שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    משפחה בצמיחה: הטכנולוגיה מסייעת לניהול תקציב המשפחה
    המהפכה הטכנולוגית מאפשרת לכם לנהל את התקציב המשפחתי שלכם טוב יותר מאי פעם, בלי לצאת מהבית ובהשקעה מינימלית של זמן

    בשיתוף בנק הפועלים

     

    האם הייתם מקדישים חמש דקות בשבוע, אם היו אומרים לכם שבכך תוכלו לשפר משמעותית את השליטה שלכם בתקציב המשפחתי? אם התשובה היא כן, יש לי חדשות טובות בשבילכם: אתם לא זקוקים להרבה יותר מזה כדי לנהל את הפיננסים המשפחתיים שלכם.

     

    לפני פחות מעשור, משימת ניהול התקציב המשפחתי הייתה מסובכת בהרבה וכרוכה בלא מעט כיתות רגליים, עמידה בתורים והתעמקות בתדפיסי נייר מהכספומט (זוכרים?). כיום, בעולם בו יהיו בקרוב יותר מכשירים סלולריים מבני אדם, הכל נראה אחרת: כפי שאנחנו מזמינים היום מונית או כרטיס טיסה בלחיצת כפתור, כך אנחנו יכולים לפקח על התקציב שלנו מהסמארטפון שבכף ידינו, בכל זמן ובכל מקום.

     

     (צילום: Shutterstock)
    (צילום: Shutterstock)

    כתוצאה מכך נוצרה בשנים האחרונות תופעה מעניינת: ככל שהערוצים הבנקאיים הישירים (מחשב, טאבלט, סמארטפון ובעתיד גם טכנולוגיה לבישה) מתרבים, כך מספר המגעים של לקוח עם הבנק שלו גדל - למרות שמספר הביקורים שלו בסניף פוחת משמעותית. זהו ניצחון כפול: הטכנולוגיה מאפשרת לנו לשלוט טוב יותר על התנהלותנו הפיננסית, ולעשות זאת בזמן קצר יותר ובנוחות גדולה לעין ערוך.

     

    הלקוחות, כידוע, כבר שם. ממחקר שערך בנק הפועלים עולה, כי במערכת הבנקאית הישראלית יש למעלה ממיליון לקוחות המנהלים את עיקר פעילותם באמצעים דיגיטליים – וכי מספר זה צפוי כמעט להכפיל את עצמו עד שנת 2020. במובן זה, מהפכת הנגישות הטכנולוגית בעיצומה, וכעת הגיע הזמן לעלות מדרגה. הטכנולוגיה מפנה לנו זמן יקר להתעמק בשאלה המהותית באמת: איך משפרים את ניהול הכסף שלנו.

     

    השירותים הבנקאיים הבסיסיים, כאמור, כבר הונגשו טכנולוגית. לקוח יכול להציץ בכל זמן במצב העו"ש שלו, לבדוק יתרה, להעביר כסף לאדם אחר וכיו"ב – והכל בלחיצת כפתור מהמובייל. אלא שהשילוב של בנקאות וטכנולוגיה מציע לו הרבה מעבר לכך. בבנק הפועלים שקדנו בשנים האחרונות על פיתוחם של כלים חדשים, המשכללים משמעותית את יכולתו של הלקוח לנהל את כספו. מהפכת הביג דאטה מאפשרת לנו, כבנק, להציע ללקוחות להשתמש במידע העצום של הבנק לשימושם הפרטי – כדי להבין טוב יותר את מצבם האישי.

     

    איך זה עובד? ניקח לדוגמה שירות הנקרא "פועלים כמוני". השירות מאפשר ללקוחות הבנק להשוות את התנהלותם הפיננסית לזו של לקוחות הדומים להם בפרופיל הכלכלי והמשפחתי: איך הם מתנהגים? כמה הם מוציאים על מזון בחודש, למשל? כמה הם משלמים על דיור? זהו ניצול אפקטיבי של המידע הרב שנמצא בבנק הפועלים והנגשתו ללקוח, באופן שנותן לו כלי שימושי להשוות את ניהול הפיננסים שלו לממוצע המותאם בדיוק לפרופיל שלו.

     

    מירב ספטרובסקי (צילום: רון קדמי)
    מירב ספטרובסקי(צילום: רון קדמי)

    לאחר מכן, הלקוח יכול לבנות לעצמו את יעדי התקציב הפרטיים שלו באמצעות כלי לניהול תקציב, ולקבוע בדיוק כמה הוא מעוניין להוציא על כל סעיף כלכלי בחיי משפחתו – מצרכים בסיסיים ועד נופשים וקניות.

     

    המערכת יודעת, באופן אוטומטי וממוחשב, למיין ולנתח כל הוצאה לתחום ספציפי, ובכך לספק ללקוח תמונת מצב עדכנית של התפלגות ההכנסות וההוצאות למזון, תקשורת, רכב, פנאי וכן הלאה. חרגתם מהיעד החודשי שהצבתם לעצמכם בתחום הפנאי, למשל? המערכת תשלח לכם התראה, כך שבכל רגע נתון תוכלו לדעת איפה אתם עומדים.

     

    את אותה התראה ניתן לשלוח לכם גם במקרים פשוטים ובסיסיים יותר: רוצים לדעת מתי יורד הצ'ק שנתתם לבעל הבית? מתי מישהו מושך כסף מהחשבון? כל שעליכם לעשות הוא להגדיר פעם אחת את הדרישה, והמידע כבר יגיע אליכם באופן אוטומטי – ללא פעילות יזומה נוספת מצידכם.

     

    מדובר בלא פחות ממהפכה. לקוח שרוצה לקחת את מושכות הניהול של התקציב המשפחתי שלו יכול לעשות זאת היום בקלות ובנוחות, בהשקעה מינימלית של זמן (5 דקות בשבוע כבר אמרנו?) ובכלים משוכללים וחכמים, שיעזרו לו לקבוע יעדים הגיוניים להוצאות המשפחתיות. כל שנותר הוא להרים את הכפפה.

     

    ומילה אחרונה על טכנולוגיה: ממחקרים שערכנו עלה, כי גם הלקוחות הדיגיטליים ביותר – ומספרם הולך ועולה מדי יום – מעידים כי בצמתים המחייבים קבלת החלטות פיננסיות חשובות, הם עדיין מעוניינים להתייעץ עם גורם אנושי. אנחנו בבנק הפועלים מאמינים, לפיכך, בשילוב בין השניים: מצד אחד טכנולוגיה מתקדמת ומגוון כלים חכמים, ומצד שני בנקאי מקצועי ומנוסה, העומד לשירות הלקוחות בכל צומת כלכלית משמעותית בחייהם. זהו, לתפיסתנו, השילוב המנצח בבנקאות הקמעונאית העתידית.

     

    הכותבת היא מנהלת אגף בנקאות ישירה בבנק הפועלים

     

    הכתבה מוגשת בשיתוף בנק הפועלים

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "משפחה בצמיחה: הטכנולוגיה מסייעת לניהול תקציב המשפחה"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים