שתף קטע נבחר

האמונות שגורמות לנו להיות חולים ואיך לשנות בדרך לריפוי

איך מנגנוני "הגנה" מדומים שטבועים בכל אחד מאיתנו גורמים לנו לשיבושים בחיים ומונעים מאיתנו להיות בריאים, מאושרים ונינוחים יותר? טיפול באמצעות מדע הפילוג'יקה מאפשר לכולנו לפתוח את הדלת לשינוי

מה מונע מבני האדם להיות מאושרים? הרי אושר אמור להיות הדבר הטבעי ביותר בחיינו. למה אנחנו לא יודעים להיות שם? אם יש מנגנון פנימי שחוסם אותנו מלעשות יותר כסף? לאפשר לעצמנו יותר זמן פנוי למטרות שאנחנו רוצים? האם יש משהו בתוכנו שמעוור אותנו?

 

למה אנחנו חולים? האם קיימים מנגנונים במוח הגורמים לכך? האם ניתן להשפיע על מנגנונים אלה ולשפר את המצב הבריאותי? למה אנחנו משמינים? אוכלים יותר מדי, מהו המנגנון הכופה עלינו אכילה רגשית? כדי להבין את הסיבות לתופעות אלה יש להבין מה קורה לנו לאורך החיים.

 

קראו עוד כתבות בנושא:

האושר טוב לבריאות: כך תהיו שמחים ב-11 צעדים

מחקר: מתאמנים אחרי גיל 40? המוח שלכם לא יתכווץ

נוירולוג מומחה: "ADHD היא בעיה מומצאת"

 

הצורה הקלה ביותר להבין את חיינו היא להשוות את החיים לטלוויזיה. אנחנו יושבים מול המסך, רואים תמונה ושומעים קול. בזמן שאנחנו רואים את התמונה ושומעים את הקולות, מתרחשות מיליארדי פעולות אחרות בתוך הטלוויזיה. המכשיר בנוי מאלפי רכיבים אלקטרוניים וכל חלק חייב לתפקד.

 

אכילה רגשית. אחד מהמנגנונים שאנחנו יכולים לשנות (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
אכילה רגשית. אחד מהמנגנונים שאנחנו יכולים לשנות(צילום: shutterstock)

 

נסתכל רגע על עצמנו, הפעם מבפנים החוצה. מה קורה ברובד הפנימי. הרי החיבור אל העולם החיצוני מתבסס על החושים. למרבה הצער אין לנו חושים שיודעים להסתכל פנימה וחבל, מרבית הפעילות מתרחשת דווקא בפנים. כל התקלות נגרמות במערכות המעבדות את המידע המגיע מאותם חושים המתקשרים עם העולם החיצוני.

 

החדשות הטובות הן, שיש כלי שמאפשר את ההסתכלות פנימה והוא הפך בשנים האחרונות להיות זמין לבני האדם. והכלי הזה מכונה פילוג'יקה.

 

הכל כימיקלים

תינוק שזה עתה נולד מחובר אך רק לצרכיו. הוא בוכה כשקר לו, כשחם לו, כשהוא רעב, כשהוא משועמם. אנחנו, המבוגרים שסביבו, דואגים (בדרך כלל) למחסורו. אנחנו מדריכים אותו להתחבר לעולם החיצוני ואט אט אנחנו גורמים לו לנוון את ערוץ התקשורת הטבעי שמחבר כל תינוק למערכות הפנימיות שבמוחו.

 

אנחנו גורמים לחוש השישי, החשוב מכולם, לחוש המחבר אותנו אל עצמנו, ללכת לאיבוד. להתנוון. ככל שאנחנו מתבגרים, הצינור הזה מתנוון יותר, כמו כל חלק אחר בגוף שאיננו נמצא בשימוש.

 

התהליכים הרגשיים שמתרחשים בתוכנו מתנתקים אט-אט מתודעתנו בגלל התנוונות הצינור התודעתי הזה ואנחנו נעשים עיוורים למתרחש בתוכנו.

 

המערכות העצביות במוח ממשיכות לתפקד ואינן מודעות לעובדה שערוץ התקשורת הפנימי והחיוני הזה התנוון. תוך כדי פעולתו הנורמלית של המוח, הוא ממשיך לייצר מיליארדי כימיקלים שונים לצורך תפקודו. את השפעת הכימיקלים האלה אנחנו בדרך כלל לא מרגישים. את הפחד, למשל, אנחנו מסוגלים לחוש - ניתן להבחין בקלות בהשפעת הכימיקלים בזמן פחד.

 

ברגשות ותחושות כמו כעס, רעב, שמחה - אנחנו מתרגמים את השפעת הכימיקלים לתחושות ומגיבים אליהם בצורה מודעת. למעשה, כל תחושה שאנחנו מזהים היא תוצר של כימיקלים שהמוח מייצר. אפילו אהבה, חיבה וחמלה הן פרשנות לכימיקלים.

 

פילוג'יקה: שיקום קו התקשורת המנוון

חלקם הגדול של התהליכים האלה לא מורגשים על ידינו. הכימיקלים המיוצרים במוח נשטפים בזרם הדם, וחלקם מצטבר באיברים מסוימים. הצטברות של כימיקלים כאלה היא הגורם למרבית המחלות מהן אנחנו סובלים. תופעה זו ידועה לרפואה המודרנית ונקראת בעולם הרפואי Epigenetics.

 

לחלק מהכימיקלים יש נטייה להצטבר באיברים מסוימים בגוף. עם ההצטברות לכמות קריטית באיבר מסוים – תפרוץ מחלה האופיינית לחוסר התפקוד של האיבר שנפגע. כימיקלים אלה משפיעים כמובן גם על מערכות אחרות בגוף, פיזיות ורגשיות.

 

בתגובה, המוח מייצר תופעות שייעודן הוא לכאורה הגנה, אך בפועל יוצרות תקלות כמו מצבי רוח, צורות חשיבה המגבילות את ההצלחה, את היכולות, מייצר הורמון רעב (גרלין וליפטין) הגורם לאי שליטה על האכילה, לחיים לא מאושרים, לא שלמים, לחוסר בטחון ולהזדקנות מהירה.

 

פילוג'יקה הינו תהליך המשמש לשיקום קו התקשורת אל המוח שהתנוון. החיבור מחדש לקו תקשורת זה מאפשר לדעת מתי תהליכים רגשיים, לכאורה "תומכי הישרדות" מתרחשים, מה שמאפשר את הפסקתם של "תהליכי ההגנה" ובנית תהליכים חדשים הפותחים דלת לשינויים משמעותיים בחיים, הן ברמה הבריאותית, הן ברמה הנפשית והן באיכות החיים וההגשמה.

 

המטופל לומד לחשוף את התהליך שהורס לו את הבריאות. טיפול פילוג'יקה ()
המטופל לומד לחשוף את התהליך שהורס לו את הבריאות. טיפול פילוג'יקה

 

איך מתבצע התהליך?

כבר בפגישה הראשונה נעשה מיפוי מדויק של "תהליך ההגנה" החזק ביותר במוח. תהליך זה מתבצע על ידי סדרה של שאלות, הבאות, כל אחת, לגרום לאזור רגשי אחר של המוח לפעול ולהגיב. מומחה לפילוג'יקה מקשיב לתגובות ומבצע את המיפוי הראשוני.

 

כדי לוודא שאכן המיפוי מדויק לחלוטין, מתבקש המטופל למצוא משפט אחד מיום היוולדו ועד עכשיו, אירוע, מחשבה, מסקנה, שאינו מתבסס במישרין על התהליך שהיה חבוי במוח ושנחשף. באופן מיידי מגלה המטופל את התהליך הראשון שמנהל את חייו.

 

מיד עם גילוי התהליך ההורס את הבריאות או תחומים אחרים בחיים, לומד המטופל לחשוף, בזמן אמת, מתי תהליך זה מתבצע.

עם אימון המוח לומד המטופל איך להפסיק את התהליך ולומד תהליך חדש. תהליך חדש זה נראה בתחילה זר לאדם ואכן, יצירת תהליכים חדשים דורשת מהאדם להיות מודע לתהליך באופן רציף.

 

אחרי תקופה קצרה לומד האדם "לחשוב" ומבין את משפטו המפורסם של אלברט איינשטיין – "בני אדם לא יכולים לתקן את בעיותיהם עם אותה המחשבה שיצרה אותן".

 

עם הפסקת פעולת "מנגנון ההגנה" שלמעשה פוגע, נעשית בדיקה עם המטופל – האם מצבו הרפואי הוטב, איך הוא חי, עד כמה השתפרו חייו באותו הנושא אותו רצה לשפר. אם התוצאות מספקות את רצון המטופל – הוא יכול להפסיק את התהליך. המטרה הושגה.

 

אם הבעיה לא נפתרה, חוזרים על פעולת התחקור, חושפים את מעגל "מנגנון ההגנה" השני הפוגע באדם ומטפלים בו עד לחשיפת כל "מנגנוני ההגנה" הפוגעים והחלפתם במנגנונים התומכים במטרות אותן רצה המטופל להשיג.

 

הסיפור של איה (השם בדוי, המקרה אמיתי)

איה הייתה חולה ב-5 השנים האחרונות במחלה אוטואימונית נדירה מאוד שפגעה לה במערכת העצבים. המחלה באה לידי ביטוי בהפרעות בלחץ הדם, ביובש מוחלט של שק הדמעות ובפגיעה קשה ביותר בכל מערכת העיכול - מהוושט (חוסר יכולת לבלוע) ועד סופו של המעי.

 

מצב זה הצריך הזנה ורידית בתקופות מסוימות, והזנה דרך צינורית ישירה לקיבה בתקופות אחרות, וגם אז חוותה איה חסימות מעי מרובות שגררו אשפוזים חוזרים ונשנים ו-2 ניתוחים.

 

איה הגיעה באקראי לפילוג'יקה. הנחת העבודה הייתה שהפסקת הסיבות למחלה מאפשרת לגוף להשתקם ולחזור לתפקוד נורמלי באמצעות המערכת החיסונית.

 

באמצעות הפילוג'יקה בדקנו, באמצעות חקר מילולי מדויק, את התהליכים הנסתרים במוח (תהליכים פרקטליים) שגרמו ליצירת ביוכימיות העוברות בדם ופגעו, במקרה של איה, במערכות השונות בגוף.

 

במקרה של איה, התגלו האמונות הבאות:

 

1. אין לי כל גיבוי

2. אני חיה ללא יד מכוונת

3. אין לי כלים להתמודד עם העולם החיצוני

 

שלושת הגורמים הללו גרמו למוחה של א' לנסות, כל הזמן, למצוא פתרונות הישרדותיים, ומוחה עוצב בצורה המתאימה במדויק כדי ליצור בה את אשליית ההישרדות.

 

צורת בניית המוח בצורה כזו גרמה לפעילויות מוח לא מדויקות, בעקבותיהן נוצרו כימיקלים שהתקיפו את המערכות השונות בגופה.

איה למדה לזהות מתי מוחה נמצא בהליכים אוטומטיים אלה, להפסיקם ולהחליפם בתהליכים רגילים, נורמליים.

 

כבר בשלבים הראשוניים של הטיפול החלה איה להרגיש הטבה משמעותית, שהתבטאה בפחות חסימות מעי וביכולת לאכול דרך הפה וזנחה את השימוש בצינורית ההזנה.

 

ככל שהתקדמנו בתהליך הטיפולי, הרגישה איה שיפורים נוספים במערכות שנפגעו ב-5 השנים האחרונות כמו הופעת דמעות ספונטנית, אכילת מזונות שונים ומגוונים ללא כאבי בטן שמהם כל כך חששה, ואיזון בלחץ הדם עד כדי הפסקת הטיפול התרופתי. השיטה הזו מתאימה לכל מחלה בה הגוף גורם לתקלה ובאופן לא מפתיע מדובר ברוב רובן של המחלות.






 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
הדרך אל האושר עוברת בשינוי
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים