שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    סקר האינטרנט הביתי: ככה אנחנו גולשים
    בשבועיים האחרונים הגשנו לכם את סקר האינטרנט הביתי של קבוצת פרטנר בשיתוף ynet ו"ידיעות אחרונות", וכעת הגיע הזמן לחשוף את התשובות על הרגלי הגלישה של הישראלים: האם הסלולרי מפריע לרומנטיקה? כמה אתם שומרים על פרטיות ברשת? ולכמה מכם נפל הטלפון לאסלה?
    בשיתוף קבוצת פרטנר

     

    גבירותיי ורבותיי, התוצאות בידינו. סקר האינטרנט הביתי של קבוצת פרטנר בשיתוף ynet ו"ידיעות אחרונות" הסתיים, וכעת נותר להבין מהם הרגלי הגלישה של הישראלים. חלק מהתוצאות עשויות להפתיע אתכם וחלק יישמעו לכם מוכרות מאוד מחיי היום-יום. זה הזמן להכיר את עצמנו ולהבין איך כולנו גולשים באינטרנט נכון לשנת 2016.

     

    האינטרנט הוא בן משפחה בכל בית 

    ראשית כל, התברר אחת ולתמיד שהאינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה הישראלית. מהשאלות הנוגעות לחיי היום יום של המשפחה עולה, כי האינטרנט והמחשבים משפיעים במידה ניכרת על ההרגלים המשפחתיים והזוגיים גם יחד.

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)
     

    למשל, בתשובה לשאלה על מספר השעות בהן גולשים הילדים שלכם באינטרנט, 54% אמרו כי הילדים גולשים לפחות 3 שעות ביום, בעוד ש-26% אמרו כי הילדים גולשים שעתיים ביום. הגיל הממוצע בו הילדים מתחילים להיות חשופים לאינטרנט הוא 5-7, כאשר 44% מהמשיבים אמרו כי ילדים בגילאים אלו נחשפים לראשונה לרשת, בעיקר במשחקים שונים באינטרנט.

     

    כשהישראלים נשאלו כיצד הם נוהגים אם בזמן שימוש במחשב לפתע הילד קורא להם מהחדר, 56% אמרו כי ייגשו לבדוק מה קרה. לעומת זאת, 37% מהמשיבים הודו כי הם ימלמלו משהו תוך כדי גלישה ויקוו שהילד לא יקרא להם שוב.

     

    לשאלה: "כמה זמן אתם גולשים באינטרנט בזמן ארוחה משפחתית", ענו הגולשים כי הם מקפידים על זמן איכות משפחתי ולא גולשים באינטרנט (58%), או מדי פעם מתעדכנים בעמוד הראשי של ynet (שיעור של 26% מהגולשים).

     

    בניסיון להבין מהו המקום המסוכן ביותר למכשיר הסלולרי בבית שלכם, הרוב המכריע ציין את האמבטיה (40%) והשירותים (25%), בעקבות מקרים לא נעימים של התרטבות וצלילה לאסלה.

     

    למקרה שפספסתם -כל הסקרים:

    מי במשפחה גולש הכי הרבה?

    גאליס או פיצה? הדרך לניתוק הילד מהמחשב

    וואטסאפ בזמן הארוחה בבית - כן או לא?

    גם אתם ישנים כפיות עם הסמארטפון?

    האם אתם מוכנים לרשום פרטי אשראי ברשת?‏

     

    מהתשובות לשאלה מהם החדרים בהם אנחנו גולשים הכי הרבה, הסתבר שהחדרים הפופולאריים ביותר הם הסלון (50%) וחדר השינה (41%). 6% אמיצים הודו שהם גולשים מהשירותים, ועל רקע נתוני הטביעה הגבוהים מהשאלה הקודמת, ייתכן שחלק מהעונים על הסקר התביישו להודות בגלישה בשירותים.

     

    מה יכול לנתק אתכם מהרשת? בתשובה לשאלה מהי הפעילות שעבורה תניחו את הטלפון החכם בצד, 44% אמרו זמן איכות עם הילדים, לעומת 26% שהשיבו - בישול. ומה יכול לנתק את הילד שלכם מהמחשב? 66% מהמשיבים אמרו שלהזמין פיצה היא האפשרות המועדפת לשליפת הילד מהמחשב.

     

    האם האינטרנט גם יכול לשפר את התנהגות הילדים? 44% מהגולשים אמרו כי ישנם משחקים שמפתחים את הדמיון ותורמים להתפתחות הילד. 33% אמרו שהילדים הרבה יותר שקטים כשהם משחקים מול המחשב, ואילו 23% התנחמו בכך שלפחות הילדים קוראים משהו, גם אם לא מדובר בספרים.

     

    ומה בדבר הזוגיות?

    בכל הנוגע לזוגיות, כאשר עלתה השאלה - "האם האינטרנט סייע או הזיק לחיי הזוגיות", 37% מהמשיבים בחרו בתשובה: "תלוי איך מסתכלים על זה: כשמדברים פחות - רבים פחות". לעומת זאת, 33% הודו בפה מלא כי האינטרנט "ללא ספק הזיק, הוא תרם לניכור בבית".

     

    בנוסף, לשאלה "מה אתם עושים יותר- משוחחים עם בן הזוג או נמצאים בפייסבוק?", 51% אמרו כי הם "משתדלים עם בן הזוג (רצוי בזמן הארוחות), ו-36% הודו ואמרו: "אל תגזימו. ברור שפייסבוק".

     

    כאשר נשאלו הישראלים האם הם גולשים בזמן שיחה עם בני הזוג, המשיבים התחלקו כמעט שווה בשווה: 44% אמרו: "לא, תשומת הלב נתונה אך ורק לבן/בת הזוג", לעומת 41% שאמרו כי הם מרפרפים בוואטסאפ ובפייסבוק תוך כדי שיחה.

     

    הסקר ניסה גם להבין האם האינטרנט טוב לרומנטיקה - והתשובות ברורות. 59% מהמשיבים לסקר אמרו שקשה לייצר אינטימיות כשמחוברים גם לשאר העולם בכל רגע נתון. לעומתם, רק 24% טענו כי אפשר בהחלט לתקשר כל הזמן.

     

    האם בני אומת הסייבר שומרים על ביטחון ברשת? 

    כאשר עלתה שאלת הרגלי הביטחון והפרטיות, התגלו מספר תוצאות מפתיעות שחושפות את הפגיעות של הישראלים לתקיפות ברשת. כך למשל, 64% אמנם טענו שהם מקפידים על סיסמאות מגוונות, אך 26% הודו שהם חורשים על אותה סיסמה קבועה.

     

    בשאלה האם הם מרגישים בטוחים להכניס לרשת את פרטי האשראי, 65% אמרו כי יש חשש מסוים, ורק 25% טענו כי הם מרגישים בטוחים לגמרי. 10% הסבירו כי זה תלוי בסכום הרכישה.

     (צילום: shutterstock)
    (צילום: shutterstock)

    ועד כמה אנחנו דואגים לפרטיות של הסובבים אותנו? רק 50% מהמשיבים אמרו כי כאשר הם מעלים תמונה לרשת, הם מבקשים קודם אישור ממי שמצולם איתם. 33% השיבו כי הם מעלים בלי לבקש אישור.

     

    כאשר נשאלו הגולשים מה הם חושבים על הורים שמעלים תמונות של הילדים לרשתות החברתיות, 37% אמרו כי זה מובן וכיף לשתף, לעומת 30% שענו כי עדיף לא להתפתות, משום שהדבר חושף את הילדים לסכנות.

     

    והאם יש לנו תמונות על הסלולרי שאנחנו מעדיפים שלא ידלפו? 64% השיבו כי הם מוחקים כל דבר רגיש, אך 29% הודו שיש להם תמונות שעדיף שלא ידלפו החוצה.

     

    קניות ברשת

    על פי הסקרים של ענקית המסחר המקוון, eBay, ישראל היא אחת מהמדינות בעלות נתוני הקנייה המקוונת הגבוהים ביותר מבחינת אחוזים. סקר האינטרנט הביתי הוכיח את הטענה: בשאלה על רמת השליטה בשופינג און-ליין, למשל, 57% הצהירו על עצמם בתור מקצוענים בתחום הקניות המקוונות.

     

    מבחינת תדירות רכישה, הישראלים נמצאים בטופ העולמי, עם, 59% שדיווחו כי הזמינו החודש פעמיים מהאינטרנט. 23% אמרו כי הם רוכשים באינטרנט כמעט על בסיס יומי.

     

    מה עדיף: לייק בפייס או מחמאה מהבוס?‏

    מה הדבר הכי שווה שרכשתם און ליין?

    מהי הפעולה הראשונה שלכם בבוקר?

    גם אתם מעלים תמונות של הילדים לרשת?

    האינטרנט טוב לרומנטיקה?

     

    בכל הנוגע לקניות של אופנה ברשת, הישראלים מראים חשש בריא. 37% מהמשיבים אמרו שאי אפשר לקנות בלי למדוד, בעוד ש-27% טענו שזה יעיל לרכוש בגדים ברשת.

     

    למרות ההתלהבות הכללית, הישראלים עדיין לא משש מוכנים להחליף את הביקור בסופרמרקט: 58% מהמשיבים אמרו כי הם הולכים לסופר כדי לקנות את המצרכים לבית, לעומת 17% שמזמינים הכל מהאינטרנט.

     

    מאמינים במפגש אמיתי, גם בעידן הרשתות החברתיות

    הישראלים גם פעילים מאוד ברשתות החברתיות, ונראה כי לכל אדם יש פרופיל כלשהו באחת מהרשתות החברתיות הפופולאריות. אך בסקר ניסינו לגלות מה התפיסה של הישראלים בקשר לנוכחות שלהם ברשתות החברתיות, ומה דעתם על השיטה העתיקה של פגישה חברתית פנים מול פנים.

     

    באשר להצגת האני-עצמי שלהם ברשת, 62% מהמשיבים לסקר הצהירו שהפרופיל שלהם ברשתות החברתיות מייצג את מי שהם, לעומת 23% שאמרו כי הרשת היא כלי שיווקי ושהם בסך הכל משחקים את המשחק.

     

    בשאלה על המצב בו הם מרגישים עם עצמם הכי טוב, רוב גורף של הישראלים עדיין מאמין באינטראקציה פנים מול פנים: 72% אמרו כי הם מרגישים הכי טוב כשהם נפגשים עם חברים. רק 12% טענו כי התחושה הטובה ביותר היא בזמן שהם גולשים בפייסבוק.

     

    לשאלה "מה גורם לכם הכי הרבה סיפוק" ,46% אמרו כי הם הכי שמחים לקבל מילים חמות מבן/בת הזוג, ו-38% אמרו כי מדובר בחיבוק אוהב מהילד.

     

    עטרה ליטבק-שחם, סמנכ"לית השיווק בקבוצת פרטנר, מסרה לסיכום: "כחברה, המעניקה חיבוריות ללקוחותינו בכל מקום, בכל זמן ובכל מכשיר, בחרנו במחקר זה להתמקד בתא המשפחתי ולבחון את ההשפעות של עולם האינטרנט על הדינמיקה ומערכות היחסים במשפחה הישראלית הממוצעת.

     

    "אין ספק שהתוצאות של הסקר מעוררות מחשבה על הצדדים החיוביים שהאינטרנט מעניק לנו: היכולת להיות מעודכנים, לשחק, ללמוד ולתקשר, לצד הצדדים הפחות חיוביים - כאשר הגלישה באינטרנט באה על חשבון זמן המשפחה והבילוי המשותף".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "סקר האינטרנט הביתי: ככה אנחנו גולשים"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים