שתף קטע נבחר

רוי ניסני: "פורמולה 1 כבר לא רחוקה"

נהג המירוץ הישראלי שניצח פעמיים בפורמולה V8, מסתכל כבר קדימה לקטגוריית המירוצים הבכירה ביותר: "נותר רק הצד הכי קשה של הספורט, הפוליטי". צפו בניצחון ההיסטורי

"היה לי עור ברווז כששמעתי את התקווה על הפודיום", אומר רוי ניסני בשיחה עם ynet, לאחר שהשיג ניצחון כפול במירוץ פורמולה V8 במסלול סילברסטון, אנגליה. היה זה לא רק ניצחון ראשון העונה עבור הנהג הצעיר (21), אלא גם אחד ההישגים המרשימים של ספורטאי מוטורי ישראלי מעולם.

 

ניצחון כפול והיסטורי לרוי ניסני במסלול סילברסטון

 

 

ניסני, שגדל בהרצליה, השתחרר לאחרונה מצה"ל לאחר ששירת כספורטאי מצטיין. בדומה לכל הנהגים המקצוענים, כבר בגיל 6 החל להתחרות במירוצי קרטינג. משם התקדם לקטגוריית פורמולה ב.מ.וו, ולאליפות אירופה בפורמולה 3. בעונה שעברה החל להתחרות בקטגוריית פורמולה 3.5 (אז עדיין בשמה הישן, world series by Renault), תוך שהוא עולה פעם אחת על הפודיום, ומסיים את העונה במקום ה-13 בדירוג הנהגים.

 

השנה העלה ניסני הילוך וכבר לפני סוף השבוע האחרון, אותת על כוונותיו עם שלושה מירוצים בהם סיים במקום השני. ביום שבת ניצח בפעם הראשונה, ומיד הוסיף ניצחון נוסף במירוץ שנערך ביום ראשון. אם במירוץ הראשון מדובר היה בניצחון דרמטי, שהושג לאחר זינוק מהמקום השלישי ומאבק עז על ההובלה שגרם גם לירידה מהמסלול, במירוץ השני ברור היה כי הוא בליגה אחרת.

 

ניסני זינק ראשון ופתח פער עצום במונחי מירוץ של 17 שניות מהדולק אחריו - בן קבוצתו. צמד הניצחונות הזניקו את ניסני למקום השני באליפות, בפער של 32 נקודות מהמוביל תום דילמן הצרפתי. עד לסיום העונה נותרו 4 מירוצים כפולים, עם 200 נקודות "בקופה".

 

מה קרה שהתחלת פתאום לנצח, השתנה משהו באוטו?

"כולנו נוהגים באותה מכונית, עם אותו מנוע, כדי להגביר את העניין. כשזה המצב, האתגר הוא לכייל ולכוון את האוטו בצורה הכי טובה, בעבודה שוטפת ומדויקת עם המהנדסים. לבלות שעות בסימולטורים בתרגול ובהכרת המסלולים".

 

הובלת לאורך 24 ההקפות. איך שומרים על ריכוז?

"לקח לי חצי שנייה לקחת את ההובלה. אחר-כך האתגר הוא להמשיך לנהוג מהר, לדעת מתי להביט במראה כדי לראות היכן הנהג שבמקום השני ולחשב את הפער בינינו, כשמהנדס המירוץ מעדכן אותי בקשר. גם החלפת הצמיגים עברה מצוין. בסך הכל, הקבוצה עשתה עבודה מדהימה".

 

מה עכשיו?

"המטרה היא אליפות. עד המירוץ הבא ברד-בול רינג באוסטריה, בו כבר ניצחתי בעבר, אבלה הרבה שעות בסימולטורים כדי להגביר את הסיכויים שלי לנצח שוב".

 

בזמן שאתה מנצח ואלון דאי מתקדם בנאסקר, הספורט המוטורי הישראלי תקוע. לא מתסכל אותך שלא ניתן להתחרות בארץ?

"הספורט המוטורי הישראלי יתקדם בקצב שלו. אני בטוח שבארץ מחכה קהל מדהים להתפתחויות, ואני פה גם בשבילם. צריך ללכת שלב אחרי שלב. עוד אין בארץ מסלולים כמו סילברסטון. אי אפשר להתחיל ישר משם".

 

לדברי ניסני, 25 נהגים שהתחרו בקטגוריית פורמולה 3.5 V8 או דומות לה במהלך השנים, המשיכו לפורמולה 1, בהם אלופי העולם פרננדו אלונסו (כיום מקלארן), סבסטיאן פטל וקימי רייקונן (פרארי), נהגי על דוגמת דניאל ריקיארדו (רד-בול), והאחרון שבהם - קרלוס סיינז ג'וניור (טורו-רוסו), אלוף הסבב ב-2014. "פורמולה 1 כבר לא רחוקה", אומר ניסני. "אין עוד שלב בדרך. נותר רק הצד הכי קשה של הספורט, הפוליטי".

 

חנוך ניסני, אביו של רוי, היה הישראלי הראשון והיחיד עד כה שקיבל את רישיון העל הנדרש לנהיגה בפורמולה 1. ניסני האב החל להתחרות במירוצי פורמולה 2000 בהונגריה, כאשר היה כבר איש עסקים מצליח. לאחר שזכה עבר לקטגוריית פורמולה 3000 מקומית וגם בה זכה. ב-2005 שימש נהג מבחן בקבוצת הפורמולה 1 מינרדי, ואף השתתף באחד ממקצי האימונים לקראת המירוץ בהונגריה באותה שנה, ביום בו חגג יום הולדת 42. "אני כבר התחריתי אז בקרטינג, ואבא עשה עבודה מעולה", אומר רוי. "למדתי ממנו הרבה ואני מקווה להגיע אפילו יותר רחוק ממנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים