שתף קטע נבחר

זהירות: עקיצות של טכנאי מכשירי חשמל

מחליפים רכיב מקורי בחלופי, משאירים את הכרטיס האלקטרוני אצלם ומוכרים לצרכן אחר, מסתירים תקלות ומגיעים לביקור חוזר כדי שלא תרכשו מכשיר חדש. כדי שלא יעבדו עליכם, אתר "המקצוענים" עם מידע שיכול לחסוך לכם הרבה כסף

כולנו מכירים את זה. מכונת הכביסה, המקרר, מדיח הכלים או התנור התקלקלו. אין לנו מושג מה מקור התקלה ואנו מזמינים טכנאי. הוא מתקן רכיב מסוים והתקלה עדיין לא נפתרת. הוא מגלה שמקור הבעיה אחר, ומתקן גם אותו. הוא לא מזכה אותנו על התיקון המיותר שנבע מחוסר הידע שלו וכך יוצא שאנו ממנים את חוסר המקצועיות שלו. לעתים הוא מחליף לנו רכיב בלי שנדע האם מדובר ברכיב מקורי או חלופי, והאם זהו חלק חדש או מחודש. לא תמיד ניתן למנוע את ההונאה, אבל ניתן להקטין את הסיכון. אז מה הם העקיצות של טכנאי מכשירי החשמל? לפניכם הרשימה עם כמה עצות שיוכלו לעזור לכם בפעם הבאה שמשהו מתקלקל בבית.

 

עוד כתבות בנושא:

11 סימני אזהרה של מכונות כביסה

מייבש כביסה: מדריך לשימוש חכם

לתקן או לא לתקן זו השאלה

 

האם מדובר ביותר מתקלה אחת ואולי ישתלם לרכוש מכשיר חדש?  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
האם מדובר ביותר מתקלה אחת ואולי ישתלם לרכוש מכשיר חדש? (צילום: shutterstock)

מוכרים לכם חלק חדש ומוכרים את הישן לאחר שמשפצים אותו 

"זה נפוץ בעיקר בכרטיסים אלקטרוניים של מכשירי חשמל", אומרת עו"ד אפרת דנן, מאתר "המקצוענים". "טכנאים לא מקצועיים לוקחים את הכרטיס לתיקון ואחרי יומיים אומרים שלא ניתן לתקן אותו ושצריך לקנות כרטיס חדש. הם מרוויחים גם מהמכירה של החלק החדש וגם מהעובדה שהם שומרים לעצמם את הכרטיס הישן, מחדשים אותו ומוכרים אותו לצרכן אחר. לכן, כדאי לבקש בכל מקרה את הכרטיס שנלקח לבדיקה או לתיקון ולא להשאיר אותו אצל הטכנאי".

 

מוכרים חלק כחדש אבל בפועל הוא מחודש

"כשרוכשים חלק חדש מטכנאי חשוב לבקש לראות את האריזה המקורית ולבקש שיפתחו אותה בנוכחותכם", ממליצים במוקד השירות של אתר "המקצוענים". "אמנם ישנם חלקים שלא מגיעים ארוזים (כמו גופי חימום, משאבות, רצועות וכו'), אבל חלקים יקרים כמו כרטיס אלקטרוני ומנוע לרוב מגיעים באריזה. כך תקטינו את הסיכוי שתרכשו רכיב מחודש במחיר של חדש. כמו כן, חשוב לבקש את הקבלה ואת תעודת האחריות. גם אם רוכשים רכיב מחודש ולא חדש לבקש מבעל המקצוע אחריות של לפחות כמה חודשים על אותו רכיב".

 

מחייבים את הצרכן על תיקונים מיותרים

"פעמים רבות צרכנים משלמים על תיקונים מיותרים שנובעים מחוסר ידע של בעל המקצוע", אומרת עו"ד דנן. "אם הם לא יודעים מה מקור התקלה הם מתחילים לתקן לפי התקלות השכיחות באותו המכשיר. אם הבעיה לא נפתרת הם לא מזכים את הלקוח על התיקון המיותר אלא מחייבים אותו על תיקון נוסף, עד שנפתרת הבעיה. הם יכולים למשל להחליף רצועה ואז כשמתברר שהבעיה היא בכלל במנוע, הם לא מזכים עבור התיקון הראשון אלא מחייבים עבור שני התיקונים. וכך צרכן יוצא נפסד משום שהוא משלם על הניסוי והטעייה האלו".

 

מחייבים בסכום לא ריאלי עבור מילוי גז למקרר 

"לא מעט פעמים צרכנים מתקשרים למוקד לומר שהטכנאי הקודם גבה מהם 600 שקל עבור מילוי גז למקרר", אומרים במוקד השירות. "המחיר הריאלי הוא כ-350 שקל, וכשאנו מבררים מדוע שילמו כזה סכום, הם אומרים שבעל המקצוע הגיע עם בלון גז גדול ואמר שהוא שם כמות גז של בלון שלם. זו פשוט רמאות".

 

מחליפים משאבה למכונת הכביסה שלא לצורך

"לפעמים קורה שמכונת הכביסה לא מרוקנת את המים מכיוון שנתקע במסנן מטבע או אבזם", מסבירים במוקד השירות. "בעל מקצוע לא מקצועי אומר שיש צורך להחליף את המשאבה כשבפועל פשוט צריך להסיר את החפץ שנתקע".

 

 

 

פעמים רבות טוענים שיש תקלה בכרטיס אלקטרוני כשנדרש רק איפוס שלו  (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
פעמים רבות טוענים שיש תקלה בכרטיס אלקטרוני כשנדרש רק איפוס שלו (צילום: shutterstock)

טוענים שהבעיה היא בכרטיס האלקטרוני וגובים מחיר מופקע על כרטיס מחודש

"לפעמים קורה שמכונת הכביסה נתקעת בגלל שגוף החימום נשרף או שהמשאבה מקולקלת", אומרים במוקד השירות. "בעל המקצוע טוען שיש בעיה בכרטיס האלקטרוני ומפרק אותו. למחרת הוא מגיע עם כרטיס מחודש וגובה עליו 800-900 שקל ובנוסף מתקן את הבעיה האמיתית. כך התיקון הופך להיות הרבה יותר יקר מאשר הוא אמור היה להיות בפועל. מבחינת הצרכן הבעיה נפתרה והוא לא באמת יודע מה היה המקור לה".

 

לוקחים רכיב מקורי שעובד ומחזירים רכיב חלופי במקומו

"כדי למנוע מצב שבעל המקצוע לוקח רכיב מקורי תקין ובמקומו מחזיר רכיב מחודש חלופי, חשוב להיות ערניים", מציעים במוקד השירות. "כדאי לסמן בטוש בלתי מחיק את הרכיב, לצלם אותו ולוודא שאותו הרכיב הוא זה שחוזר למכונה. ברגע שבעל המקצוע רואה שהצרכן מגלה ערנות זה יכול להקטין את הסיכוי לרמאויות מסוג זה".

 

לא מספרים שקיימת תקלה נוספת ושישתלם יותר לרכוש מכשיר חדש 

"פעמים רבות כשיש בעיה עם משאבת המים של מכונת הכביסה יש גם תקלה בלאגרים" מסבירים במוקד השירות. "חאפר לא יגלה זאת לצרכן ויסתפק בהחלפת משאבה בעלות של 350-500 שקל. הבעיה היא שכחודשיים לאחר מכן, סביר להניח שהלאגרים יתקלקלו ותיקון זה כבר יהיה כרוך בעלות של כ-600 שקל. אם הצרכן היה יודע על כך מראש ומשלם רק על דמי ביקור לטכנאי הוא יכול היה לקבל החלטה מושכלת ולרכוש מכונת כביסה חדשה במקום לתקן את הקיימת בעלות של כ-1,000 שקל, כשכיום ניתן לרכוש מכונה בסיסית חדשה בעלות של כ-1,400 שקל. יש כאלו שמעדיפים לקנות מכונה זולה ולהחליף אותה כל שנתיים-שלוש".

 

הכסף הגדול – חידוש כרטיסים אלקטרוניים

"לעתים כלל אין צורך בתיקון של הכרטיס האלקטרוני אלא נדרש רק איפוס שלו. במקרה כזה מעבדה גובה מהטכנאי סכום זניח של כ-50 שקל. אם נדרש תיקון של הכרטיס, מעבדה לרוב תגבה סכום של 180-220 שקל. טכנאי חאפר גובה מהצרכן סכום של חידוש כרטיס, כשבפועל נדרש רק איפוס שלו. פערי המחירים במקרה הזה משמעותיים. במקום לגבות סכום זניח של דמי ביקור (עד 250 שקל) כפי שטכנאי אמין אמור לעשות, גובים סכום שנע בין 600-800 שקל (בהתאם לסוג המכשיר החשמלי) כאילו חודש הכרטיס".

 

מחפשים בעל מקצוע? לרשימה המלאה

 

 Ynet הוא שותף באתר "המקצוענים" 

 

 

 

 

 

 


פורסם לראשונה 21/11/2016 08:27

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים