שתף קטע נבחר

בזכות המחאה: בחנויות מרקס אנד ספנסר לא תושמע מוזיקה

הצלחה לארגון אקטיביסטים נגד מוזיקה רועשת בבריטניה: בחנויות הכלבו מרקס אנד ספנסר תבוטל מוזיקת הרקע, לאחר שהנהלת הרשת קיבלה מאות מכתבי תלונה שיזמו 2,000 חברי הארגון. מוביל המהלך: "זה לא עניין של אדם נוירוטי אחד או שניים - מדובר בבעיה גדולה בהרבה"

כאשר נייג'ל רוג'רס, אקטיביסט ותיק נגד השמעת מוזיקה רועשת בחנויות, עומד באמצע חנות ברחוב אוקספורד המפורסם בלונדון כשברקע מוזיקת פופ רועשת - האוזניים שלו כמעט מדממות מרוב סבל. "זה גרוע כמו עישון פאסיבי", אומר רוג'רס בן ה-63. "זה מספיק בשביל להוציא אנשים מדעתם, אם יש להם רגישות מינימלית לסביבה שלהם", כך הוא אומר לסוכנות הידיעות AFP.

 

כתבות נוספות בערוץ הכלכלה בעולם  

 

רוג'רס מפעיל קמפיין נגד מוזיקה רועשת בחנויות בבריטניה ב-24 השנים האחרונות, והארגון שלו , Pipedown נחל לאחרונה את ההצלחה הגדולה ביותר שלו עד כה. אחת מחנויות הכלבו המובילות בבריטניה, מרקס אנד ספנסר, אמרה כי היא תפסיק להשמיע מוזיקה לאחר שקיבלה מאות מכתבי בקשה, שהיו חלק מקמפיין מאורגן של 2,000 חברי הארגון. כעת מקווים בארגון לשכנע קמעונאיות אחרות לפעול בדומה למתחרה שלהם.

 

רוג'רס מסביר כי הגברת הווליום של העולם המודרני הובילה לבעיות בריאות כמו נזק לשמיעה ולחץ דם גבוה. "אנחנו חיים בסביבה רועשת באופן מתמיד", לדבריו. "אנחנו מגורים באופן מלאכותי כל הזמן ובאופן לא טבעי".

 

רוג'רס הקים את Pipedown בגיל 38 לאחר שהתייאש מהמוזיקה הרועשת במסעדה בה אכל עם בת הזוג שלו. הארגון הלך וצמח, ומלבד קמפיינים של מכתבי בקשה ותלונה, החברים מסתובבים בחנויות עם כרטיסים הכוללים ניסוח מנומס על הרעש בחנות, אותם הם מוסרים למוכרים בחנות. "זה לא עניין של אדם נוירוטי אחד או שניים - מדובר בבעיה גדולה בהרבה", אומר רודג'רס. "אני מקווה שההחלטה של מרקס אנד ספנסר היא נקודת מפנה.

 

לעומת רוג'רס, גורמים בענף טוענים שמוזיקה בחנויות הופכת אותן דווקא לסביבה נעימה יותר. אדריאן אנגלנד מחברת PEL Services, המספקת מוזיקה לקמעונאיות גדולות בבריטניה, אומר כי שקט מוחלט גורם לאנשים לאי נוחות. "אם אין מוזיקה, אתם תשמעו את כל הריבים, את הילדים הרועשים – סוגי רעש קיימים, שאותם לא שומעים בזכות המוזיקה שמסתירה אותם", אומר אנגלנד. לדברי אנגלנד, כדאי לחנויות להשמיע שני סוגי ז'אנרים של מוזיקה על מנת למשוך את הלקוחות, עם שינוי בקצב במהלך שעות היום – רגוע בבקרים, ואנרגטי בערבים. הסימן הטוב ביותר להצלחה הוא במקרים בהם הלקוחות בכלל לא שמים לב שיש מוזיקה, לדבריו.

 

פרופסור אדריאן נורת' מאוניברסיטת קורטין באוסטרליה חוקר את השפעת המוזיקה על התנהגות צרכנית, ולדעתו רק מספר קטן של עסקים משתמש במוזיקה בצורה טובה בתקשורת עם לקוחות. על פי המחקרים שלו, הסוג "הנכון" של המוזיקה יכול להגדיל את המכירות בשיעור של עד 20%. סוג לא נכון של מוזיקה "גורם להשפעה גרועה יותר מלא להשמיע מוזיקה בכלל", לדברי נורת'.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים