שתף קטע נבחר

בתכנון: אובר תפעיל רחפנים שיטיסו נוסעים

בכיר באובר אמר כי הרחפנים, שיטיסו נוסע אחד, ימריאו וינחתו אנכית. המטרה: להפעיל אותם בעוד 10 שנים

אם תרצו להזמין לכם רכב של "אובר" בעוד 10 שנים, יכול להיות שתקבלו רכב שיודע להסיע את עצמו. אבל יכול להיות מאוד גם שפשוט תקבלו רחפן במקום.

 

אנשי אפליקציית ההסעים הפופולרית חשפו בימים האחרונים כי הם עמלים על טכנולוגיה שתאפשר להטיס מל"טי נוסעים למרחקים קצרים בערים שונות, וכי יכול להיות שבעתיד הלא מאוד רחוק נראה רחפני אובר באוויר מעבירים להם נוסעים מנקודה לנקודה.

 

רכב אוטונומי של אובר. בקרוב גם באוויר? ()
רכב אוטונומי של אובר. בקרוב גם באוויר?

 

בראיון לאתר Recode הסביר ג'ף הולדן, בכיר בתחום המוצר בחברה, כי אובר חוקרת "טכנולוגיה של המראה ונחיתה אנכית (VOTL). במקום רחפנים ממנועים דמויי-מסוק, לכלי הטיס שאנחנו בוחנים יהיו כנפיים קבועות כמו במטוסים, שיאפשרו להם לטוס בשקט בזמן המראה ונחיתה אנכית. רחפני המשלוחים של חברת "אמזון", שכיום נבדקים בקיימברידג'שייר בבריטניה, משתמשים בטכנולוגיה דומה כדי לצמצם רעש ולהרחיב את טווח המשלוחים.

 

הולדן הוסיף כי אובר רוצה "להציע ללקוחות כמה שיותר אופציות כדי להתנייד", וכי הטכנולוגיה לכך עשויה להיות זמינה בתוך עשור. "זה יכול לשנות את פני הערים ואת האופן שבו אנחנו עובדים וחיים", הוסיף, וחידד כי להעביר תנועה מכבישים לשמיים יכול לסייע משמעותית לבעיות של פקקים ולצמצם את הזמן שלוקח לחצות ערים.

 

בעוד הרעיון עשוי להיראות קצת מופרך, אובר ממש לא החברה היחידה שבוחנת את התחום. מוקדם יותר השנה חשפה החברה הסינית "איהאנג" את פרויקט "184" - רחפן דמוי מסוק שנועד לשנע נוסע יחיד, כאשר למכשיר חיי סוללה של 23 דקות. המכשיר, שהשקתו מתוכננת בקרוב, צפוי לעלות כ-300 אלף דולר.

 

ב"גרדיאן" הבריטי היו יחסית סקפטיים בנוגע לנושא, ודיווחו כי הרצון למלא את השמיים עם רחפני-מוניות בתוך 10 שנים הוא משימה שאפתנית למדי, שדורשת בין היתר תקנות חדשות ובעיקר לקוחות שיהיו מוכנים לשים את חייהם בידו של כלי טיס קטן שמניע את עצמו. גם העניין הכספי בפיתוח טכנולוגיה כזו אינו מועט.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
אובר. לא רק על הקרקע
צילום: shutterstock
מומלצים