שתף קטע נבחר

תושבי ר"ג הפגינו נגד הרכבת הקלה: "תוקעים אותנו"

תוואי הקו הסגול אמור לחצות מעל האדמה כמה מהצמתים העמוסים בעיר והתושבים טוענים שהדבר ימרר את חייהם: "ניאבק בכל הכלים שלרשותנו". נת"ע בתגובה: הרכבת הקלה תפחית את כמות המכוניות בכבישים

 

 

 

כאלף תושבי רמת גן הפגינו אחר הצהריים (ג') בצומת הרחובות אלוף שדה והירדן בעיר, במחאה על תוואי הקו הסגול של הרכבת הקלה שצפוי לעבור במקום. לטענת תושבי האזור, הקו שאמור לעבור במפלס הרחוב ולא מתחת לקרקע, יחסום את היציאות מהעיר בשעות העומס - דבר שימרר את חייהם. "ניאבק בהחלטה בכל הכלים העומדים לרשותנו", אמר ראש העיר ישראל זינגר שהשתתף בהפגנה.

הפגנת התושבים ברמת גן ()
הפגנת התושבים ברמת גן
 

המפגינים החזיקו שלטים עליהם נכתב "לא תוקעים את רמת גן", "נלחמים על הבית" ו"הסגול המסוכן".

 

הקו צפוי להיות באורך של 28 ק"מ ולחבר את תל אביב לחלק המזרחי של המטרופולין. הוא יתחיל סמוך לתחנת סבידור בתל אביב, ממשיך משם לדרום תל אביב, ומזרחה לגבעתיים ולרמת גן, דרך בית החולים שיבא בתל השומר ואוניברסיטת בר אילן. הקו ממשיך משם לקריית אונו, יהוד ואור יהודה.

 

על פי התושבים והעירייה, משמעות העובדה שהוא יעבור במקום במפלס הרחוב היא שמדי שלוש דקות תעבור רכבת בצומת (דקה וחצי לכל כיוון), ותגרום לעצירת התנועה במחלף אלוף שדה הנחשב לאחד הצירים המרכזיים והעמוסים בגוש דן בכלל.  


ראש העיר ישראל זינגר ()
ראש העיר ישראל זינגר

 

 

"המשמעות היא רמזורים אדומים בכל דקה וחצי ועומסי תנועה שישבשו את החיים בעיר", אמר זינגר. "לא מדובר במאבק של שכונה אחת או שתיים, אלא של כלל התושבים הנלחמים על איכות חיים נורמלית. אני קורא למשרד התחבורה, הפנים והאוצר להירתם יחד איתנו ליישום החלופה ההגיונית ביותר: הפיכת הקו לתת קרקעי בציר אלוף שדה.

 

"לא ניתן לחצות את העיר לשני קטעים. התוואי הסגול זה לתקוע את רמת גן והרבה שבאים מבחוץ ונוסעים על אלוף שדה".

 

גם ראש האופוזיציה בעיריית רמת גן, אדם קניגסברגר, הצטרף לזינגר במאבק ואמר: "אנחנו דורשים שהקו הסגול יהיה תת קרקעי באזור אלוף שדה, כמו חלקו של הקו האדום ברחוב ז'בוטינסקי".

 

מנתונים שנאספו על ידי עיריית רמת גן והגיעו ל-ynet עולה כי בצומת אלוף שדה, במפגש עם הרחובות יצחק רבין ורזיאל, עוברים בממוצע יותר מ-70 אלף מכוניות מ-6:00 בבוקר ועד 20:00. בשעת השיא בבוקר, בין 8:30 ל-9:30, חולפות בממוצע יותר מ-5,000 מכוניות, ובשעת השיא אחר הצהריים, בין 16:30 ל-17:30, חולפות בממוצע כ-6,000 מכוניות.

 

מחברת נת"ע המבצעת את העבודות על הרכבת הקלה נמסר בתגובה: "משרד התחבורה וחברת נת"ע נחושים להקים עבור תושבי רמת גן רשת של רכבות קלות איכותיות ומתקדמות. הקו הסגול ישרת בין היתר עשרות אלפי סטודנטים הלומדים באוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת תל אביב, ואת תושבי רמת גן והבאים בשעריה. קווים אלו יפחיתו במידה משמעותית את זיהום האוויר והרעש וישפרו את איכות החיים. מערכת הסעת ההמונים הנבנית בימים אלה תחסוך את הצורך ב-3-2 מכוניות למשק בית ברמת גן. אנו מודעים לחשש של חלק מהתושבים ונפעל ככל שניתן על מנת להפיגה, אך באותה נשימה נפעל במלוא המרץ להביא לעידן חדש בתחבורה עבור תושבי גוש דן בכלל ותושבי רמת גן בפרט".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים