שתף קטע נבחר

הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    עוף צלוי או שניצל? אילו מזונות לא יעלו לכם את הסוכר
    הסוכרתיים צריכים להקפיד מאוד על תזונתם על מנת לשמור על רמות סוכר מאוזנות ולמנוע סיבוכים עתידיים של המחלה. הנה כמה עצות שיעזרו לבחור בארוחות בריאות יותר

    כל סוכרתי מכיר את חשיבות התזונה עבור בריאותו, בעיקר סוכרתיים מסוג 2. אכילה מאוזנת של חלבונים, פחמימות ושומנים בריאים היא קריטית לשמירה על איזון רמות הסוכר בדם.

     

    זו הסיבה שחשוב לבצע את הבחירות הנכונות והטובות יותר עבור הארוחות, בין אם אתם קונים מצרכים בסופר או יוצאים לארוחה בחוץ. עם זאת, לא כולם מתמצאים ויודעים מהי ארוחת בוקר טובה או מה נחשבת כארוחת ערב מאוזנת.

     

    תזונה מאוזנת לחולי סוכרת (צילום: shutterstock)
    תזונה מאוזנת לחולי סוכרת(צילום: shutterstock)

     

    קראו עוד:

    בסיכון לסוכרת? 5 כללי תזונה להפחית ההידרדרות

    האם ניתן לרפא לחלוטין סוכרת? 7 עובדות

     

    תזונה מותאמת אישית

    השיח כיום מתמקד בתזונה מותאמת אישית לכל אחד. תזונה כזו כוללת בעיקר מאכלים או הרכבי ארוחות אשר משפיעים באופן המיטבי ביותר על רמות הסוכר של כל אדם באופן אינדיבידואלי.

     

    הדרך הטובה ביותר לדעת אילו מאכלים מומלצים עבורכם יותר או פחות היא באמצעות מדידות סוכר לפני וכשעתיים – שלוש לאחר ארוחות ובחינה של מידת עליית הסוכר בעקבות האוכל.

     

    עבור אלו שמתקשים בקיום של מספר בדיקות סוכר ביום, אני מציעה מספר דגשים עיקריים על מנת לסייע בהרכבת ארוחה בריאה יותר אשר תסייע באיזון רמות הסוכר בעקבות הארוחות, כמו גם בירידה במשקל:

     

    1. עבור אוכלי הפחמימות שביניכם – העדיפו מאכלים המכילים פחמימות מורכבות (מה שמהווה תוספת של סיבים תזונתיים לארוחה) או המכילים פחמימות שהן בעלות אינדקס גליקמי נמוך יותר, למשל – קטניות (אפונה, עדשים, שעועית, חומוס, פול, סויה, שעועית מאש), קינואה, כוסמת וכדומה.

     

    2. בחרו מאכלים המכילים שומן בריא יותר, כלומר שומן בלתי רווי כמו שנמצא בשמן זית, אבוקדו, טחינה או אגוזים ושקדים. כמו כן, העדיפו מאכלים המכילים כמות נמוכה יותר של שומן רווי (אשר מקורו בעיקר מן החי), לדוגמה פילה בקר על פני צלעות בקר.

     

    3. החליפו חלק מהפחמימות בארוחה בירקות, ובחרו את הירקות המכילים פחות פחמימות. לדוגמה, ניתן להכין פירה כרובית במקום פירה תפוחי אדמה או להחליף את הבטטה בדלעת. בנוסף, ניתן לשלב עלים ירוקים אשר דלים בפחמימות בתוך מרקי ירקות, פשטידות או תבשיל ירקות מוקפצים.

     

    4. העדיפו שיטות בישול התורמות פחות קלוריות למזון כמו אידוי, בישול או צלייה והשתדלו להפחית תדירות הטיגון.

     

    אז מה יכול להיחשב כארוחה טובה לסוכרתים?

     

     (עיצוב: יונית שנהב)
    (עיצוב: יונית שנהב)

      

    הכותבת היא דיאטנית קלינית במרכז DMC לטיפול בסוכרת





     

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "עוף צלוי או שניצל? אילו מזונות לא יעלו לכם את הסוכר"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    שלום דוקטור
    מומלצים