שתף קטע נבחר

היפניות הקטנות חוזרות

בדיוק כשחשבנו שהננסיות של דייהטסו וסוזוקי נעלמו - הן חוזרות ובגדול

השנה האחרונה לא היטיבה במיוחד עם היפניות הקטנות, שסבלו משער מטבע גבוה. ה'יאריס' של טויוטה עוד הצליחה להתמודד בכבוד, בזכות דימוי יוקרתי, אך בדייהטסו הקושי הפך מהותי, עם מחיר שצמח לממדים מופרזים ל'סיריון', ויציאה הדרגתית מן השוק של ה'שאראד' הוותיקה. אצל סוזוקי, מסיבות אלה או אחרות, בוששו קטנות חדשות ומודרניות להגיע, והיבואן נאלץ להסתפק ב'סוויפט' הישנה (שמגיעה מהונגריה) ובמיגוון גרסאות מצומצם.
ואולם טועה מי שחושב שהיפנים הרימו דגל לבן והשאירו את פלח השוק הקטן-גדול הזה פנוי לשליטת האירופאים. למעשה, נראה שדייהטסו וסוזוקי עומדות לשוב ולשחזר את התחרות הקשה ששררה ביניהן בשנות השמונים, עת נאבקו זו מול זו ה'שאראד' וה'סוויפט' - שתיהן סיפורי הצלחה גדולים.
סוזוקי נתנה אקורד פתיחה עם הגעתה לאולם התצוגה של הסוזוקי סוויפט סדן, שנעדרה מהארץ מספר שנים. לא ממש חדשה, לא ממש יפנית (היא מיוצרת בהונגריה) ולא ממש סופר-מיני קלאסית, אבל בכל זאת - היא עברה מקצה שיפורים, ועם תיבה אוטומטית ותג מחיר תחרותי - 72,500 שקל - יהיה לה ודאי מה לומר בארץ.
דייהטסו לא ישבה בחיבוק ידיים, וכבר בימים אלה מתייצבת באולם התצוגה של היבואן גירסה חדשה ומחוזקת של הסיריון. לסיריון 2001 מנוע בנפח 1.3 ל' עם לא פחות מ-102 כ"ס, דבר שמשנה את מעמדה בשוק באחת. עד כה, עם מנוע 1.0 ל', היא נחשבה לאחת הקטנות האוטומטית החלשות בשוק, ואילו כעת היא מוצאת עצמה בקיצוניות השנייה, כחזקה ביותר (לפחות עד להגעת ה-206 1.6 אוטומטית החדשה). לסיריון הקטנה תיבה אוטומטית עם אפשרות להחלפת הילוכים ידנית באמצעות מתגים שעל גלגל ההגה (STEER SHIFT). הסיריון 1.3 מהודרת מבעבר, יש לה את מלוא האיבזור החשמלי ושתי כריות אוויר, והיא נראית גם מעט אגרסיבית יותר. למעשה, היא תיכנס לנעלי השאראד שייצורה הופסק, ובקרוב - תאמינו או לא - גם המלאי בארץ יאזל.
הפרט המעניין בסיפור הוא המחיר: 80,000 שקל. ביחס לקטנות אירופאיות זו אולי לא מציאה גדולה, אבל אם חושבים על כך שעד לפני שבועות ספורים נמכרה הסיריון 1.0 ל' ב-78,000 שקל, זו בהחלט בשורה טובה.
יבואני סוזוקי, מצידם, כבר מכינים תשובה לסיריון, כאשר בתוך חודשים ספורים תגיע לארץ מכונית חדשה של היצרן היפני שמתמחה בקטנות. מדובר ב'איגניס' שאמורה לרשת בסופו של דבר את הסוויפט. חיצונית, האיגניס שונה מכל מה שהכרנו אצל סוזוקי בארץ, ומזכירה את מבחר הדגמים המעניין שביפן. בניגוד לסיריון, הרגילה יותר, האיגניס נראית כמו שילוב ממוזער של מיניוואן, מכונית פרטית ורכב שטח (ואכן, ביפן יש גם הנעה כפולה).
האיגניס תצויד במנוע 1.3 ל', 16 שסתומים עם 83 או 88 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים. שיפור ממשי לעומת הסוויפט הנוכחית (68 כ"ס ושלושה הילוכים) שתמשיך להימכר. גם כאן הפרט המעניין הוא המחיר, שאמור לנוע סביב ה-77,000 שקל. זה יקר משמעותית מהסוויפט אבל בהחלט תחרותי. בהמשך, תגיע גם גירסת סדן של האיגניס.

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
דייהטסו סיריון. יותר אגרסיבית
סוזוקי איגניס. שילוב של מיניוואן, מכונית פרטית ורכב שטח
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים