שתף קטע נבחר

הכל-נשאר-במשפחה.קום

כיצד השפיעה מהפכת האינטרנט על חיי המשפחה הישראלית, מהם הרגלי הגלישה בבית של ההורים והילדים, ומה אנחנו אוהבים לקנות ברשת? קבוצת פרטנר בשיתוף ynet ו"ידיעות אחרונות" מגלים את הרגלי הגלישה שלנו, באמצעות סקרים יומיים. מחוברים ונהנים

בשיתוף קבוצת פרטנר

 

אין ספק שכניסת האינטרנט היוותה מהפכה של ממש כמעט בכל היבט בחיינו. החל מהשימוש במידע, דרך הרגלי הצריכה ועד האופן בו בני אדם מתקשרים אחד עם השני - נראה שהעולם המודרני והמחובר הפך להיות מובן מאליו, במיוחד עבור הצעירים שבינינו. מהם הרגלי הגלישה הביתית של הישראלים, כיצד משפיעים האינטרנט והמחשב על המשפחה הישראלית, והחשוב מכל - מה הישראלים אוהבים לקנות ברשת?

 

כדי לנסות ולענות על שאלות אלה, קבוצת פרטנר בשיתוף ynet ו"ידיעות אחרונות", יוצאים בסקר האינטרנט הביתי הגדול של ישראל. באמצעות סקרים יומיים נאפשר למשפחות בישראל לבחון את הרגלי הגלישה שלהן בבית במגוון תחומים, ולהשוות אותם למשפחות אחרות.

 

איציק בנבנישתי, מנכ"ל קבוצת פרטנר, אמר: "החיבור של יותר ויותר מכשירים בבית לאינטרנט, מביא לכך שהאינטרנט הביתי הופך לחיוני כמו החיבור לחשמל. נוסף למחשב, לסלולרי ולטאבלט, אנחנו רואים יותר ויותר טלוויזיות מחוברות לאינטרנט ומערכות בית חכם שרק יילכו ויצברו תאוצה. מטרת סקר האינטרנט הגדול שיזמנו, היא ללמוד איך לתת מענה שמותאם לצרכים החדשים של האינטרנט הביתי".

 

עבודה, מוזיקה, צ'טים

על פי נתוני אתר Internet World Stats, המרכז נתונים סטטיסטיים ממגוון מקורות, שיעור החדירה של החיבור לאינטרנט בישראל עמד נכון לסוף שנת 2015 על כ-75%, לעומת 20% בלבד בשנת 2000. 

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

הרגלי הגלישה והשימוש באינטרנט בקרב הישראלים הם מגוונים ודומים במידה רבה לשימוש של צרכן האינטרנט הממוצע בעולם.

 

בסקר שנערך בשנת 2015 על ידי ביה"ס למדעי ההתנהגות של המכללה למנהל, בשיתוף ביה"ס לתקשורת, מכון אדלר וחברת zeta tools, התברר כי המבוגרים בישראל משתמשים באינטרנט בעיקר לנושאי עבודה (56%), שיח עם חברים (48%), צפייה בתמונות או תוכן ויזואלי (42%), הקשבה למוזיקה (38%) ומשחקי מחשב (27%).

 

בני הנוער, לעומת זאת, נוטים יותר לשימושים ברשת לטובת הקשבה למוזיקה (38%), שיח עם חברים (31%), ענייני לימודים (28%), משחקי מחשב (28%), צפייה בסרטים (24%) וצפייה בתמונות (23%).

 

5% מהמבוגרים צורכים תכנים פורנוגרפיים באינטרנט, לעומת 9% מבני הנוער הצורכים תכנים מסוג זה. מעניין לציין כי לעומת הנתון המפתיע למדי בקשר לבני הנוער, פחות מ-1% מההורים חושבים שילדיהם צורכים תכנים פורנוגרפיים.

 

כניסתם לחיינו של האינטרנט הביתי והמכשירים החכמים (סמארטפונים, טאבלטים וכדומה) שינתה באופן משמעותי גם את חיי היומיום של המשפחה הישראלית. המסכים הפכו למכשיר פנאי שגרתי של הילדים, והטילו על ההורים את האחריות לפקח ולהגביל את צריכת התכנים של בני המשפחה הצעירים.

 

על פי נתוני הסקר של המכללה למנהל ומכון אדלר, 26% מהישראלים סבורים כי העידן הדיגיטלי והמחובר משפר את התקשורת בין בני המשפחה, ו-53% מאמינים כי הוא מגדיל את עצמאות הילדים. לעומתם, 20% מהישראלים סבורים שהאינטרנט והמכשירים הסלולריים מחלישים את התקשורת והאמון במשפחה.

 (צילום: Gettyimages) (צילום: Gettyimages)
(צילום: Gettyimages)
  

עוד עולה מהסקר כי 60% מההורים מכירים או חשופים לפעילות של הילדים באינטרנט. לעומת זאת, רק 45% מהילדים חושבים שההוריהם מכירים או חשופים לפעילות שלהם ברשת. כמו כן, 20% בלבד מהילדים מדווחים להוריהם באופן פעיל על השימוש באינטרנט.

 

לקנות אנחנו יודעים

אחד מהתחומים בהם ישראל נחשבת למובילה עולמית הוא תחום הקניות ברשת. חברת eBay, זירת המסחר המקוון הגדולה בעולם, ערכה באמצעות חברת MB – Market Research & Consumer Behavior מחקר באשר להעדפות הקנייה המקוונת של הישראלים נכון לשנת 2016, בקרב ישראלים בגילאי 18 עד 65.

 

מהמחקר של eBay עולה נתון מדהים המראה על כך שבשנת 2016 ביצעו 95% מהישראלים רכישה באינטרנט לפחות ב-12 החודשים האחרונים (לעומת 91% בשנת 2015).

 

לשם השוואה, מנתוני אתר eMarketer מפברואר 2016, גרמניה רושמת שיעור קונים מקוונים של 81%, ארצות הברית עם 77%, צרפת עם נתון של 72% וספרד עם 62% בלבד.

 (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

הישראלי הממוצע גם רושם תדירות גבוהה מאוד של רכישות: 54% קונים באינטרנט לפחות מספר פעמים בחודש, 33% בתדירות של פעם בחודש עד 3 חודשים, ו-14% בלבד הם קונים מזדמנים.

 

בסך הכל, ממוצע הרכישות בישראל עומד על 3 רכישות חודשיות באינטרנט, כפי שעולה מנתוני הסקר של eBay. גם בתדירות הרכישה ישראל נמצאת בצמרת העולמית– על פי אתר eMarketer, האמריקאים רוכשים יותר מאיתנו, וקונים 3.6 מוצרים בחודש בממוצע, אך האנגלים עומדים על 2.6 מוצרים בחודש והספרדים רוכשים בממוצע 2.5 מוצרים בחודש.

 

התמודדות עם יוקר המחיה

מה אנחנו קונים ברשת? תלוי את מי שואלים. ההבדלים בין המינים בתחום זה גדולים במיוחד.

 

התחומים הפופולאריים ביותר בקרב נשים הם תחום האופנה (70% מהנשים רכשו פריט אופנה ברשת), אחריו הקוסמטיקה (28%) והתכשיטים (25%). לעומת זאת, התחומים הפופולאריים בקרב גברים ישראלים הם גאדג'טים ומוצרי חשמל (70%), ציוד ספורט וקמפינג (23%) וחלקי חילוף לרכב (14%).

 

תחום הקניות בסופרמרקט – של מוצרי מזון, טואלטיקה, ניקיון וכדומה, נותר בשיעור חדירה נמוך יחסית בקרב הישראלים, עם 26% בלבד נכון לשנת 2016.

 

מעניין לציין כי 65% מהישראלים מודים כי הקנייה באינטרנט משמשת עבורם בתור כלי להתמודדות עם יוקר המחייה בישראל. התחומים בהם מושג החיסכון המשמעותי ביותר ברכישה ברשת הם אופנה, ביגוד, הנעלה, מוצרי חשמל, גאדג'טים, ותיירות חוץ ופנים.

 

היתרונות אותם מציינים הישראלים באשר לקניות באינטרנט, הם מחיר זול (74%), קלות השוואת מחירים (56%), נוחות (54%) ומגוון (54%), על פי הסקר של eBay.

 

בנוסף לרכישת מוצרים ממשיים, בשנים האחרונות נרשמת צמיחה ברכישת שירותים כמו כרטיסי טיסה ומלונות, כרטיסים להופעות ולקולנוע, משלוחי מזון, ועוד.

 

החדשות המשמחות ביותר באשר להרגלי הגלישה של הישראלים, הן שמשתמשי האינטרנט בארץ גם מרוצים יותר מחייהם. במחקר אקדמי של ד"ר סבינה ליסציה מאוניברסיטת אריאל בשומרון וד"ר סבטלנה צ'אצ'אשווילי-בולוטין מהמרכז האקדמי רופין, המבוסס על דוחות הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בעשור שבין 2003 ל-2012, עולה כי בקרב משתמשי האינטרנט, שביעות הרצון מהחיים עולה במשך הזמן.

 

על פי נתוני הסקר, משתמשי האינטרנט שניצלו את הרשת לקניות מקוונות או שליחת דוא"ל, דיווחו על שביעות רצון גדולה יותר ממשתמשים שלא דיווחו על שימושים אלו. אז בפעם הבאה כשמישהו ינסה לנתק אתכם ממסך האינטרנט, תגידו לו שאתם מחוברים – ונהנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים