שתף קטע נבחר

"מלון רנדוו": קומדיה טיפשית אך מבדרת

שמואל וילוז'ני וענת וקסמן מככבים בהצגה של הקאמרי - שעוסקת באוסף מפגשים ליליים המייצר טירוף הולך ומתגבר, ועומדים היטב במשימה. התוצאה משעשעת

פארסות צרפתיות הן תת־ז'אנר מיוחד של אמנות התיאטרון, המבוסס על יכולת כמעט מכנית לייצר סיטואציות מגוחכות באמצעות דלתות הנפתחות ונסגרות לסירוגין.

 

ז'ורז' פידו נחשב למומחה הגדול של סגנון הכתיבה הקליל הזה, ו"מלון רנדוו", שעלה בתיאטרון הקאמרי, הוא דוגמה יפה. במרכז העלילה ניצב פנגלה, קבלן מזדקן עם אישה עריצה, החושק באשתו הצעירה והיפה של שכנו, פיירדן.

 

השניים קובעים להם מפגש אוהבים סודי במלון מפוקפק, אך גם פיירדן מזדמן לאותו בית מלון באותו הלילה, ובאמצע נכנסות גם כמה דמויות נוספות, כמו האחיין התמים המגיע עם המשרתת, וידיד המשפחה בעל פגם הדיבור המשונה, המגיע העירה עם שלוש בנותיו. אוסף המפגשים הליליים בין הדמויות הללו מייצר טירוף אבסורדי הולך ומתגבר, שמגיע לשיאו בביקור לילי של מחלק המוסר של המשטרה.

  

וילוז'ני בהצגה (צילום: ז׳ראר אלון   ) (צילום: ז׳ראר אלון   )
וילוז'ני בהצגה(צילום: ז׳ראר אלון )
 

הבמאי בחר לאתגר את השחקנים בכך שבנו להם מציאות בימתית מסוגננת היטב, שבה אין אף דלת. כל הדלתות מסומנות בפנטומימה על ידי השחקנים ביחד עם מערכת של סאונד ותאורה.

 

השחקנים עומדים היטב במשימה של יצירת המציאות המדומה ובונים בלט קומי מצחיק ומבריק. בתפקידים הראשיים ניתן לציין את שמואל וילוז'ני, המגיש ביצוע פיזי וירטואוזי בסגנון הליצני המקובל שלו, וענת וקסמן, המשכנעת כאשתו היאכנעית. גם מיכה סלקטר, בתור השכן היהיר, ורוני הדר, כאשתו היפה, עושים עבודה טובה, ועוד מוסיפים לאווירה הטובה נדב אסולין הנהדר, יובל סגל המקסים, נטע פלוטניק, רובי מוסקוביץ', שלומי אברהם, ועוד.

 

התוצאה הסופית היא קומדיה טיפשית למדי, אך גם מבדרת מאוד, שמייצרת ערך מוסף לצופה המתוחכם בגלל הדרך המיוחדת שבה היא חושפת את המלאכותיות המכנית של הז'אנר עצמו.

 

הכתבה התפרסמה במוסף "24 שעות" של "ידיעות אחרונות"

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ז׳ראר אלון
"מלון רנדוו"
צילום: ז׳ראר אלון
לאתר ההטבות
מומלצים