שתף קטע נבחר
הכי מטוקבקות
    זירת הקניות
    מתעוררים עם וואטסאפ, מתעדכנים עם פייסבוק: הרגלי השימוש שלנו באפליקציות העולמיות
    יותר מ-12 אלף גולשים וגולשות לקחו חלק במשאל האפליקציות הגדול, וסיפקו נתונים מעניינים בנוגע להרגלי הצריכה שלהם. למשל, 32 אחוזים מהמשיבים סיפרו כי יש להם אפליקציה לכל שעה ביום, ולעומת זאת 63 אחוזים הכריזו כי מעולם לא שילמו על אפליקציה

    עד כמה באמת דומיננטי השימוש באפליקציות בחיי היום יום שלנו? בחודש האחרון ערכנו משאל מקיף, בניסיון להבין לעומק את הרגלי השימוש של קוראי וקוראות ynet באפליקציות השונות. למעה מ-12 אלף גולשים השיבו על הסקר, וסיפקו הצצה לאופן שבו אפליקציות למכשירים ניידים שינו את חיינו. התוצאות לפניכם.

     (עיצוב: איתן פלד)

     

    בין וואטסאפ לווייז, בין פייסבוק מסנג'ר ליוטיוב, מרגע שאנחנו פוקחים עיניים בבוקר ועד לשניה לפני שאנחנו נרדמים - חלק ניכר מהיום-יום שלנו מוקדש לפעולות שמתאפשרות בזכות האפליקציות השונות. אפליקציות תקשורת מחברות אותנו בסוגים שונים של קשרים חברתיים, רשתות חברתיות שכבר מזמן הפכו לספקיות מידע ותוכן, אפליקציות דרכים מנווטות אותנו ביתר נוחות במהלך היום, אפליקציות בידור מעבירות לנו את הזמן, ואפליקצות שימושיות חוסכות לנו כאבי ראש מיותרים - החל מתשלום חשבון החשמל, דרך תשלום חניה וכלה בהזמנת מגש פיצה לילדים. 

     (עיצוב: איתן פלד)

     (עיצוב: איתן פלד)

     

    כשחושבים על כמות הפעמים במהלך היום שהעיניים נודדות מטה אל הטלפון החכם והאצבעות מתרוצצות במהירות על המסך, כמעט קשה לדמיין איך נראו החיים שלנו לפני פחות מעשור. למרות פערים ברורים בשימוש בקרב קבוצות גיל שונות, מגדרים שונים ואפילו תחומי עיסוק שונים - יש תמונה כוללת שאפשר לצייר. למשל, העובדה שלמרות שימוש אינטנסיבי באפליקציות, שבא לידי ביטוי בכמות האפליקציות שקיימות על גבי המכשירים (30 אחוזים דיווחו כי יש להם בין 12-20 אפליקציות לא מובנות, ואילו 27 אחוזים טענו כי יש להם בין 25-40 אפליקציות כאלה), 63 אחוזים מהמשיבים דיווחו כי מעולם לא שילמו עבור אפליקציה.  

     

    השימוש האינטנסיבי הזה בא לידי ביטוי גם בעובדה כי 32 אחוזים מהמשיבים טענו כי יש להם אפליקציה לכל שלב במהלך היום. 26 אחוזים טענו כי הם משתמשים באפליקציות בעיקר במהלך יום העבודה, ו-14 אחוזים טענו כי הם מתפנים לאפליקציות בעיקר בזמנים מתים, כמו המתנה בתור.

     (עיצוב: איתן פלד)

     

    מתוך כלל המשיבים, נראה כי הקטגוריות המרכזיות הנמצאות בשימוש הן רשתות חברתיות (43 אחוזים מהמשיבים) ואפליקציות תקשורת למיניהן (37 אחוזים). הרבה אחרי כל האינטראקציה הזו מגיעות אפליקציות משחקים (9 אחוזים בלבד) ואפליקציות מוסיקה (7 אחוזים). העובדה שאפליקצות של רשתות חברתיות מובילות את הטבלה הזו, נוגעת ככל הנראה למגוון השימושים שהן מציעות: רשתות חברתיות הן כבר מזמן לא רק כלי בסיסי לשימור ותחזוק קשרים חברתיים, אלא גם מקור מידע עדכני המועדף על רבים מהמשתמשים, פלטפורמת וידאו ומוסיקה (באמצעות שיתופים של חברים), פלטפורמת משחקים ועוד.

     (עיצוב: איתן פלד)

     

    אז, מה אתם עושים כשאתם קמים בבוקר? 46 אחוזים מהמשיבים למשאל הצהירו כי האפליקציה הראשונה אליה הם ניגשים בעיניים טרוטות היא וואטסאפ - שנשארת פעילה גם במהלך הלילה ומספקת התראות שממתינות לבוקר. אחרי התעדכנות ראשונית שם, 22 אחוזים מהמשיבים דיווחו כי הם ניגשים לאפליקציות חדשות ומידע, ואחריהן 17 אחוזים טענו כי הם ניגשים קודם כל לפייסבוק. רק 11 אחוזים מאיתנו ניגשים לתיבות הדואר האלקטרוני על הבוקר, ו-2 אחוזים ניגשים קודם כל ליומן פגישות או לאפליקציית הניווט ווייז.

     (עיצוב: איתן פלד)

    ואם כבר תקשורת בין-אישית באמצעות אפליקציות, וואטסאפ לוקחת בנוק-אאוט מרשים כל אפליקציית תקשורת אחרת: 94 אחוזים מהמשיבים דיווחו כי הוואטסאפ הוא הכלי המרכזי שמשמש אותם לאינטראקציה, ואחריו רק שלושה אחוזים העדיפו להתכתב באמצעות אפליקציית המסרונים המובנית בטלפון. אחוז אחד מהמשיבים בחר דווקא בפייסבוק מסנג'ר כאפליקציה המועדפת עליו, ואילו המתחרות - וייבר, סקייפ וטלגרם - נשארו עם אפס אחוזי הצבעה.

     (עיצוב: איתן פלד)

     

    באופן בלתי מפתיע, הרשת החברתית הגדולה בעולם - הלא היא פייסבוק, מובילה את דירוג הרשתות החברתיות הפעילות אצלנו במיוחד, עם 56 אחוזים, ואחריה אינסטגרם - ששייכת גם היא לפייסבוק, עם 14 אחוזים. סנאפצ'ט מקבלת רק 6 אחוזים מהקולות - ככל הנראה מפני שהשימוש בה, שנעשה בעיקר בקרב בני נוער, עוד לא מצליח להתמצב כמרכזי. טוויטר ולינקדאין, שנחשבות כרשתות חברתיות נישתיות ומקצועיות, מקבלות רק 2-3 אחוזים בהתאמה.   

     (עיצוב: איתן פלד)

     

    פרופיל המשיבים מבחינה דורית - מגוון למדי: החלק הארי של המשיבים הם בני דור ה-y, הידועים גם בכינוי "מילניאלים", מתוכם 24 אחוזים בגילאי 32-40, ו-14 אחוזים בגילאי 26-31. הנתח המשמעותי הבא הוא זה של צעירים עד גיל 18 (21 אחוזים). דור ה-x גם הוא נוכח - כש-19 אחוזים מהמשיבים מדווחים כי הם בגילאי 40-50, ו-8 אחוזים מהמשיבים בגילאי 50-65.   

     

     

    עיצוב אינפוגרפיקה: איתן פלד

     

     


    פרסום ראשון: 03.01.17, 14:48
     תגובה חדשה
    הצג:
    כל התגובות לכתבה "מתעוררים עם וואטסאפ, מתעדכנים עם פייסבוק: הרגלי השימוש שלנו באפליקציות העולמיות"
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    מומלצים