שתף קטע נבחר

דיוור ישיר: כללים לחלוקת עלונים לעסק

לפני שאתם רצים להדפיס פלאיירים, לעצב מגנטים או לתלות בלונים על מכוניות - הנה כל מה שצריך לדעת לפני שמתקשרים עם חברת שירותי דיוור ישיר

אתם בעלי עסק ומעוניינים בשירותי דיוור ישיר? כך תדעו שחברת ההפצה מדפיסה באמת את הכמות הנדרשת, שהחלוקה אכן בוצעה בכל האזורים שנקבעו מראש, שאתם פועלים באזור שמתאים לקהל היעד העסקי שלכם וששעות ההפצה תואמות את סוג המוצר או השירות שאתם רוצים לקדם.

 

כתבות בנושא:

מה הדפוס שלך?

האם להדפיס ולהפיץ באותו מקום?

שילוט רכבים: שיעור בפרסום מקארי ברדשאו

 

התאימו את קהל היעד העסקי שלכם לאזורי החלוקה

ערן זלינגר מפרוסייל הפצות עלונים מאתר "הספקים" מסביר: "בעל עסק אמור לדעת מה קהל הלקוחות שלו או לאיזה קהל הוא מכוון. חשוב להגדיר את אזור החלוקה מראש, להתייעץ עם בעלי מקצוע בתחום ועם חברת ההפצה. אם מדובר למשל במסעדה ברמת-החייל, חלוקה אפקטיבית תהיה באזור צפון תל-אביב ואולי להתפשט לכיוון רמת-גן, בני-ברק ופתח-תקווה, בהתאם לקהל הלקוחות הצפוי. חלוקה בטבריה, למשל, תהיה מאוד לא רלוונטית".

 

הוא הוסיף כי "חברות שעוסקות בהפצה, ידעו לומר מה כמות חומר החלוקה הנדרש, בהתאם לאזור שבו הן נוהגות להפיץ. חברות אלו יחזיקו מידע לגבי כמות האוכלוסייה, סוג האוכלוסייה והמצב הסוציואקונומי באזור. כמו כן, חשוב לוודא ששיטת הדיוור מתאימה לאותו אזור. למשל, באזור ראשון-לציון יש חוק עזר עירוני שאוסר על חלוקה של דברי דואר על גבי מכוניות".

 

מעקב אחרי ביצוע הדיוור בפועל

לדברי זלינגר, "נהוג לתת לבעל העסק דיווח יומיומי מהחברה במייל או בהודעת טקסט לגבי קצב התקדמות החלוקה. לכל אזור חלוקה ישנו מפקח, ומרבית החברות לא גובות תשלום נוסף עבור מפקח. כדאי לוודא שאכן הודפסה כל הכמות של חומר ההפצה ושהחלוקה אכן התבצעה באזורים שנקבעו לחלוקה ניתן לבצע בדיקות".

 

זלינגר מוסיף: "זה מקובל שנציג מטעם החברה יגיע לבית הדפוס ויתרשם מכמות החומר שהודפס ומאיכות ההדפסה. כמו כן, ניתן לבצע דגימה נקודתית באופן עצמאי ולהגיע אקראית לבדוק שאכן בוצעה חלוקה בתיבות הדואר, למשל. חשוב להיות עם יד על הדופק, לקבל מפה מסודרת ועדכון לגבי קצב התקדמות החלוקה".

 

מה יכול לייקר את עלות ההפצה?

גורמים רבים, כך מסתבר. זלינגר מפרט: "ישנם פרמטרים רבים שמשפיעים על תמחור של הפצה. הפצת אקספרס מהיום להיום תהיה יקרה יותר. גם הפצה בשעות הלילה או בסופי שבוע יכולה לייקר את העלויות וחשוב לוודא מראש האם חברת ההפצה עורכת הפצה במועדים ובשעות הנדרשים לבית העסק. לעתים אין ברירה והלקוח מעוניין שההפצה תבוצע בלילה מכל מיני סיבות. זה יכול להיות מקומונים שחייבים להיות מחולקים עד לתאריך מסויים, וישנה מגבלה של ימים שבהם אמורים לחלק כמות גדולה שלהם. זה יכול להיות בשל רצון הלקוח לייצר אפקט משמעותי בשעות הבוקר. למשל, שכל הלקוחות שגרים באזור מסוים יקומו ויראו שכל אזור החניה מלא בבלונים הקשורים לכל כלי הרכב".

 

זלינגר אומר כי ישנה משמעות לשעת החלוקה, גם בהיבט הפוך. "חלוקה בשעות הצהריים, למשל, תתאים לבתי עסק מתחום ההסעדה", הוא אומר. "התנועה בשעות הצהריים היא אל תוך הבית ולכן אם הפלאייר יחכה כשחוזרים הביתה, יש סיכוי גדול שהוא יהיה יותר אפקטיבי מאשר אם יחכה בשעות הלילה כשאנשים בדרך החוצה, מרוקנים את התיבה וזורקים את המנשרים לזבל. במקרים מסוימים השעה היא קריטית למידת האפקטיביות של הדיוור".

 

אם נדרשת תלייה של חומר ההפצה על גבי ידיות, זה ייקר את העלות משום שנדרש הרבה יותר זמן לצורך החלוקה. "זה שונה מחלוקה בבתים משותפים, שבהם מסתפקים בחלוקה בתיבות הדואר שמרוכזות יחד למטה", אומר זלינגר. "גם אזור המגורים יכול להשפיע על העלויות. למשל, חלוקה באזור שבו יש הרבה יותר בתים פרטיים תעלה יותר מאשר חלוקה באזור ובו רבי-קומות".

 

אחסון חומר ההפצה במחסני חברת ההפצה, הוא לא גורם שאמור לייקר את העלויות. "נהוג לאחסן מבלי לגבות תוספת תשלום. זה פתרון טוב ויעיל ומונע מצב של נזק, רטיבות או אובדן של חומר הפצה, ומבחינת בעל העסק זה עוד עניין שנשאר באחריות חברת ההפצה", אומר זלינגר.

 

הדפסה והפצה יחד או אצל שתי חברות נפרדות?

תלוי את מי שואלים. "לא הדפסה והפצה תחת קורת גג אחת תתאים לאופי העסק ולא בהכרח היא תהיה יותר זולה", מסביר זלינגר. "התחרות בתחום בתי-הדפוס מאוד גדולה וישנם בתי-דפוס שיוכלו להעניק הצעה הזולה משמעותית. בנוסף, יש חברות גדולות שמעסיקות מעצב גרפי מסוים שכבר מכיר את אופי החברה ומעצב את כל מוצריה באותו קו עיצובי. היתרון של הדפסה באותו מקום הוא שזה מין 'וואן סטופ שופ'. אם לבעל העסק אין כוח לכאב הראש הכרוך בפנייה למעצב, לבית-דפוס ולהתחייב על זמנים שבהם חומר הדפוס יהיה מוכן לחלוקה, האופציה הזו עדיפה עבורו. היתרון שיש לחברות הפצה הוא שהן יודעות מה אפקטיבי יותר מבחינת אחוזי היענות. ועדיין, זה לא פתרון שמתאים לכל אחד, ולעתים טוב לפצל את ההתקשרות לשני ספקים שונים. כל מקרה לגופו בשאלה זו".

 

על מה חשוב להקפיד לפני ההתקשרות עם שירותי דיוור ישיר?

לסיכום, לפני שאתם חותמים על חוזה ההתקשרות הנה כמה דברים שכדאי להקפיד עליהם. חשוב להגדיר מראש את לוח-הזמנים ואת אזורי החלוקה. כדאי לקחת בחשבון חריגות לגיטימיות בלוח הזמנים שנובעות למשל משינויי מזג-אוויר. דאגו להעביר את החומר לחברת הדיוור לפחות יומיים לפני המועד שנקבע להפצה. אם התבקשתם לשלם מקדמה דאגו לסכם מראש מה יהיה גובה ההחזר במקרה של ביטול.

  

דאגו לבדוק שהחברה מעסיקה את עובדיה בצורה חוקית ואם גילם צעיר מהנדרש, האם הם מחזיקים בהיתר ממשרד הכלכלה. בדקו מהם האמצעים שמעניקה חברת ההפצה לבדיקת התקדמות ההפצה והאם ההפצה כוללת מפקח הפצה לפי אזורי חלוקה. דאגו לבדוק האם מועמד לרשותכם מקום לאחסון החומר עד לסיום ההפצה כדי למנוע הרס או גניבה שלו. זה הכרחי בייחוד אם פעולת ההפצה נמשכת מספר שבועות.

 

חברות הפצה באתר "הספקים"

 

אתר ynet הינו שותף באתר "הספקים"

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים