריות דוגמת סקודה אוקטביה (5,700) וטויוטה קורולה (5,650).

 

גם מכוניות מיני זולות, שמחירן מתחיל כיום בכ-50 אלף שקלים בלבד, צוברות עוד ועוד פופולריות. גם השנה, המכונית הנמכרת ביותר בישראל מגיעה מקטגוריה זו - כמעט 8,000 יחידות של קיה פיקנטו עלו על הכביש בששת החודשים הראשונים של השנה. יש להזכיר כי הפיקנטו כבר זכתה בעבר - 2013 ו-2015 - בתואר "הנמכרת ביותר".

 

בקרב המותגים שומרת יונדאי על הבכורה, לאחר שאשתקד - אחרי חמש שנים של בכורה רצופה - איבדה את ההובלה לבת הקונצרן קיה. מתחילת השנה מכרה יונדאי 23,650 מכוניות חדשות, כ-2,000 יותר מקיה. שני המותגים מכרו אצלנו ביחד כ-45 אלף מכוניות חדשות, מספר עצום המבטא נתח שוק כמעט חסר תקדים של 27%.

 

בין המותגים הצומחים של ששת החודשים הראשונים אפשר למצוא את שברולט שרשמה גידול ל-5,100 מסירות - בין היתר - תודות לספארק החדשה שמסרה לבדה 2,500 יחידות. סיאט מסרה 5,000 מכוניות, והעלתה 3,500 יחידות ממכונית הסופר-מיני הנמכרת בישראל, איביזה.

 

סובארו מסרה 4,500 מכוניות ונהנתה מביקוש גובר לרכבי פנאי שסייע ל-XV להמכר היטב (2,500 יחידות). פיז'ו-סיטרואן מכרה יותר מ-6,000 מכוניות ופולקסווגן מסרה 4,200. אופל מסרה 3,300 מכוניות ופיאט 1,900. דאצ'יה הרומנית, המותג הזול של קונצרן רנו-ניסאן ונציגתו המקומי חברת קרסו, מסרה כ-1,800 מכוניות לאחר שהשיקה לראשונה דגם אוטומטי.

 

בשוק היוקרה שומרת אודי על ההובלה, עם כ-2,800 מסירות, כשהיא מקדימה את מרצדס (2,400) וב.מ.וו (2,270.). 

 

10 המותגים הנמכרים ביותר

  • יונדאי: 23,650
  • קיה: 21,500
  • טויוטה: 16,500
  • סקודה: 12,900
  • מאזדה: 9,900
  • מיצובישי: 7,400
  • ניסאן: 7,050
  • סוזוקי: 6,000
  • רנו: 5,300
  • שברולט: 5,100

 

הדגמים הנמכרים ביותר

קיה פיקנטו: 8,000

קיה ספורטאז': 7,700

יונדאי טוסון: 7,400

סקודה אוקטביה: 5,700

טויוטה קורולה: 5,650

מיצובישי אאוטלנדר: 5,000

מאזדה 3: 4,700

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
מכוניות, ועוד מכוניות
צילום: אבי מועלם
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים