שתף קטע נבחר
הכי באזזזז
    זירת הקניות
    הפנים של העסק שלכם: איך לעצב את הלובי
    היכן למקם את לוגו החברה? מהי התאורה המתאימה ללובי? והאם דלפק קבלה חיוני לסוג העסק? כל מה שצריך לדעת על עיצוב הלובי לבית העסק שלכם

    בשיתוף "הספקים"

     

    אין צ'אנס שני לרושם ראשוני. אם העסק שלכם חשוב לכם, כדאי שתיקחו בחשבון שהשניות הראשונות של לקוח חדש משפיעות מאוד על הרושם שמתקבל אצלו. אז על מה חשוב להקפיד בעיצוב הלובי שיהווה את כרטיס הביקור של העסק שלכם? קבלו כמה עצות והיו ערים לטעויות הנפוצות, כדי להימנע מהן.

     

    עוד כתבות בנושא

    זו המונה ליזה וזה אבי מהנהלת חשבונות

    הריהוט הנכון יעשה עבור העסק שלכם המון

    טעויות שהופכות את העבודה לסיוט

     

    "הלובי הוא למעשה הפנים של העסק" אומר נעם הלמר, מעצב פנים מ-BizDesign באתר 'הספקים'. "תפקידו הוא לשדר את האופי של העסק, את ה'אני מאמין' שלו, כדי שבעת הכניסה אליו הוא יתרשם לטובה. לכן, כדאי להשקיע בתכנון שלו אף יותר מעיצוב יתר חלקי המשרד. הלקוח שמגיע מבחוץ אמור להיכנס לקצב ולאווירה אחרים, שהם הקצב של המשרד. אם מדובר במשרד עורכי-דין למשל, הקצב יהיה יותר רגוע. אם מדובר בסביבת היי-טק הקצב יהיה צעיר ודינאמי יותר".

     

    הגדירו מראש את מי ישמש הלובי

    "בשלב הראשוני כדאי להגדיר מראש את הצרכים. את מי ישרת הלובי? במשרדים מסוימים הלובי משרת את הלקוחות המגיעים למשרד. בעיקר במשרדים עורכי-דין, אדריכלים ורואי חשבון. לעומת זאת, יש משרדים שבהם הלובי משרת בעיקר את העובדים ומבקרים מזדמנים. לכן, אם החברה מעניקה שירותים לחו"ל, ולמעשה אינה עוסקת במתן שירותים לקהל הישראלי אין טעם לעצב לובי שלא ישרת את אופי המשרד".  

     

    מקבלים קהל? דאגו לדלפק שיכלול פינת המתנה ומטבחון בקרבתו

    "אם מדובר במשרד המעניק שירות ללקוחות המגיעים למשרד, תידרש עמדת קבלה שתקבל את פני הלקוחות, אך במקביל יש לדאוג לכך שהיא תאפשר שירותי משרד בצורה נוחה כמו הדפסות, צילום מסמכים וכו'. העמדה תהיה ממוקמת במיקום מרכזי יחסית על מנת לקבל את פני הבאים אך תכיל בתוכה גם את כל המכשור הנדרש לרווחת העובדים. אם מעוניינים בעמדה 'סטרילית' יותר, ניתן למקם את המכשור בחדר אחורי בקרבת מקום, אשר בו יהיו המדפסת, מכונת הצילום, שטחי אחסון לתיקים ואף ארכיון יכול להיות בחדר זה, אם הוא מספיק מרווח. חשוב לדאוג לעמדת המתנה שתהיה בקרבת מקום לדלפק הקבלה ושהמטבחון יהיה סמוך אליה, על מנת לאפשר לעובדי המזכירות תנועה מהירה ונוחה בין הדלפק, פינת ההמתנה והמטבחון".

     

    אין קהל? ייתכן שדלפק הקבלה מיותר ועדיף להסב אותו לחלל מנוחה לעובדים

    "במשרד שהעוברים בו הם עובדי המקום בלבד,יתכן שכלל לא יהי צורך בדלפק קבלה" אומר הלמר. "החלל יכול להיות מעין חלל מעבר שמפריד את פנים המשרד לחוץ. זה יכול להיות חלל שיוסב לחלל מנוחה לעובדים. אם מדובר בחלל משותף שבו יש מעט מבקרים, ניתן אף לשלב דלפק צנוע יותר ובקרבתו חלל מנוחה מעוצב לעובדים".

     

    המשולש הקדוש: דלפק, פינת ישיבה ומטבחון קרוב (צילום: shutterstock)
    המשולש הקדוש: דלפק, פינת ישיבה ומטבחון קרוב(צילום: shutterstock)
     

     

    בחירת חומרי הגלם חשובה

    "הלובי הוא המקום ההומה ביותר במשרד, מעצם היותו החלל בו עוברים כולם מספר פעמים ביום" אומר הלמר. "לכן, על חומרי הגלם להיות בעלי מקדם שחיקה גבוה. עדיף לחפות את הקירות בזכוכית, בעץ, בטיח פיגמנטי או בצבע שאינו סופג על מנת לא למנוע טביעות ידיים או שחיקה של משטחי העבודה וחיפויי הקירות. כמו כן, חשוב לחשוב על חומרים שהניקוי שלהם יהיה קל ומהיר. בבחירת החומרים יש לתת את הדעת גם על אופי המשרד. עץ כהה, למשל, ישדר ביטחון, תחושת יציבות ואווירה של עסק שקיים תקופה ארוכה בשוק. לעומת זאת, עץבהירישדר אווירה יותר צעירה וטרנדית. זכוכית תעניק תחושה יותר קלילה ואוורירית, ובשילוב עם הדפסה עליה היא יכולה להפוך לתמונה או לחלק מתצוגה גרפית בהתאם לתכני המשרד".

     

    מאילו טעויות כדאי להימנע בעיצוב הלובי של המשרד?

    מיקום הדלפק: "זו טעות למקם את הדלפק מול מסדרון המוביל למשרד" אומר הלמר. "יש להקפיד על מיקום האלמנט החשוב ממש מול הכניסה. אחרת, זה יפחית מחשיבות הלובי ולא יאפשר את החוויה שאמורה להתרחש בעת הכניסה לבית העסק שהיא עצירה וכניסה לאווירה ולקצב של המשרד".

     

    תאורה חלשה מדי: "תאורה חלשה מדי היא טעות. היא יכולה לתת הרגשה של בית עסק שאינו פעיל מספיק או שאינו מתוחזק כראוי. ישראל היא מדינת שמש ואם הכניסה לבית העסק חשוכה מדי היא מייצרת אפקט שלילי. צריך כניסה מוארת יותר כדי לאפשר לעין להסתגל למעבר מתאורה טבעית וחזקה לתאורה מלאכותית".

     

    היעדר לוגו או הצבת לוגו במיקום לא נכון: "יש למקם את הלוגו של המותג בלובי" מציע הלמר. "זהו המקום הראשון במשרד, לרוב תהיה בו פינת ההמתנה והוא ייצר הזדהות עם המותר. הוא הכרחי גם לאיתור בית העסק על-ידי הלקוחות הנכנסים".

     

    בחירה שגויה של דלפק הכניסה: "דלפק הכניסה מקשר בין הלקוח לבין בית העסק אך הוא גם חוצץ ביניהם" מסביר הלמר. "הוא אמור להיות מספיק גבוה על מנת שלא לחשוף את שולחן הקבלה, את המסמכים שעליו ואת מסכי המחשב. מצד שני, הוא לא יכול להיות גבוה מדי, כדי שיאפשר קשר עין מיידי בין הלקוח לבין העובד שנמצא בדלפק".

     

    כשהנוף גונב את ההצגה: "חלון גדול בכניסה למשרד יכול להיות מרשים מאוד. ואולם, הוא יכול להסיט את תשומת הלב מהמשרד עצמו, מעמדת הקבלה או מהאלמנט המוביל במשרד (קיר פרסום, קיר מוצרים או כל אלמנט דומיננטי אחר). לכן, חשוב לשמור את הנוף לחללים אחרים במשרד או למיקום צדדי יותר בחלל הלובי".

     

    מעצבי פנים למשרדים באתר "הספקים"

     

    ynet הוא שותף באתר "הספקים" 

     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "הפנים של העסק שלכם: איך לעצב את הלובי"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    טיסות
    mastercook
    מומלצים