שתף קטע נבחר

שטראוס מבטלת את ג'וי. התחליף: ספלנדיד

בעקבות הירידה בנתח השוק של מעדן ג'וי, לעומת יולו של תנובה, שטראוס תפסיק בעוד כחודש לייצר את ג'וי, ותשיק במקומו מעדן בשם ספלנדיד שיהיה עשיר יותר בשוקולד

חברת שטראוס מורידה מהמדפים את מעדן החלב ג'וי, אחרי שירד ל-3% -4% נתח שוק, לעומת מעדן השוקולד של תנובה יולו, שמכיל שוקולד אמיתי ומחזיק 12%-13% נתח שוק. החברה הודיעה לשופרסל כי המוצר ייעלם מהמדפים ב-1 בינואר 2017. מכירות ג'וי ירדו מ-67.28 מיליון שקל ב-2013 ל-24.41 מיליון שקל ב-2016.

 

בחברה הגיעו למסקנה, שלמרות ששוק המעדנים מגלגל קרוב לחצי מיליארד שקל בשנה, סגמנט המעדנים למבוגרים, שמהווה כ-10%-15% מהקטגוריה, לא מצדיק מותג שעומד בפני עצמו ולכן ישיקו מותג חדש תחת השם ספלנדיד - מותג שוקולד הפרימיום של עלית.

 

זה לא יהיה אותו מוצר, טוענים בשטראוס, והוא כנראה יהיה יותר דומה ליולו, כלומר עשיר יותר בשוקולד. הוא יכלול גרסאות עם תוספות כפי שהיה בג'וי, וכן גרסת מוס כפי שיש ליולו. שטראוס עדיין שולטת בשוק מעדני החלב עם מילקי, אך בעקבות יולו, הוציאה גרסה של מילקי עם שוקולד אמיתי.

 

ג'וי היה בעצם מיתוג מחדש של "מעדן הגולן" ו"מעדן שטראוס" ומעדן הדיאט "תענוג". בשטראוס מסרו כי הגילגול החדש שלו יימכר במחיר זהה למחיר של ג'וי. יחד עם זאת, שטראוס אינה אחראית למחירים לצרכן.

 

יולו אמנם מחזיק בנתח שוק גדול יותר, אבל גם הוא נמצא בירידה במכירות, מ-62 מיליון שקל ב-2015 ל-43.28 מיליון שקל ב-2016. רוב מעדני השוקולד נמצאים במגמת ירידה במכירות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
המקצוענים
מומלצים