שתף קטע נבחר

כך הילדים יצרכו תכנים באופן בטוח יותר

הילדים שלנו חשופים היום לכמות עצומה של תכנים, חלקם עלולים להיות פוגעניים. איך מגנים עליהם בצורה טובה יותר? חברה ישראלית פיתחה טכנולוגיית המלצות תכנים, שחלקה מוטמע כבר בתוך המכשירים וחלקה בתוך אפליקציות לילדים והצליחה תוך שנה להגדיל את מספר המשתמשים פי 25. סיפור הצלחה ישראלי

אנחנו רגילים לחשוב על מהפכת המידע במושגים של מבוגרים, אך כיצד ילדים מושפעים מכך וכיצד הם צורכים את המידע והתכנים שלהם? אם פעם דיסני וערוץ הילדים היו הסמן הימני בתחום, היום העולם מורכב הרבה יותר ומסוכן יותר לילדים. בקלות הם יכולים להיחשף לתכנים פוגעניים וכאלו שאינם מתאימים להם.

 

גיא חבקין נתקל בבעיה הזו לפני 6 שנים. הוא מספר כי פיתח לבת שלו סביבה טכנולוגית בטוחה שבה היא יכולה לגלות תכנים שהיא אוהבת ולשמור אותם. "זה התחיל כפרויקט ומהר מאוד החברים שלי וההורים של החברים של בתי החלו להשתמש בו". חבקין הוא כיום מנכ"ל קידוז (KIDOZ), חברת המלצות תוכן לילדים שצומחת במהירות. ב-2015 היו לחברה מיליון משתמשים וכיום היא עומדת כבר על 25 מיליון משתמשים בכל העולם.

 

"אנחנו מנוע המלצות תוכן לילדים, בדומה לאאוטבריין וטאבולה שעושים זאת למבוגרים יותר", אומר חבקין. "היכולת של הילדים למצוא תוכן כיום היא מוגבלת כי הם נמצאים באקו סיסטם שמיועד למבוגרים. הטכנולוגיה שלנו מאפשרת לנו להבין מי הם, מה הם, מאיפה הם ובהתאם לכך להמליץ להם תוכן".

דומא להפניות של קידוז בתוך משחקים ואפליקציות ()
דומא להפניות של קידוז בתוך משחקים ואפליקציות

איך הם עושים את זה? בשתי דרכים עיקריות, הראשונה היא דרך יצרני המכשירים כמו אייסר, איי סנס ודויטשה טלקום שלהם מכשירים לקהל הרחב או אפילו ייעודיים לילדים. "לנו יש פתרון שנקרא קיד מוד שבעצם בלחיצה אחת אתה הופך את המכשיר קודם כל לסביבה בטוחה לילד ושנית לסביבה ענקית של תכנים. הילד חווה שם חוויה לא מגבילה, אלא דווקא כזו המייצרת מייצרת המון אפשרויות לגלות תכנים שלא היו מגיעים אליהם בלעדינו", מציין חבקין.

 

הדרך השניה היא בעלת עיקרון דומה, אלא שהפעם הוא בתוך אפליקציות לילדים. לדברי חבקין, החברה מאפשרת לבעלי אפליקציות לייצר הכנסות דרך הילדים תחת כל הרגולציות. "יש סט רחב של רגולוציות בארה"ב וגם באירופה שמגביל את התכנים שילדים יכולים לצרוך. אנחנו מביאים את הפתרון הזה למותגים הגדולים שמותאם לכל הרגולציות והעולמות הייחודיים של ילדים".

 

ואיך עושים מזה כסף? המודל העסקי נשען על תוכן ממומן. לדברי חבקין, חלק מהתוכן שהחברה ממליצה עליו הוא ממומן. "זה דומה למודל של אאוטבריין וטאבולה. כל המותגים משלמים לנו על קידום התוכן שלהם בין כל ההמלצות. כמות המשתמשים היא גם כוח שבעזרתו אנחנו יכולים לשווק את עצמנו".

שיתוף פעולה מהצעד הראשון

קידוז החלה לשתף פעולה עם מכון היצוא לפני כמה שנים. לדברי מיקי אדמון, מנהל מחלקת היי-טק במכון, קידוז היא דוגמא קלאסית לשיתוף פעולה של המכון עם חברה קטנה. "התחלנו לשתף איתם פעולה בשלב הסיד, עוד לפני שהמוצר היה מושלם, לפני שהיה לקוחות וגיוס הון. זהו שלב מאוד בתולי. לקחנו אותם יד ביד, הבנו את המוצר שלהם וראינו כיצד הם יכולים לקדם אותנו לכדי צעדים מעשיים שיביאו אותם ללקוחות פוטנציאליים".

 

"שכנענו אותם להגיע לתערוכה בטייוואן ב-2013, אחת המדינות שבהן נמצאות היצרניות הגדולות של טאבלטים ומחשבים ניידים שרלוונטיים מאוד למוצר. במסגרת התערוכה, הפגשנו את המנכ"ל גיא חבקין עם ה-CTO של של אייסר ואסוס וגם היה ביקור ב-HTC. התחיל קשר עם שלושת חברות הענק האלה כחלק מתהליך ארוך טווח".

 

שנה לאחר מכן, היה סבב נוסף של פגישות וקידוז השתתפה בתערוכות בארה"ב ואירופה ואז חברת אייסר הרימה את הכפפה ונחתם הסכם שיתוף פעולה. זה היה שובר שוויון מבחינת קידוז. אדמון מציין כי לפני שנה וחצי דרג בכיר של הענק הסיני tcl הגיעו לארץ. "החברה הזו התחילה מטלוויזיות, קנתה את המכשירים של אלקטל הצרפתית והפכה להיות שחקן משמעותי בתחום המובייל. הצגנו כאן בין היתר את הפתרון של קידוז ותוך כמה חודשים גם שם נחתם הסכם שיתוף פעולה".

 

אדמון מספר שאחד הדברים שנתן למכון את המוטיבציה לדחוף חברה כמו קידוז הוא ההבנה שתעשיית הטאבלטים נמצאת היום בבעיה. "נוצרה בבת אחת תחרות גדולה, ומכירות הטאבלטים נמצאות בירידה משום שהן לא מימשו את הציפיות אצל הצרכנים", הוא אומר. "הבנו מה שיכול להיות גלגל ההצלה הוא טכנולוגיה שתייצר בידול, פתרון שיעשה אותם שונים מכל מאות יצרני הטאבלטים. אחד הכלים לייצר בידול הוא פתרון כמו קידוז שנותן פלטפורמה לילדים. הפתרון שלהם הוא פתרון של תוכנה שלא מחייבת התאמות במוצר והוא קל ליישום ולא מכביד על עלות הטאבלט, כלומר לא צריך להכניס מצלמה, מעבד ולשנות זיכרון. הלקוח או השותף בצד השני רואה רווחים מיידית, בלי צורך לעשות השקעה משמעותית. השילוב של זה ועם הבידול - הוא שילוב מבטיח".  

 

לדברי אדמון, סיבה נוספת לגידול בהיקף המשתמשים של קידוז היא פעילותם של הנספחים המסחריים בטייוואן, בסין ובסן פרנסיסקו. גילי עובדיה, הנספח המסחרי של מינהל סחר חוץ בסן פרנסיסקו, ציין בהקשר הזה כי הוא גאה שהפעילות נשאה פרי במקרה של קידוז וסייעה לחברה ישראלית נוספת במציאת שותף עסקי. "הנספחות פועלת לטובת יצירת הזדמנויות עסקיות במגוון תחומים אשר הובילו עד כה לסיפורי הצלחה בהיקף של עשרות מיליוני דולרים. אני מזמין חברות ישראליות לפנות אלינו על מנת שנוכל לסייע להן בפתיחת דלתות ובמציאת שותפים עסקיים".

הווידג'ט של קידוז מפנה את הילד לתכנים נוספים ()
הווידג'ט של קידוז מפנה את הילד לתכנים נוספים

 

המטרה הבאה - חדירה לאסיה

הפעילות של החברה התחילה ב-pc ולפני ארבע שנים עשתה החברה הסבה למובייל, בעיקר בזכות הסיוע של מכון היצוא ביצירת שיתופי פעולה שאפשרו להגיע לבכירים בעולמות הטכנולוגיים. "המכון נותן לנו במה מדהימה בכנסים האלה כחברה קטנה בישראל ולקבל במה בינלאומית גדולה. הם מייצרים לנו גם פגישות עם יצרני מכשירים ומפעילים סלולריים", מספר חבקין.

 

קידוז חתומים גם על הסכמים עם שני ערוצי טלוויזיה אמריקאים ענקיים TBS Kids ֹו-Sprout TV. "הם משמשים בטכנולוגיה שלנו כדי לקחת את הילדים לעולם המובייל", מציין חבקין. "לפני כשבוע חתמנו על הסכם שיתוף פעולה עם ימים רוביו – היצרנים של אנגרי בירדס – אחד ממותגי המובייל הגדולים בעולם. הם חתמו איתנו על שיתוף פעולה אסטרטגי שבו אנחנו משתפים כזרוע הפצת התכנים שלהם במובייל. אם יש סרט ווידאו מגניב – הם משתמשים ברשת שלנו ולהנגיש את התכנים שלהם ילידם שנמצאים בכל מיני מקומות. האסברו ומרטל – 2 יצרניות צעצועים ענקיות גם מפיצות אצלנו תכנים".

 

ומה לגבי התוכניות הלאה? חבקין חושב בגדול מזרחה. "בסין בוטל חוק הילד האחד אז זה הכפיל את הגודל שוק עבורנו. היעד בשנה הקרובה הוא להכפיל פי 4 את כמות המשתמשים הנוכחית ולהגיע ל-100 מיליון ברחבי העולם. נשים דגש על הקמת משרדים בעולם, פתיחת פעילות פיזית בארה"ב, במזרח ובאירופה ובנוסף נרחיב את סל המוצרים לילדים ונביא מוצרים חדשניים".

 

בשיתוף מכון היצוא

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילם: רונן אקרמן
מיקי אדמון, מנהל מחלקת הייטק, מכון היצוא
צילם: רונן אקרמן
מומלצים