שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    "האינטרנט אינו רע, השאלה מה עושים איתו"
    "העידן הדיגיטלי מחייב אותנו להגדיר גבולות במשפחה - להבין שיש לנו צורך להגן על התא המשפחתי תוך כדי שימוש נבון באינטרנט" - זוהי אחת המסקנות שעלתה בפאנל מומחים, שכינסנו לדיון בשאלה כיצד השפיע האינטרנט על חיי המשפחה הישראלית, וכיצד ניתן להשתמש בו בתבונה. צפו
    בשיתוף קבוצת פרטנר

     

    צילום: חגי דקל

    סגורסגור

    שליחה לחבר

     הקלידו את הקוד המוצג
    תמונה חדשה

    שלח
    הסרטון נשלח לחברך

    סגורסגור

    הטמעת הסרטון באתר שלך

     קוד להטמעה:

     

    כיצד השפיע העידן הדיגיטלי על חיי המשפחה הישראלית? בניסיון לענות על השאלה, כינסנו באולפן ynet את רמי יולזרי מנכ"ל חברת המחקר זטא טולס, פרופסור יאיר עמיחי המבורגר ראש המרכז לחקר הפסיכולוגיה של האינטרנט במרכז הבינתחומי הרצליה, ואת רז ברטוב סמנכ"ל חטיבת טכנולוגיות מידע בחברת פרטנר, שפרסמה בשבועיים האחרונים את סקר האינטרנט הביתי, בשיתוף ynet ו"ידיעות אחרונות".

     

    טל מוסרי: "אני כבר לא מגגל את עצמי כמו פעם"

    סקר האינטרנט הביתי: ככה אנחנו גולשים

    הכל-נשאר-במשפחה.קום. מה קובעים המחקרים?

     

    אז האם האינטרנט שיפר או פגע בחיי המשפחה הישראלית?

     

    יולזרי: "תלוי את מי שואלים. גם כשמדובר באינטרנט יש פער דורות בין הורים וילדים. אני חושב שהשאלה אם זה פגע בחיי המשפחה באה מתוך התפיסה שלנו כמבוגרים מה זה משפחה. לדוגמא, אני מסתכל על קבוצת המיקוד הפרטית שלי: אין מסכים בארוחת הערב, אבל אפשר לשבת עם הטלפון מול הטלוויזיה שזה משהו שכולם עושים".

     

    האם אפשר לנצל את האינטרנט הביתי כדי לשפר גם את הזוגיות וגם את חיי המשפחה?

     

    המבורגר: "אפשר - אבל זה אתגר מאוד גדול. כרגע אנחנו חייבים להגיד שזה מזיק, כיוון שיש למעשה חדירה לכל המרחב האינטימי. אנחנו מנסים להגן עליו אבל אנחנו נותנים קדימות לאינטרנט, וזה אומר שבהרבה מאוד מצבים אינטימיים אנחנו למעשה לא נמצאים שם באופן מנטלי".

     

    מה בעצם היתה מטרת פרטנר כשהתחלתם לערוך את הסקרים? מה רציתם למצוא ומה הולכים לעשות עם המידע הזה?

     

    ברטוב: "האינטרנט היום הוא משאב כמו מים, חשמל, אצל הלקוחות שלנו. מעניין אותנו מאוד, ויש גישות ותפיסות שונות - האם הוא נותן ערך, כיצד משתמשים בו, מה אפשר לעשות כדי לשפר את החוויה ללקוחות שלנו, ועניין אותנו מאוד איך הם רואים את האינטרנט, מה השימושים העיקריים שהם עושים בו, איפה ובאמצעות איזה כלים כדי לשפר את חווית השירות שלנו".

     (צילום: Shutterstock)
    (צילום: Shutterstock)
     

    ומה אפשר ללמוד מכל המידע הזה שנאסף?

     

    יולזרי: "משפחות עדיין לא יודעות להגיד לגמרי איפה עובר הגבול בין האינטימי לבין המשפחתי. השימושים של האינטרנט נוכחים בכל חוויה - יוצאים לארוחת ערב אז צריך להעלות תמונות לאינסטגרם, אף אחד לא יוצא לחופש בלי לעשות צ'ק אין בשדה תעופה או משהו כזה... עשינו לפני שנה מחקר על משפחות ואפליקציות בסגנון וואטס-אפ, וראינו שלמשל אמהות עובדות מתקשרות עם הילדים בעיקר דרך וואטס-אפ".

     

    האם אפשר לקרוא לזה התמכרות?

     

    המבורגר: "אני חושב שבמפורש זאת התמכרות, אנחנו מכירים את החיבוק הדיגיטלי - אנחנו פוגשים את בן או בת הזוג, מחבקים אותם ותוך כדי החיבוק בודקים מה שקורה. הילדים רואים את הדוגמא האישית הזאת.

     

    "אני חושב שיש צורך היום בעידן הדיגיטלי להגדיר כללים בכל משפחה, כי החדירה היא טוטאלית ולמעשה אנחנו לא שולטים בקטע הדיגיטלי.

     

    "צריך להגדיר באמת איים של אהבה, שבהם אנחנו סוגרים את המכשיר, בהם אנחנו נמצאים לא רק פיזית אלא גם מנטלית עם האנשים היקרים לנו - אחרת אנחנו מאבדים את המשאב הכי חשוב לנו בחיים".

     

    לסיום, אתם חושבים לאור הממצאים והניסיון שלכם - האם ניתן לחזור אחורה - או שהמציאות הווירטואלית רק תשתלט על חיינו עוד ועוד?

     

    המבורגר: "אני חושב שהמטאפורה של רכב היא טובה - אנחנו יכולים לנסוע ברכב שיקח אותנו ממקום אחד לשני ביעילות, ואנחנו יכולים לנסוע ב-400 קמ"ש ולהתנגש בקיר. הקטע הדיגיטלי מחייב אותנו להגדיר גבולות במשפחה ולהבין שיש לנו צורך להגן על התא המשפחתי תוך כדי שימוש נבון באינטרנט, האינטרנט הוא לא רע, השאלה מה עושים איתו".

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה ""האינטרנט אינו רע, השאלה מה עושים איתו""
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים